Gradnja nove operativne obale u Batahovini za linijski i trajektni promet, ribarske brodove, te za sva plovila koja sada stižu u grušku luku radi uobičajene carinske i druge procedure pri ulasku u zemlju, jedan je od prijedloga iz Studije optimizacije pomorskoga prometa Luke Dubrovnik, koju su izradili stručnjaci Pomorskoga odjela Sveučilišta u Dubrovniku.
Rasterećenju prometa u Gruškom zaljevu i na sidrištu ispred Grada pridonijela bi i mogućnost iskrcaja putnika ispod Komarde, smatraju autori studije, koji predlažu i uvođenje “sheme odvojenih plovidbi“, odnosno utvrđivanje pravaca kretanja plovila u gruškom akvatoriju, te osnivanje lučkog centra za regulaciju prometa. Studija nudi niz rješenja
− Studija je ponudila niz rješenja koja su dobrodošla u cilju što bolje regulacije i rasterećenja prometa u Gruškom zaljevu, gdje se sada sve odvija prilično stihijski – rekao je Dario Barbarić, koordinator sigurnosti u Lučkoj upravi Dubrovnik koja je studiju naručila kako bi dobila što kvalitetnije smjernice za budući razvoj Luke Dubrovnik.
Odrednice obuhvaćaju navigacijsku sigurnost pomorskoga prometa, kao i optimizaciju prometa u pomorsko-putničkoj luci. Između ostaloga, kako kaže Dario Barbarić, predloženo je i da se pri najavi dolazaka brodova na kružnim putovanjima, koje se dostavljaju dvije godine unaprijed, vodi računa o rasporedu uplovljavanja kako bi gužve bile što manje.
Studiju su izradili kap. Ivica Đurđević-Tomaš, kap. Miloš Brajović i mr. sc. Miljenko Petrović, a ako se prijedlozi iz nje usvoje, brodovi za Rijeku i Bari stizali bi na obalu u Batahovini, a turistički izletnički jedrenjaci, koji se danas također vezuju u pretrpanom Gruškom zaljevu, bili bi izmješteni na predio nedaleko od ljetnikovca Kaboga i okretišta u Sustjepanu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....