Zbog činjenice da, bez obzira na postignuti dogovor tvrtke "Excelsa nekretnine" d.d., Grada Dubrovnika i Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, "Excelsa" i dalje zadržava 15 posto prihoda koje treba uplatiti u gradski proračun, dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić ovog je tjedna pisao ministru financija Zdravku Mariću i zamolio ga da glede koncesije za žičaru za Srđ daju pozitivno mišljenje kako bi se stvorili uvjeti prema kojima će žičara poslovati sukladno zakonu.
Podsjetivši da gradska uprava 3. veljače ove godine nije dobila pozitivno mišljenje na zaključak Gradskog vijeća o utvrđivanju koncesijske naknade iz listopada prošle godine, koje je nužno da bi to Vijeće moglo usvojiti ugovor o koncesiji, Vlahušić je podsjetio da žičara od 2010. obavlja gospodarsku djelatnost prijevoza putnika bez plaćanja koncesijske naknade. Naprotiv, sve obavlja samo na temelju godišnjeg odobrenja koje je za rad žičare svake godine izdavalo Ministarstvo pomorstva.
– Na zahtjev samih "Excelsa nekretnina" d.d. da se uvede koncesija koja bi iznosila 15 posto od svake prodane karte za žičaru u razdoblju od 50 godina, lani smo dobili suglasnost Ministarstva pomorstva i DUUDI-ja, odnosno Državnog ureda za upravljanje državnom imovinom.
Žičara je prošle godine prevezla 472 tisuće putnika, a od 8. srpnja prošle godine, bez obzira na dogovor "Excelse", Ministarstva i Grada, zadržava sredstva koja trebaju završiti u gradskom proračunu. Podsjećam da su "Excelsa" i povjerenstvo Gradskog vijeća, koje čine predstavnici svih političkih stranaka zastupljenih u tom Vijeću, suglasni s ovim prijedlogom te molim žurnost oko predmeta jer je sezona već počela – naglasio je dubrovački gradonačelnik Vlahušić.
Podsjetimo, "Excelsa" je lani pristala da se koncesijska naknada obračunava od 8. srpnja 2015. godine, nakon čega je Gradsko vijeće Dubrovnika u listopadu 2015. usvojilo Zaključak o utvrđivanju koncesijske naknade.
Zakonska obveza
Prema zakonskoj obvezi, zaključak je poslan na suglasnost DUUDI-ju te Ministarstvu financija i Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture, jer su suglasnosti nužne da bi Gradsko vijeće moglo usvojiti ugovor o koncesiji. Tek tada "Excelsa" može početi uplaćivati dio mjesečnih prihoda u gradski proračun. Nakon tih zahtjeva samo Ministarstvo financija nije odobrilo traženu suglasnost.
U gradskoj upravi drže da izostanak suglasnosti Ministarstva financija na stav Gradskog vijeća o koncesijskoj naknadi za gospodarsko korištenje žičare "proizlazi iz nedovoljne upućenosti novog čelništva tog ministarstva u problematiku žičare". Zaključak GV-a određuje bitne elemente budućeg ugovora: varijabilni dio koncesijske naknade od 15 posto bruto prihoda od prodaje karata za vožnju žičarom (minus PDV) i fiksni dio koncesije od 1000 kuna mjesečno.
I direktor "Excelsa nekretnina" Anto Rusković ističe interes te tvrtke kao vlasnika žičare za što bržim definiranjem i potpisom ugovora o koncesiji. Upravo su iz "Excelse" tražili da rok trajanja koncesije bude 50 godina.
Inače, žičara za Srđ jedan je od turističkih simbola Dubrovnika i svake godine bilježi sve bolje rezultate.
Sredinom 60-ih godina prošlog stoljeća izgradio ju je "Atlas", a tijekom rata je devastirana brojnim topničkim pogocima bivše JNA. "Atlas" i žičara privatizacijom postaju vlasništvo obitelji Lukšić koja je odugovlačila s obnovom. Gradom kruži priča kako su i oni bili iznenađeni brzim povratom novca uloženog u obnovu, a postrojenje žičare je ove zime imalo remont.
Postignute su značajne poboljšice, rezultat kojih je unaprijeđena kvaliteta usluge.
A sezona počela...
Lani je prevezeno 472.000 putnika uz cijenu karata od 70 kuna za jedan i 120 kuna u oba smjera, s tim da Dubrovčani imaju popust u izvansezonskom razdoblju. Računica je jednostavna: neuplatom koncesije gradski proračun godišnje gubi pet-šest milijuna kuna!
Međutim, Sanja Bach iz Ministarstva financija kaže da su prepoznali pozitivne gospodarske učinke, ali daljnji postupci i sama realizacija tog projekta jedino ovise o davatelju koncesije, "poglavito uzimajući u obzir da ta koncesija ima obilježje komercijalnog projekta, a ne javne usluge, što je ključno u svim postupanjima, a o čemu je upoznat i davatelj koncesije".
– Ministarstvo financija nije dalo negativno mišljenje, nego je davatelja koncesije uputilo na postupanje koje će biti provedeno u skladu s krovnim Zakonom o koncesijama te onom koji uređuje pitanja žičara, a posebice onih koje su komercijalne.
Bit postupanja jest izravno oslanjanje na sektorski zakon koji određuje područje žičara, ali i na pravilno postupanje davatelja u odnosu na cjelokupni projekt koji ima povoljne gospodarske učinke, što Ministarstvo financija u okviru svojih nadležnosti i djelokruga podržava. Daljnja postupanja ovise jedino o davatelju koncesije, nikako o nama jer postupamo u okviru odredbi krovnog Zakona o koncesijama – naglasila je glasnogovornica Ministarstva financija Sanja Bach.
RAČUNICA
Lani je prevezeno 472.000 putnika uz cijenu karata od 70 kuna za jedan i 120 kuna za oba smjera, s tim da Dubrovčani imaju popust u izvansezonskom razdoblju. Računica je jednostavna: neuplatom koncesije gradski proračun godišnje gubi pet-šest milijuna kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....