StoryEditorOCM
Arhivudruga poznata po kritičkim performansima ovaj put poziva vlast i konzervatore da zaštite gradsku imovinu ili da se napusti unesco

"Nazbilj" protiv svjetlećih reklama u jezgri, Ministarstvu ništa sporno

Piše PSD.
19. rujna 2009. - 16:50
Članovi udruge pitaju se tko kontrolira reklamiranje po pročeljima zgrada u povijesnoj jezgri i u apelu poručuju da bi Dubrovnik zbog ovakvih napada na baštinu trebao napustiti UNESCO, ‘jer ionako nitko ne zna što znači biti pod njegovom zaštitom’

Udruga “Nazbilj”, poznata po performansima kojima se satirički osvrće na gradske aktualnosti, putem medija je gradonačelnika Andra Vlahušića, Konzervatorski odjel u Dubrovniku i komunalne službe upozorila na postavljanje svjetlećih reklama na lokalu na Peskariji, te “vađenje” prozora i vrata radi oglašavanja na gradskoj imovini.

Članovi udruge pitaju se tko kontrolira reklamiranje po pročeljima zgrada u povijesnoj jezgri i u apelu poručuju da bi Dubrovnik zbog ovakvih napada na baštinu trebao napustiti UNESCO, “jer ionako nitko ne zna što znači biti pod njegovom zaštitom”.

Dubrovački ugostitelj Maro Hajdarhodžić, vlasnik tvrtke “Mea culpa d.o.o.” i zakupitelj restorana na Peskariji koji udruga u otvorenom pismu “Nazbilja” ističe kao primjer neprimjerena reklamiranja, kaže kako nije kriv ni za kakva “vađenja” vrata i prozora ni slične devastacije u reklamne svrhe.

REKLAMA_COCA_COLE_U_RESTORA

Željko Tutnjević /  CROPIX

- Šupljine u zidovima postoje otprije, a što se tiče neonskih reklama, postavljenih u suradnji s Coca-Colom, svjestan sam da su previše agresivne i sigurno je da ću ih uskoro skinuti i zamijeniti diskretnijima - kaže Hajdarhodžić kojega ljute kritike udruge.

- Ovo je valjda deseti put da me prozivaju kroz medije, a da prethodno nitko sa mnom nije kontaktirao i pitao me za mišljenje. Očigledno je da se radi o nečijim osobnim, a ne o javnim gradskim interesima. Možda bih i ja trebao uzeti kameru i snimiti kuće vodstva udruge “Nazbilj” gdje na prozorima strše plastične roletne, klima-uređaji na zidovima ili neonske svjetleće reklame s brojem telefona apartmana za iznajmljivanje - kazao je revoltirani Hajdarhodžić.

Ivica i Marica

Maro Hajdarhodžić na meti kritika udruge “Nazbilj” našao se lani zbog postavljanja montažnih drvenih objekata za služenje hrane i pića na Peskariji. Udruga je natkrivene kioske, čije su uklanjanje poslije naložili konzervatori, u jednom svom “škercu” nazvala “Kućicama Ivice i Marice”. Bilo je primjedbi i na ćevapčiće i pljeskavice kao dio najavljenog jelovnika u kućicama.

Ministarstvo kulture: Neonske reklame na ne oštećuju kulturno dobro

Iz Ministarstva kulture RH izvijestili su kako nisu utvrđena oštećenja baštine:

- Po dostavi novinarskog upita, stručne osobe Konzervatorskog odjela u Dubrovniku obišle su predmetno mjesto i utvrdile da je neonsko svjetlo s reklamom postavljeno s unutarnje strane prozora i nije ugrozilo niti oštetilo kulturno dobro na kojem se nalazi predmetni prozor. Prema iskazima građana, već treću noć zaredom sporna reklama nije upaljena.

Ovim očevidom, obavljenim tijekom dana i dnevnog svjetla nije utvrđeno bilo kakvo oštećenje kulturnog dobra sa stajališta zaštite kulturnih dobara sukladno zakonskim propisima i pravilima konzervatorske struke - navodi se u dopisu Ivane Krušec iz kabineta ministra kulture RH, uz napomenu kako o postavljanju reklame zbog koje su navodno "vađeni"  prozori i vrata ugostiteljskog objekta na Peskariji.

- Ni udruga „Nazbilj“, niti bilo tko od građana nije pismeno, usmeno, osobno, mailom, ili telefonskim putem o tom slučaju nije izvijestio Konzervatorski odjel u Dubrovniku. – poruka je iz Ministarstva kulture RH.

Dubrovački ugostitelj Maro Hajdarhodžić, zakupitelj restorana pred kojim stoje svjetleće reklame, najavio je njihovo skoro uklanjanje zbog agresivnog osvjetljenja i zamjenu diskretnijima. Kritičarima je pak poručio kako nije nikakav devastator baštine.

18. prosinac 2025 09:37