Ljetno sezonsko sniženje službeno počinje u utorak, 1. srpnja i traje do kraja kolovoza. Virtualni sandučići sigurno su vam već zatrpani najavama trgovaca i ovisini sniženja i porukama da na vrijeme napunite svoje virtualne košarice.
Prilika je to mnogima da obnove ljetnu garderobu ili nešto drugo kupe po povoljnijim cijenama. Kako sniženja trebaju izgledati propisano je u Pravilniku o uvjetima i načinu provođenja sezonskog sniženja koje je Ministarstvo gospodarstva donijelo prije tri godine. Pravilnik je usklađen s direktivama Europskog parlamenta i Vijeća Europske unije, a sve radi zaštite potrošača.
Najvažnije što kupac treba znati je da u sklopu sezonskog sniženja, trgovac mora jasno, vidljivo i čitljivo uz sniženu cijenu proizvoda istaknuti i cijenu istog koja je vrijedila tijekom 30 dana prije sniženja uz novu sniženu cijenu. Ista ta pravila vrijede i za fizičke kojih je u Dubrovniku malo i virtualne trgovine.
Uoči ovoljetnog sezonskog sniženja, Hrvatska udruga za zaštitu potrošača upozorila je u svojoj objavi na zamke takvog načina prodaje i objavila nekoliko korisnih savjeta potrošačima: Obavezno uzmite i čuvajte račun, pazite na uvjete povrata kupljene robe, planirajte kupovinu u skladu s budžetom.
U HUZP-u posebno upozoravaju potrošače da prije online kupovine obrate pažnju na nekoliko stvari.
- Prije kupovine pogledajte online recenzije, iskustva drugih i obratite pozornost na pritužbe. Potražite kontakt informacije o trgovcu, te provjerite naziv, adresu i broj telefona. (...) Sumnjive trgovine imaju manjkave ili nedostupne stranice i nedostatne informacije o tome kako možete s njima stupiti u kontakt (npr. nemaju istaknutu fizičku adresu ili je ona nedostupna). Ako ne možete jasno identificirati trgovca, ne kupujte putem takvih stranica - poručuju iz HUZP-a.
Prije online kupovine pouzdanost internetskih trgovina možete provjeriti i na CARNET-ovom besplatnom servisu iffy.cert.hr. Prevare u online kupovini mogu se, osim Državnom inspektoratu, prijaviti i policiji na stranici Web heroj. Nepoštene trgovce koji varaju na sniženjima kupci mogu prijaviti Tržišnoj inspekciji Državnog inspektorata - osobno, pisanim putem (Državni inspektorat, Šubićeva 29, 10000 Zagreb) ili putem online obrasca za podnošenje prijave.
HUZP također savjetuje potrošačima da prilikom kupovine na internetu plaćaju kreditnom, a ne debitnom karticom. Tako se, u slučaju prevare, može ostvariti povrat plaćanja, tzv. chargeback. Na stranicama Hrvatske narodne banke nalaze se upute o postupku povrata plaćanja koji pokreće potrošač prema banci, tj. izdavatelju kartice radi povrata novca od trgovca od kojega je kupio neki proizvod ili uslugu te ih platio svojom debitnom, kreditnom ili prepaid karticom.
Chargeback se u praksi rabi najčešće kada trgovac potrošaču nije isporučio kupljeni proizvod odnosno uslugu ili proizvod nije odgovarajuće kvalitete (primjerice, trgovac je dostavio neispravan ili krivotvoren proizvod). Potrošač može pokrenuti chargeback i u slučaju kada je otkazao ugovor o kupnji proizvoda ili usluga ili je otkazao pretplatu za neku uslugu.
Ovaj je postupak predviđen pravilima međunarodnih kartičnih kuća kao što su primjerice Visa, Mastercard, Diners Club, American Express, a s ciljem održanja visokog standarda usluge plaćanja karticama te ujednačene zaštite korisnika kartica od nepoštenih poslovnih praksi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....