StoryEditorOCM
ArhivNULTA FAZA RADOVA

Za obnovu Imperijala 70 milijuna kuna

Piše PSD.
8. kolovoza 2013. - 01:40
Ostvare li se najave investitora iz “Razvoj golfa”, stalni postav fotografija i dokumenata “Dubrovnik u Domovinskom ratu 1991.-1995.” i godišnje izložbe vezane uz ratna događanja u Gradu, sljedeće godine posjetitelje Srđa dočekat će u primjerenijim uvjetima. Ivan Kusalić, prokurist “Razvoj golfa”, investitora milijardu eura vrijednog naselja s golf-igralištem na Srđu, najavljuje kako ulagači najprije kreću s tzv. nultom fazom radova, obnovom tvrđave Imperijal.

Istočni bastion

- Nadam se da će već u kasnu jesen početi prve vidljive aktivnosti na rekonstrukciji tvrđave. Prema tridesetogodišnjem koncesijskom ugovoru, rok od 27 mjeseci do potpune obnove tvrđave počinje teći od osvajanja UPU-a, a obnova tvrđave prvo je konkretno što će građani Dubrovnika vidjeti od projekta “Golf-park Dubrovnik” - ističe Kusalić, napominjući kako će obnova obuhvatiti cijelo zdanje osim zapadnog bastiona gdje se nalaze televizijski odašiljači.

-  Pretpostavlja se da televizija neće izmještati svoje repetitore, pa ćemo se posvetiti istočnom bastionu i središnjem dijelu građevine - najavio je prokurist Kusalić.

Prema procjenama, za uređenje tvrđave Imperijal bit će potrebno utrošiti oko 70 milijuna kuna. U sklopu tvrđave, uz ostale javne i ugostiteljske sadržaje, uredit će se i opremiti Muzej Domovinskog rata, koji je danas u iznimno lošem stanju.

Korak bliže konačnom cilju uređenja kultnog mjesta obrane Grada, tvrđave na Srđu, jest i izložba “Hrvatska ratna fotografija - Dubrovnik 1991.−1992.” otvorena u povodu Dana pobjede, domovinske zahvalnosti i hrvatskih branitelja.

Postav dokumentarnih i umjetničkih fotografija istaknutih hrvatskih ratnih fotoreportera Matka Biljka, Mila Kovača i Božidara Gjukića pripremljen je uz petu obljetnicu otvorenja izložbe “Dubrovnik u Domovinskom ratu 1991.-1995.” u tvrđavi Imperijal, u organizaciji Muzeja suvremene povijesti Dubrovačkih muzeja, uz potporu Ministarstva kulture RH.

Kamera je bila oružje

- Željeli smo odabirom fotografija profesionalaca kojima je kamera bila oružje, kao i onih čiji su autori umjetnički fotografi i amateri, pokazati kako se živjelo u ratnom Dubrovniku. Fotografije potvrđuju jedinstvo koje nas je vodilo u Domovinskom ratu, a koje dvadesetak godina kasnije, nažalost, moramo nanovo dokazivati - komentirao je Mišo Đuraš, kustos i koautor izložbe “Hrvatska ratna fotografija - Dubrovnik 1991.−1992.” iz Zbirke fotografija Muzeja suvremene povijesti.

S kolegicom Varinom Jurica Turk, Đuraš je predstavio i novo izdanje dvojezičnog kataloga izložbe. Izložene su i umjetničke fotografije slikarice Anne Marie Grill, te dokumentarne fotografije spaljenih Konavala i Župe dubrovačke, koje je u dramatičnim uvjetima okupacije snimio Tomo Žanetić.

Uz antologijske snimke Mila Kovača, “Slobodna Dalmacija” ustupila je i veliki broj fotografija s dubrovačkog područja čiji autori su najzvučnija hrvatska ratna fotoreporterska imena, poput Bože Vukičevića, Željka Maganjića, Feđe Klarića i mnogih drugih.

Gabrijela Bijelić

Otkriven identitet

Nakon više od dvadeset godina, otkriven je identitet dječaka vodonoše s jedne od najpoznatijih fotografija iz Domovinskog rata. Riječ je o danas dvadesetčetverogodišnjem Alenu Oršoliću rođenom u Dubrovniku koji se nakon rata odselio u Austriju, a kao dječaka u povijesnoj jezgri snimio ga je Božidar Gjukić.


Dogodine novi postav

Izložba u tvrđavi Imperijal bit će otvorena barem šest mjeseci, a za dogodine već planiramo novi postav koji će kroz fotografije iz arhiva dnevnika “Slobodna Dalmacija” predstaviti Domovinski rat u raznim dijelovima Hrvatske. Bit će to dokaz bogatstva građe, objavljene i neobjavljene, koju su snimali naši vrsni fotoreporteri − najavljuje Mišo Đuraš.


18. prosinac 2025 19:40