StoryEditorOCM
KulturaGALERIJA FLORA

Klara Knego i Natasha Bakovic otvorile dvije samostalne izložbe zajedničkog naziva ‘U tišini pogleda‘: dva različita pogleda na prostor: jedan polazi iz strukture grada, drugi iz fluidnosti prirode

Piše D. V.
17. studenog 2025. - 14:41

U Galeriji Flora otvorene su 15. studenog dvije samostalne izložbe pod zajedničkim nazivom "U tišini pogleda". Riječ je o radovima Klare Knego i Natashe Bakovic, dviju autorica koje kroz različite motive ali sličnu osjetljivost prema trenutku, istražuju kako gledamo, što vidimo i kako se naše iskustvo pretvara u sliku.

Klara Knego u ciklusu Tišina grada donosi Dubrovnik kakav ne vidimo na prvi pogled, kao prostor u kojem se tišina i vrijeme talože u slojevima. Kroz slikanje i upotrebu pleksiglasa poznati gradski motiv lagano se oslobađa svoje čvrste forme i prelazi u nešto mekše, intimnije, između prisutnosti i sjećanja. Reflektivni sloj pleksiglasa unosi dašak suvremenosti i osjećaj prolaznosti, kao da promatramo grad kroz vlastite uspomene. Nasuprot tome, radovi Natashe Bakovic iz serije Underwater Poems odvode nas u svijet vode, refleksija i tihih vibracija boje i svjetla. Voda je u njezinim slikama stalno u pokretu, nikad ista, nikad posve mirna. Ta nježna, promjenjiva površina postaje mjesto gdje se miješaju smirenost i neizvjesnost, a meki slikarski rukopis dodatno naglašava krhkost trenutka koji pokušava uhvatiti.

image
Dorinda Bulić Čotić
image
Dorinda Bulić Čotić

Postavljene zajedno, ove dvije izložbe nude dva različita pogleda na prostor: jedan polazi iz strukture grada, drugi iz fluidnosti prirode. Ali oba pristupa dijele senzibilitet prema detalju, boji i onome što vidimo tek kad zastanemo i dopustimo pogledu da se smiri.

- Izložba U tišini pogleda dijalog je dviju autorica koje, razmišljajući sličnim slikarskim jezikom, promišljaju odnos između prostora, vremena i percepcije. Iako svaka polazi iz vlastitog iskustva i motiva, Knego iz vizualne strukture grada, a Bakovic iz refleksivnosti vode, obje istražuju slojevitost pogleda i promjenjivost stvarnosti koju promatramo. Klara Knego u ciklusu Tišina grada prikazuje Dubrovnik kao prostor u kojem se susreću trajanje i promjena. Polazi od prepoznatljivog urbanog motiva, no kroz proces slikanja i intervenciju pleksiglasom on gubi svoju čvrstu formu i postaje polje između prisutnosti i sjećanja. Pleksiglas, kao reflektirajući i prozirni sloj, funkcionira poput vizualnog filtera vremena, kako ga umjetnica karakterizira, a koji u sliku unosi dimenziju suvremenosti, čuvajući ono što je ostalo u pozadini. Na taj način, umjetnica ne prikazuje samo grad, već i način na koji ga danas promatramo, kroz slojeve, refleksije i taloge znakova vremena. Grad postaje subjekt koji se mijenja, a tišina prostor između tih promjena, trenutak zadržanog pogleda. Pleksiglas ne djeluje samo kao tehnički element, već postaje ključan nositelj značenja: granica i poveznica između prošlog i sadašnjeg, između tišine slike i dinamičnosti promjene.

image
Dorinda Bulić Čotić

Iz arhitektonske i stabilne strukture grada kod Klare Knego, pogled se u radovima Natashe Bakovic preusmjerava u podvodni svijet refleksija, fluidan prostor u stalnom pokretu. Natasha u seriji Underwater Poems polazi od motiva vode kao medija koji spaja stabilnost i nestalnost. U njezinim slikama refleksija površine postaje središnji element kompozicije, prostor gdje se svjetlo i boja stalno mijenjaju. Istražuje vizualne i emocionalne učinke vode, njezinu dvosmislenost i pokretljivost. Površina vode istodobno razdvaja i povezuje svjetove iznad i ispod, stvarajući slikarsku dinamiku koja nikada nije potpuno mirna. Za umjetnicu voda ima dvojaku ulogu: ona donosi osjećaj smirenosti, ali i neizvjesnosti. Upravo ta promjenjivost postaje glavni motiv njezina rada, pokušaj da se uhvati trenutak koji se ne može zadržati. Njezin slikarski rukopis je mekan, usmjeren na vibrantan kolorit i kontraste svjetla, čime se stvara dojam neprestanog gibanja.

image
Dorinda Bulić Čotić
image
Dorinda Bulić Čotić

Izložbeni dijalog Klare Knego i Natashe Bakovic temelji se na kontrastu, ali i na međusobnom dopunjavanju dvaju pristupa. Klara promišlja grad kao strukturu, Natasha pejzaž kao refleksiju. Jedna se bavi slojevima vremena, druga promjenama svjetla. U oba ciklusa prisutan je interes za materijalnost površine i za proces gledanja. I u jednom i u drugom slučaju riječ je o istraživanju granica između onoga što je stabilno i onoga što je promjenjivo. Knego i Bakovic povezuje pažnja prema detalju, izražajan kolorit i jasno definirana struktura slike, ali i svjesnost o prolaznosti motiva, napisala je Helena Puhara

Izložba ostaje otvorena do 25. studenog. 

12. prosinac 2025 12:07