- U pregovorima smo sa županijskim vlastima i očekujemo zeleno svjetlo za lokacije u Korčuli i u Dubrovniku. Imamo već građevinsku dozvolu za ponton na Lastovu - kazao je Jan Albers iz ECA-e.
Zimski i ljetni orar
Ako ECA uspije u svom naumu, hidroavionom će se s Korčule u Dubrovnik stizati za petnaestak minuta, a karta u jednom smjeru iznosit će oko 150 kuna. Do Lastova će let trajati malo duže, karta će koštati oko 250 kuna, a do Splita tristotinjak kuna.
Korčula bi dva puta dnevno bila povezana zimi s Dubrovnikom, a ljeti minimalo tri ili četiri puta, ali, kako kaže Jan Albers, sve će ovisiti o broju rezervacija. Hidroavion mora sletjeti tristo metara od obale pa je potrebno dobiti lokaciju za slijetanje, a također se treba izgraditi ponton u luci Gruž površine 100 metara kvadratnih.
U luku smije pristajati kao plovilo, ali s obzirom na to da ima krila, tehnički ne može pristajati uz obalu pa zato treba ponton, za koji je potrebna lokacijska dozvola, te koji bi se dao u koncesiju. Aerodromi na vodi u pravilu se sastoje od uzletno-sletne staze i dijela u lukama gdje hidroavion uplovljava kao brod, za što treba pontone za pristajanje, “plutajuće” ili fiksne.
ECA liniju akvatorijem najjužnije županije namjerava održavati letjelicama - amfibijama tipa “De Havilland Twin Otter DHC-6”, kanadske kompanije de Havilland, s 19 sjedala. Raspon je krila tih letjelica 40 metara, a najjači zvuk iznosi tek 60 decibela, što znači da ne stvaraju buku.
Nedavno je ovaj projekt najavio i zamjenik župana Davorko Obuljen, izvijestivši kako se o tom projektu već više od godinu dana pregovara s Njemačko/hrvatskom tvrtkom European Coastal Airlines.
|
Nijemci traže koncesijeECA-in projekt uspostave zračnih veza zrakoplovima amfibijama između većih naseljenih jadranskih otoka i kopna, star je više od tri godine. Nijemci traže koncesije za hidroavionska pristaništa - pontone na početnih šest lokacija: Split, Dubrovnik, Korčula, Hvar, Lastovo i Vis, dok bi ukupna vrijednost projekta povezivanja tridesetak jadranskih luka iznosila 35 milijuna eura, uz 125 novih radnih mjesta. |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....