StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetVELIKA PROMJENA

Nova pravila utjecat će na europsku autoindustriju: napušta se koncept koji je imao rok do 2035.

Piše d. v.
12. prosinca 2025. - 13:18

Planovi za uvođenje zabrane prodaje novih automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem u Europskoj uniji 2035. godine su napušteni, rekao je visoki zastupnik EU-a za njemački list Bild, a prenosi HAK Revija.

Umjesto toga, slijede fleksibilnija pravila za postizanje smanjenja emisija CO2 iz automobila, rekao je za Bild Manfred Weber, predsjednik EPP-a, najveće stranke u Europskom parlamentu.

Očekujte na europskom tržištu od 2035. ozbiljan miks električnih i benzinskih automobila, odnosno hibrida i plug-in hibrida.

Planovi za uvođenje zabrane prodaje novih automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem u Europskoj uniji 2035. godine su napušteni, rekao je visoki zastupnik EU-a za njemački list Bild, a prenosi HAK Revija.

Umjesto toga, slijede fleksibilnija pravila za postizanje smanjenja emisija CO2 iz automobila, rekao je za Bild Manfred Weber, predsjednik EPP-a, najveće stranke u Europskom parlamentu.

– Za nove registracije od 2035. i nadalje, smanjenje emisija CO2 od 90 posto sada će biti obavezno (prosjek svih prodanih vozila nekog proizvođača), umjesto 100 posto – rekao je Weber.

– Također neće biti cilja od 100 posto od 2040. nadalje. To znači da je zabrana tehnologije motora s unutarnjim izgaranjem isključena. Svi motori koji se trenutačno proizvode u Njemačkoj stoga se mogu nastaviti proizvoditi i prodavati.Očekujte na europskom tržištu od 2035. ozbiljan miks električnih i benzinskih automobila, odnosno hibrida i plug-in hibrida. Ali, to je za dio kupaca posebno važno, benzinci će preživjeti, a možda i poneki dizelaš. Konkretno, na primjeru Volkswagena, imat ćete vjerojatno Polo s hibridnim sustavom, Golf s plug-in hibirdom, Tiguan s plug-in hibridom, možda i dizelašem te cijelu paletu ID električnih modela.

Weber je rekao da će odluka poslati važan signal cijeloj automobilskoj industriji i osigurati desetke tisuća industrijskih radnih mjesta. Europska komisija je 2022. godine objavila da će svi novi motori automobila i kombija morati imati nultu emisiju CO2 do 2035. godine, čime bi se zabranila prodaja benzinskih i dizelskih modela.

Proizvođači automobila i neke vlade EU, uključujući Njemačku i Italiju, lobirali su za blaže propise. Volkswagen, Stellantis, Renault, Mercedes-Benz i BMW zalagali su se za ukidanje zabrane, navodeći da kupci trebaju odlučiti što žele.

12. prosinac 2025 13:19