Novo benzinsko gorivo Super E20, od jeseni 2023. testira na jednoj benzinskoj postaji u njemačkom Mannheimu, a cilj mu je smanjenje ovisnosti o fosilnim gorivima i emisija CO2. Sadrži čak 20 posto bioetanola, dvostruko više nego poznati Super E10 i predstavlja još jedan korak prema klimatski prihvatljivijem prometu, donosi Fenix.
Prema podatcima ADAC-a i industrijskih partnera poput CropEnergies, veći udio bioetanola u gorivu može smanjiti emisije CO2 za do 80 posto, ovisno o načinu proizvodnje. Kombinacijom s bio-naftom, moguće je postići ukupno smanjenje emisija od oko 40 posto.
Super E20 trenutačno je dostupan isključivo u sklopu testne flote. Südzucker AG, veliki proizvođač šećera i etanola, koristi ga za svoja službena vozila. Međutim, šira primjena koči se zbog važećih propisa, trenutna norma dopušta maksimalno 10 % etanola u benzinu. Bez izmjene standarda, E20 se ne smije službeno prodavati.
Većina novijih benzinskih vozila tehnički može koristiti E20, no proizvođači još nisu dali službene potvrde. Stariji modeli mogu imati problema s pumpama za gorivo ili sustavima ubrizgavanja, a potrošnja goriva može porasti za oko 3 posto.
ADAC upozorava na potrebu za transparentnim informacijama i jasnim odobrenjima proizvođača prije nego što gorivo postane dostupno širom tržišta. Slična situacija dogodila se pri uvođenju E10, kada je nedostatak komunikacije izazvao zbunjenost – mnogi vozači i danas iz predostrožnosti toče Super E5, piše Fenix. Hoće li i kada E20 postati široko dostupan, ovisi o političkim odlukama, spremnosti automobilske industrije i povjerenju potrošača.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....