StoryEditorOCM
Turizam i gospodarstvo"TURIZAM SUPERMARKETA"

Butige su omiljena mjesta turista za objedovanje - to je i svjetski turistički trend

Piše Maja Rilović Koprivec
24. kolovoza 2025. - 21:59

Čitavo ljeto slušamo o turistima koji se ne hrane u restoranima, nego kupuju u butigama. Često se čuje njorganje, "nisu gosti što su nekad bili, jedu po butigama", no čini se na nije tu samo riječ o manjku novca, jer ruku na srce u našim je butigama uglavnom sve skuplje nego u drugim zemljama, već i o svjetskom trendu "grocery tourism" - „turizma supermarketa“ o kojemu je nedavno pisao i ugledni portal Travel & Leisure.   Turizam prehrambenih proizvoda je putnički trend u kojem posjetitelji istražuju lokalne supermarkete i trgovine mješovitom robom kako bi iskusili svakodnevnu kulturu, kuhinju i potrošačke navike lokalnog stanovništva.

Turizam supermarketa predstavlja se kao lokalni način otkrivanja kulinarskog identiteta svakoga grada. Butige mješovitom robom su danas ono što je i placa.

- Malo je mjesta na novoj destinaciji gdje se naše potrebe i želje spajaju na tako zamišljen način kao u trgovini. Gotovo uvijek razmišljamo o osnovnim potrepštinama koje su nam potrebne da bismo se osjećali ugodno: flaširana voda, potrepštine za doručak ili zaboravljeni toaletni pribor. Zatim, obično žudimo za određenim artiklima: slanim zalogajem, nečim slatkim, gaziranim pićem ili kavom, možda čak i gotovim obrokom. I tu se pojavljuje neodoljiva želja za posjetom lokalnoj trgovini. A u posljednje vrijeme, međutim, možemo reći da postoji nepobitan dokaz transformacije supermarketa u kulturnu stanicu koju morate posjetiti – piše Travel&Leisure.

Naravno, turizam trgovina prehrambenih proizvoda postojao je mnogo prije društvenih mreža. Ali u 2025. godini, online vidljivost znači da do globalne publike dolazi brže, glasnije i s puno većim utjecajem nego prije, dijeljeno u stvarnom vremenu i ponovno pregledano u milijune puta.

Kupovina u trgovinama mješovitom robom zahvaljujući društvenim mrežama, viralna je i prema Expedijinom izvješću o trendovima Unpack ‘25, 39 posto globalnih putnika posjećuje supermarkete tijekom odmora, a 44 posto traži lokalnu robu koju ne mogu nabaviti kod kuće, navode Expedijino istraživanje.

Internet je pun videa u kojima turisti komentiraju ponudu i cijene, pozivaju na kupovinu lokalnih piva i vina i traže od domaćina da im jave jesu li cijene fer. Zavirite drugi put u košaricu nekoga turista u vašoj butizi kupuje li ajvar, ćevape, bajadere ili nešto naše, ili ono, jedna banana i voda.   

26. listopad 2025 20:43