Na današnji dan 1955. godine svjetlo dana ugledao je jedan od simbola Jugoslavije – Zastava 750. To mu je bilo službeno ime, iako je daleko popularniji pod nazivima Fićo, Fića ili Fiček, prenosi portal Mirovina.
Model Zastava 750 proizveden je po licenci 1955. godine, a iste godine je predstavljen na sajmu automobila u Ženevi.
Suradnja između dvaju proizvođača automobila, srpske Zastave i talijanskog Fiata, urodila je plodom, a tijekom pedesetih i šezdesetih godina prošloga stoljeća tehnološki razvoj u tvornici Zastava nije puno zaostajao za Fiatovim pogonima.
Fićo je bio presudan za široku motorizaciju u Jugoslaviji, koja je htjela građanima osigurati relativno jeftin automobil.
Koristili su ga i vozila policije, hitne pomoći i vojske, a godinama je Fićo bio službeno vozilo za obuku novih vozača. Iako je bio relativno jednostavan za održavanje, brojni komični kvarovi su ostavili golem utjecaj na popularnu kulturu bivše Juge.
Mnoge pjesme, šale i filmovi su snimljeni, a šalili su se na račun upravo ovog automobila.
Fićo je polako počeo padati u zaborav nakon predstavljanja Zastave 101, većeg i udobnijeg automobila.
Proizvodnja Fiće je trajala sve do 1985. godine, iako je dobio svog duhovnog nasljednika: Zastavu Koral, odnosno Yugića, piše Mirovina.hr.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....