Novo ime broda “Atlant Regine”, koji je od 13. prosinca 2006. plovio u floti “Atlantske plovidbe”, jest - “Han Zhi”.
Taj brod za prijevoz teških tereta, koji je sredinom srpnja prodan kineskoj kompaniji “Shanghai Diheng Shipping” za devet milijuna dolara, proteklog je tjedna predan novom vlasniku u Singapuru pod čijom će zastavom i ploviti.
U floti šangajskog brodara plovi još samo brod za prijevoz sipkih tereta “Han Li”, izgrađen početkom 1990. godine.
Dosadašnji “Atlant Regine”, izgrađen u ožujku 1996. godine u njemačkom brodogradilištu “Sietas”, isplovio je prema kineskoj luci Huangpu koja je prvo odredište nakon promjene “dresa”, a uplovljavanje se očekuje tijekom utorka.
Time je počela šira “operacija” prodaje četiriju heavy liftera koji su proteklih godina plovili u floti dubrovačkog brodara. Kako smo doznali u jednoj od vodećih domaćih kompanija, uskoro se očekuje i predaja broda “Atlant Svenja” budućem vlasniku, također iz Kine, a brod je trenutačno u šangajskoj luci. Kada će preostala dva “teškaša” - “Atlant Frauke” i “Atlant Trina” - dobiti novoga vlasnika, trenutačno nije poznato, ali nije isključeno da se i ta operacija provede relativno brzo.
Nijemac izgrađen 1996.
Brod “Atlant Regine”, nosivosti 7713 tona, izgrađen je prije 15 godina pod imenom “Regine”. Opremljen je dvjema dizalicama, pojedinačne nosivosti 250 tona, a na palubi i u skladištu može ukrcati 457 kontejnera. Pokreće ga MAN-ov stroj, snage 4750 kilovata, koji omogućava razvijanje brzine od 15 čvorova.
U posljednje vrijeme brod je uglavnom plovio između indijskih i zapadnoeuropskih luka pod zapovjedništvom kap. Fuada Ćimića i s još 16 članova posade.
Brod je do sada bio u dugoročnom najmu kompanije “OXL”. Nakon primopredaje “Atlant Regine” Kinezima, u floti “Atlantske plovidbe” plovi 16 brodova, ali do kraja 2012. godine moglo bi ih biti ukupno 20 ako sve dalekoistočne novogradnje budu isporučene na vrijeme i ostvari se najavljena prodaja preostalih triju heavy liftera.
U svakom slučaju, flota dubrovačke kompanije uskoro bi mogla premašiti milijun tona nosivosti, a uključivanjem sedam novogradnji starost brodovlja će biti vrlo mala, što osigurava konkurentnost na turbulentnom svjetskom tržištu suhih tereta na kojem posluje AP.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....