StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetUVOĐENJE REDA

Prosvjed zadarskih taksista tiče se svih, pa i dubrovačkih: Nemamo ništa protiv stranaca, ali ne želimo krivotvorene dozvole! Evo što kažu iz Bolta

Piše Hina/ZL
18. ožujka 2025. - 13:17

S mirnog prosvjeda, koji se u utorak održao na Liburnskoj obali u Zadru, zadarski taksisti poručili su da "nisu protiv stranaca, ali žele poštenu konkurenciju i sigurnost na cesti".

Potpredsjednik Udruge taksista Zadar Ivan Bulat istaknuo je da taksisti traže i uvođenje minimalne i maksimalne cijene usluga te naglasio da je tržište trenutačno neregulirano što, kaže, vodi do nelojalne konkurencije i ugrožavanja opstanka zakonitih taksista.

Svoje zahtjeve, proizašle iz nezadovoljstva, saželi su u tri glavne točke.

"Taksisti nisu protiv zapošljavanja stranih radnika, ali zahtijevaju da ti radnici ispunjavaju određene uvjete. Tražimo da strani vozači moraju posjedovati znanje hrvatskoga jezika na razini B1, posjedovati dokaz o nekažnjavanju te imati važeću međunarodnu vozačku dozvolu", kazao je Bulat.

Ustvrdio je da je to pitanje od velikoga značaja za hrvatski turizam, jer taksisti predstavljaju prvu sliku Hrvatske koju turisti vide pri dolasku u našu zemlju.

"Ne može cijena Ubera i Bolta biti niža od cijene gradskoga prijevoza, mi moramo raditi 12 sati da nešto zaradimo. Nemamo ništa protiv stranaca, ali želimo da igraju fer utakmicu, a ne da nalazite krivotvorene dozvole", istaknuo je Bulat.

U drugom zahtjevu taksisti traže da inspekcija bude usmjerena na rad taksista unutar županije, čime bi se spriječila migracija taksista među županijama i omogućilo kvalitetnije praćenje i reguliranje tržišta.

"Treći zahtjev odnosi se na određivanje minimalne i maksimalne cijene. Imamo damping cijenu, cilj je uništiti tržište, a onda će oni koji su ga uništili, podići cijenu", upozorio je Bulat te napomenuo da je "lako voziti" ispod isplative cijene ako se nemaju svi potrebni dokumenti i uvjeti na automobilu.

Pred najavljeni prosvjed, oglasio se Marko Radenović, direktor usluge vožnje na zahtjev Bolta u Hrvatskoj, donosi Zadarski hr.  Evo njegovih odgovora na prozivke taksista:

Neregulirani status: “Aplikacije poput Uber i Bolt ne posluju u skladu s domaćim zakonima i ne doprinose domaćoj ekonomiji jer iznose dobit iz Hrvatske, spuštaju cijene do te granice da idu ispod cijene javnog gradskog prijevoza koji se sufinancira iz džepova poreznih obveznika.”

Odgovor Bolta:

Prema javno dostupnim podacima, od zakonskog uređenja platformi vožnji na zahtjev u Hrvatskoj 2018. godine, cjelokupni taksi sektor je porastao 3x po broju vožnji te 4.5 x po iznosu fiskaliziranih računa. Broj fiskaliziranih računa za taksi usluge kod tvrtki registriranih s primarnom djelatnošću taksi prijevoza porastao je s 6.17 milijuna u 2018. godini na 19.1 milijuna u 2024. godini. Iznos fiskaliziranih računa za taksi usluge kod tvrtki registriranih s primarnom djelatnošću taksi prijevoza porastao je s 38 milijuna EUR u 2018. godini na 174.3 milijuna EUR u 2024. godini. Kada se u analizu uključe i tvrtke koje su taksi prijevoz registrirale kao sekundarnu djelatnost, rast je još izraženiji. Ovaj značajan porast ne samo da ukazuje na sve veću potražnju za taksi uslugama, već i značajno doprinosi hrvatskoj ekonomiji.

Bolt posluje u skladu sa zakonima Republike Hrvatske te ostvaruje prihod samo kroz proviziju od izvršenih vožnji te uredno plaća sve primjenjive poreze i davanja.

Vezano uz cijene, Bolt koristi dinamičko određivanje cijena kako bi optimizirao ravnotežu između ponude i potražnje u stvarnom vremenu. Naši napredni algoritmi analiziraju ključne faktore, uključujući trenutnu potražnju za vožnjama, dostupnost vozača, lokalna događanja, vremenske uvjete te povijesne trendove. Ovakav sustav osigurava korisnicima pouzdanu uslugu uz transparentno vidljive cijene prije prihvaćanja vožnje u aplikaciji. Cijene vožnji zadovoljavaju potrebe naših korisnika koji nam kontinuirano daju povratne informacije kako se, zahvaljujući razvoju platformi, kultura transporta promijenila gdje prijevoz više nije luksuz već lako dostupna i praktična usluga za sve građane i to za različite prigode. S druge strane, povećana potražnja vožnji omogućuje našim partnerskim vozačima veću aktivnost, više prilika za zaradu i konkurentne naknade, čime stvaramo održiv i pravedan sustav za sve sudionike.

image

Prosvjed taksista u Zadru

Zvonko Pavic/Cropix

Prekoračenje radnog vremena: “Vozači partneri Ubera i Bolta redovito prekoračuju zakonom propisano radno vrijeme, a u želji za zaradom uzrokuju nesigurnost u prometu, što može dovesti do ozbiljnih problema. Prijave su često na dva ili četiri sata, posebno su umirovljenici sudionici takvih prijava, a na cesti provode po dvadeset sati i ozbiljno ugrožavaju sigurnost sebe i putnika.”

Odgovor Bolta:

Bolt omogućuje pristup svojoj platformi isključivo tvrtkama i vozačima koji ispunjavaju stroge uvjete platforme, a dodatno imaju i sve zakonske uvjete propisane Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu te su verificirani od strane nadležnih državnih institucija. Kao tehnološka platforma, Bolt ne zapošljava vozače, već povezuje korisnike s licenciranim partnerima – autotaksi prijevoznicima/agregatorima. Sigurnost naših korisnika i vozača naš je glavni prioritet, a platforma Bolt strogo se pridržava zakonskih okvira i pravila, također, svi partnerski vozači obvezni su poštovati lokalne zakone i propise vezane uz dozvole, prijave pa tako i radno vrijeme. Bolt redovito surađuje s nadležnim tijelima te provodi provjere kako bi osigurao usklađenost sa zakonskim normama. Digitalne radne platforme su jedini dionici u taksi prijevozu koji u stvarnom vremenu nadležnim tijelima šalju informacije o vremenu provedenom u vožnji za svakog pojedinog vozača koji vozi putem platforme. Boltu je prioritet osigurati odgovorno i sigurno iskustvo vožnje za sve sudionike u prometu. Kako bismo osigurali transparentnost i pridonijeli sigurnosti, važno je da nadležne institucije imaju uvid u eventualne slučajeve kršenja pravila. Stoga pozivamo i sve ostale dionike u taksi prijevozu da se usklade s istim standardima te u stvarnom vremenu nadležnim tijelima dostavljaju podatke o vremenu provedenom u vožnji za svakog vozača koji obavlja usluge taksi prijevoza. Na taj način zajednički doprinosimo sigurnijem i pravednijem sustavu za sve, piše Zadarski.hr

Nepostojanje lokalnih dozvola: “Aplikacije ne provjeravaju imaju li njihovi vozači potrebne dozvole za obavljanje prijevoza na određenim područjima.”

Odgovor Bolta:

Bolt je tržišni lider u Hrvatskoj s razgranatom mrežom od više stotina licenciranih autotaksi prijevoznika, osiguravajući široku pokrivenost i dostupnost usluge diljem zemlje. Surađujemo s licenciranim autotaksi prijevoznicima i njihova je obaveza imati dozvolu za obavljanje djelatnosti na području pojedine općine. Naša misija je pružiti korisnicima siguran, pouzdan i zakonit način prijevoza, uz istovremenu podršku vozačima u ispunjavanju svih regulatornih zahtjeva. Bolt ozbiljno shvaća sigurnost i usklađenost sa zakonima te od svih svojih partnera vozača zahtijeva ispunjavanje zakonskih uvjeta za obavljanje prijevoza.  

Zloupotreba sustava od strane agregatora: “Agregatorske tvrtke izbjegavaju plaćanje poreza kroz praksu prijave stečaja i ponovnog otvaranja poslovanja pod novim nazivom.”

Odgovor Bolta:

Bolt platformu koristi više stotina licenciranih autotaksi prijevoznika diljem Hrvatske te, za svaku završenu vožnju, izdaje se fiskalizirani račun s podacima o izvršitelju usluge. Autotaksi prijevoznici su odgovorni za vlastiti porez i druge fiskalne obveze prema državi. Državna tijela imaju značajan uvid u svaku vožnju ostvarenu putem Bolt aplikacije što im daje sve potrebne informacije u stvarnom vremenu.

Stroža regulacija prijave vozača: “Vozači bi morali priložiti sve potrebne dozvole prilikom prijave na aplikaciju, a aplikacije ne bi smjele omogućiti prihvaćanje naloga bez tih dozvola.”

Odgovor Bolta:

Bolt poštuje i pridržava se zakona Republike Hrvatske, a pristup našoj platformi moguć je isključivo uz ispunjenje strogih uvjeta i dostavu svih zakonski propisanih dokumenata za obavljanje prijevoza. Svi dostavljeni dokumenti prolaze temeljit proces verifikacije prije nego što vozač-partner dobije pristup platformi. Tek nakon što su svi dokumenti potvrđeni kao ispravni i valjani, vozač dobiva pristup platformi i potom mu se omogućuje primanje narudžbi za vožnju. Ovim pristupom osiguravamo sigurnost, zakonitost i visoke standarde usluge za sve korisnike naše platforme. Svaki vozač koji želi surađivati s platformom mora dostaviti relevantnu dokumentaciju, uključujući važeće vozačke dozvole, posjedovanje OIB-a, potrebnih kvalifikacija za rad te potvrdu da se protiv njih ne vode kazneni postupci, a, u slučaju državljana trećih zemalja, i dozvolu za boravak i rad. Dodatno, redovito provodimo provjere i surađujemo s nadležnim tijelima kako bismo osigurali poštovanje svih pravila i standarda. 

Video s prosvjeda u Zadru možete pogledati OVDJE

 

26. listopad 2025 08:21