StoryEditorOCM
ArhivNERVOZNI VOZAČI

"Dva kružna toka riješila bi gužve u Župi dubrovačkoj"

Piše PSD.
24. rujna 2013. - 01:44
/ Najbolji je kad je ugašen! − prvi je komentar vozača kad ih se pita o jedinom župskom semaforu.

Tijekom ljeta semafor radi samo navečer, a u vrijeme popodnevnih gužvi nemoguće se iz smjera Srebrenog ili Mljekare uključiti na Magistralu. Policijska uprava dubrovačko-neretvanska semafor gasi u dogovoru s Hrvatskim  cestama. Međutim, policija se dogovorom obvezuje da će regulirati promet u tom vremenu. Ako ste se ljeti vozili kroz Župu dubrovačku, rijetko ste mogli naići na policijske službenike na najfrekventnijem župskom raskrižju, pa su stoga vozači bili prisiljeni sami se snalaziti i voditi borbu za uključivanje na Magistralu.

Nestručno iz Hrvatskih cesta

S početkom školske godine semafor je ponovno pušten u rad, što je na ovom križanju bitno povećalo sigurnost sudionika u prometu, najviše pješaka, i to onih najmlađih koji su krenuli u školu i vrtić. Ali, upaljeni semafor stvara kolonu dugu oko kilometar u vrijeme kad ljudi idu na posao i vraćaju se. Kad je semafor postavljen, svi su rekli “napokon se riješila župska crna točka”. Međutim, problemi su tek počeli. Ako nije dobro kad je upaljen i ugašen, onda je najbolje da ga uopće nema i da se traži novo rješenje.

− Hrvatske ceste su postavljanjem semafora nestručno riješile problem raskrižja u Srebrenom − rekao je prometni inženjer iz Župe dubrovačke Petar Vuletić, te dodao da postoji jeftino rješenje koje će zadovoljiti vozače iz Konavala i Župe dubrovačke te taksiste.

− Kada semafor ne radi, teško se uključiti na Magistralu, a kada radi, stvaraju se velike gužve i onda promet Magistralom ne funkcionira. Buduće rješenje vidi se u tome da se na raskrižju u Kuparima, gdje postoji pothodnik, napravi kružni tok, a drugi kružni tok napravio bi se u Mlinima. Tada nigdje ne bi bilo presijecanja prometa, onaj tko ide iz Srebrenog prema Gradu vrtio bi se oko kružnog toka u Mlinima, a ako se ide prema Cavtatu iz smjera Mljekare, ide se na kružni tok u Kupare − ističe Vuletić, koji predlaže i gradnju pothodnika u Mlinima i Srebrenom kako bi pješaci bili sigurni u prometu.

Međutim, načelnik općine Župa dubrovačka misli da varijante s kružnim tokovima u Župi zbog nedostatka prostora ne mogu proći, pa kaže da je najbolje rješenje izgradnja novog raskrižja s tri kolna traka.

Semafori su prapovijest

− Napravili smo varijantu raskrižja u Srebrenom s kružnim tokom, ali to se rješenje ne može primijeniti zbog društvenih objekata. Zbog toga zajedno s Hrvatskim cestama radimo na projektu izgradnje lijevih skretača iz smjera Cavtata i Dubrovnika. Kad projekt bude završen, zatražit ćemo građevinsku dozvolu − izjavio je Silvio Nardelli, te dodao da je Općini Župi dubrovačkoj jedino prihvatljivo da je semafor upaljen tijekom cijele godine zbog sigurnosti pješaka i vozača.

Petar Vuletić također kaže da se danas promet rješava petljama i kružnim tokovima, a ne semaforima jer je to, prema njegovu mišljenju, prapovijesno rješenje. Ako se već neće uskoro praviti kružni tokovi i pothodnici, prometni inženjer iz Župe smatra da je postavljeni semafor u Srebrenom trenutačno nefunkcionalan.

− Semafor bi trebao biti dvodijelni s prvenstvom prolaza. Kad je upaljeno zeleno svjetlo, promet Magistralom ide u jednom smjeru, a ne ide i u drugom, a to je loše. Htjeli su senzorima regulirati promet, ali ni to ne funkcionira − zaključuje Petar Vuletić, a konačno rješenje vidi u brzoj cesti.

Piše i snimio Antonio Vojvodić

18. prosinac 2025 03:07