Marina u Gružu trebala bi se, “ako Bog da”, početi graditi u listopadu - kaže Franjo Pašalić, čija je tvrtka “Laguna trade” dobila koncesiju na trideset godina, nakon što je njegova ponuda procijenjena najboljom među konkurencijom koju su činili “Luka Dubrovnik” i “Atlantska plovidba”.
Pravna bitka na Upravnom sudu oko koncesije koju je “Laguna trade” dobila 2012. odlukom Vlade RH za Pašalića je završila nepovoljno, kada mu je u ožujku ove godine odbijena žalba, ali je tri mjeseca poslije ista Vlada ipak koncesiju (ponovno) dodijelila rogozničkom poduzetniku. Rok za žalbe bio je 3. srpnja, a kako ih nije bilo, očekivano je da će se uskoro krenuti s gradnjom:- Odmah nakon prestanka zabrane gradnje, mi bismo počeli graditi. Mogla je krenuti prije dvije godine, što ću - nisam kriv ja. Nažalost, to je hrvatska slika. Čim je Hrvat u igri, kreće razapinjanje, mržnja, jal. Ovo što se meni događa je slika hrvatskog odnosa prema investitoru, ništa drugo. Da je bilo pameti, marina se mogla odavno napraviti - kazao je Pašalić.
Ipak, nije sve tako jednostavno. Netom prije isteka roka za žalbe, 29. lipnja, KLGB “Srđ je Grad” uputio je priopćenje u kojemu je skrenuta pozornost na činjenicu da se rok bliži i da će, ako žalbe ne bude, podnijeti ustavnu tužbu protiv Vladine odluke.
Ide tužba
Gotovo dva mjeseca poslije tužbe još nema, ali Maro Kristić iz KLGB “Srđ je Grad” ističe kako od nje nisu odustali:
- Tužba će se podnijeti, piše se i ovih dana će biti podnesena. Naravno da nismo odustali, nemamo razloga i čvrsto stojimo pri svojim stavovima. Podnijet ćemo je sigurno, kako je sada bilo vrijeme godišnjih odmora, malo se odužilo, ali nema roka do kojeg treba biti podnesena.
Činjenica da će “srđevci” podnijeti ustavnu tužbu Pašalića ne zabrinjava:
- Nek podnesu što hoće, što sad njima smeta? Koji je njihov problem? Ne znam koji su njihovi interesi, ali oni očito ne poznaju ni zakone niti ih znaju čitati.
Na pitanje hoće li to usporiti gradnju, odgovara da sigurno neće:
- Nitko više neće usporiti gradnju, a najmanje oni. A koji oni to interes imaju? Koja je to njihova osnova? Ja ću početi graditi, a oni neka rade što god hoće. Sad su se uživili u politiku, izlazili u novine, kad su izgubili gore ono što su trebali dobiti, sad su prešli na ovo. Kad ovo izgube, onda će se prebaciti na nešto drugo jer je Hrvatu danas, čini se, jedina bitna stvar izići u novine i biti na slikama u žutoj štampi. Zato to oni i rade, objašnjava Pašalić.
Što se tiče planova za Marinu, ništa nije promijenjeno:
- Nikada nisam odstupao od onoga što smo u početku odlučili. Kad smo davali ponudu, studiozno smo išli u to. Vidjeli smo što se može i što ne može. Nisam išao grlom u jagode, kao što je na primjer išla “Atlantska plovidba”. Oni nisu znali što rade, a pravili su sebi prostor za građenje marine. Nisu znali kako marina funkcionira i što sve treba za nju, ništa nisu znali, ali važno je dobiti! Kako to nije njihova privatna firma, već je društvo, što ih briga.
‘Kod mene je malo drugačije’
Kredit bi se digao, potrošio se, ne bi nitko za ništa odgovarao i doviđenja. Kod mene je malo drugačije. Ja za sve odgovaram. Nema tko iza mene stajati, ono što radim, što se zadužim, moram sam uraditi ili propasti. A neću sebi dozvoliti da propadnem - odlučan je Pašalić.Čini se da bi Marina Gruž, nakon tri godine potezanja, stvarno mogla početi s gradnjom. Podsjetimo, radi se o području površine 5,5 hektara, na dijelu Lapadske obale od Vile Elize do lučice Orsan, preko puta putničke luke u Gruškom zaljevu.
U marini, gdje bi gatovi sličili onima u Frapi, planirano je pedesetak parkirnih mjesta, recepcija, jedan jacht-klub, uz izvlačilište i servis za brodove izvan obuhvata marine.
Gruška marina imala bi i inovativan sustav fekalne odvodnje kakav primjenjuju jahtaška središta u Nici i Monte Carlu.
- Počet će radovi, kako neće. Bit će lijepo i svi ćete biti zadovoljni - zaključio je FranjoPašalić.
IVANA SMILOVIĆ
FOTO: DAMJAN TADIĆ/CROPIX
|
|
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....