StoryEditorOCM
Arhivdubrovačka zvijezda  

Dubrovački SDP-ovac kontra Vlade: Pelješki most je prioritet; Dragovan: Ili će raditi, ili će dati ostavku!

Piše PSD.
11. srpnja 2012. - 14:17
Pelješki most dodatno je pogoršao ionako zategnute odnose između HNS-ova gradonačelnika Dubrovnika Andra Vlahušića i njegova zamjenika, SDP-ovca Nika Šalje kojega je Vlahušić nakon najnovijih istupa prozvao da medijskim nastupima potvrđuje opredijeljenost za stavove kakve obično iznose dužnosnici HDZ-a.

Na HTV-u Šalja se, podsjetimo, zauzeo za nastavak izgradnje pelješkog mosta, što je u nesuglasju sa službenom politikom Milanovićeve Vlade koja taj zahvat odgađa za bolja vremena: - Pelješki most nužan je za spajanje svih dijelova Hrvatske i treba krenuti u izgradnju - izjavio je SDP-ov dogradonačelnik i - zaplivao protiv struje.

Dok vladajuća Kukuriku koalicija za Pelješki most predlaže trajekte kao privremeno rješenje za izlazak iz prometne izolacije, Niko Šalja se otvoreno priklanja mišljenju većine stanovnika krajnjeg juga koji, neovisno o stranačkoj pripadnosti, Pelješki most vide kao jedini trajni način spajanja s maticom bez prolaska kroz teritorij susjedne BiH. Gradonačelniku Vlahušiću Šaljino se “soliranje” ni najmanje ne sviđa:

- Protivno politici SDP-ova premijera i ministra, a u skladu s političkom komunikacijom Tomislava Karamarka i Nikole Dobroslavića, gospodin Šalja kritizira odustajanje od gradnje pelješkoga mosta iako je takva gradnja u ovom ekonomskom trenutku od hrvatske Vlade proglašena nerealnom. Time je preuzeo populistički i kritizerski javni diskurs bez imalo odgovornosti za svoje postupke, upravo onakav kakav je tipičan za aktivnosti HDZ-ovih političara - negodovao je Vlahušić.

Vladajuću koaliciju u Dubrovniku uz SDP i HNS čini i nezavisna lista Pera Vićana. Niko Šalja se u potpori mostu ne osvrće na kritike gradonačelnika Vlahušića, kojemu bi se, kako stvari stoje, lako mogao suprotstaviti kao protukandidat na lokalnim izborima u svibnju sljedeće godine.

Sniziti stupove

- Pelješki most je apsolutni prioritet. Na temelju razgovora s vodstvom “Hrvatskih cesta” zaključio sam da je potrebna revizija tehničkog projekta koji je u stručnom i financijskom smislu neodrživ u sadašnjem obliku - pojašnjava Šalja, koji se zauzima i za izgradnju dvotračne umjesto četverotračne ceste na spoju s mostom. Smatra da bi se kroz “preuređeni” projekt mosta trebalo pozabaviti i spornom visinom pilona, potpornih stupova koji su zbog traženja BH strane s prvobitnih 40 metara “narasli” na 55 metara, što značajno poskupljuje radove. Autocesta do Dubrovnika već je ucrtana u Prostorni plan Dubrovačko-neretvanske županije, pa je i to argument više za izgradnju mosta.

O uštedama i eventualnim rokovima izgradnje Šalja ne želi spekulirati prije izmjene projekta. Siguran je, međutim, da Pelješki most čije gradilište miruje od svibnja prošle godine u konačnici ipak može biti jeftiniji od 2,5 milijarda kuna. Zanimljivo je da je stajalište dogradonačelnika Dubrovnika ujedno prvi glas dubrovačkog SDP-a o pelješkome mostu. - Ne mogu se sjetiti da smo na Gradskom odboru SDP-a ikad raspravljali o mostu. Ako i jesmo, bilo je to povremeno i interno - rekao je Niko Šalja.

Dubrovački SDP, inače, predvodi Olga Muratti koja recentni sukob tumači nedostatkom komunikacije između gradonačelnika i njegova zamjenika. Trzavice između Vlahušića i Šalje u dubrovačkim se političkim krugovima tumače kao novi primjer sukoba na relaciji HNS-SDP.

gabrijela bijelić

Dragovan: Neka Šalja radi svoj posao!

Na upit kako komentira Šaljino zauzimanje za izgradnju pelješkog mosta u opreci sa službenom politikom Kukuriku koalicije, tajnik SDP-a Igor Dragovan kratko je izjavio:

- Šalja će ili raditi posao za koji su ga građani izabrali ili dati ostavku.

Poručio je to Dragovan, pokazavši time što misli o Šaljinu izletu iz lokalne politike u visoku politiku.

Županijski SDP i za most i uz ministra

Za razliku od dubrovačkih esdepeovaca, Šaljini kolege iz Županijskog odbora SDP-a promptno su se očitovali, nazvavši Pelješki most “nacionalnim pitanjem povezivanja teritorija RH”.

- Tražimo od Vlade vremenske okvire za izgradnju mosta koji će biti vezani uz porast BDP-a od pet posto u dvije uzastopne godine - poručili su iz županijskog SDP-a nakon lipanjskog sastanka s ministrom prometa Sinišom Hajdašem Dončićem. No, županijski esdepeovci ostali su na liniji Vlade, podupirući trajektnu vezu Komarna-Brijesta koju zagovara resorni ministar.

Ministarstvo: Projekt nismo odbacili, već odgodili

Stav je Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture da je uspostava trajektne linije Komarna – Brijesta najjeftinije i dugoročno najodrživije te gospodarski najprihvatljivije rješenje, no lokalnoj i regionalnoj upravi ostavljen je prostor za konačnu odluku – poručeno nam je u utorak iz kabineta ministra Siniše Hajdaša Dončića.

Naime, nakon što je dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić jasno poručio kako neće prihvatiti ministrovu inicijativu za izgradnju trajektnog pristaništa Komarna – Brijesta, u pismenom odgovoru glasnogovornica Ministarstva Renata Ivanović podsjeća na sastanak ministra Hajdaša Dončića s predstavnicima regionalne i lokalne vlasti 26. lipnja u Dubrovniku.

Tada je, kaže, upravo na inzistiranje lokalne vlasti odlučeno kako će postojeći prometni pravac Ploče – Trpanj, preko Pelješca, od 1. srpnja iduće godine prometovati robu u tuzemnom prometu koji, zbog uvjeta EU čija postajemo punopravna članica, neće moći ići koridorom kroz Neum.

- Budući da je odbačen prijedlog Ministarstva, bespredmetno je govoriti o novim kompromisima. Odluka je donesena upravo po prijedlogu regionalne i lokalne vlasti – ističe Renata Ivanović.

Uspostava linije Komarna – Brijesta stajala bi oko 88 milijuna kuna, dok će za rješenje dogovoreno s lokalnom zajednicom trebati 110 milijuna kuna za uređenje cesta. Iz Ministarstva poručuju također kako Pelješki most, za čiju se izgradnju u Dubrovniku potpisuje peticija, kao rješenje povezivanja krajnjeg juga nikada nije odbačen kao projekt, nego odgođen, budući da trenutačno nema novca.

M. Cvrtila


18. prosinac 2025 08:48