StoryEditorOCM
Turizam i gospodarstvoOTVORITE STO PARI OČIJU

Domaći prehrambeni div dignuo cijene 88 proizvoda, čak i onih koje svi kupuju: ‘Prvo su smanjili pakiranja...‘

Piše B.D./SD
17. rujna 2025. - 10:52

Nažalost, već smo se naviknuli na konstantna poskupljenja cijena hrane. Ni prodavačice više ne znaju koliko što košta s obzirom kako brzo cijene skaču, a inflacija nastavlja svoj galop. Kao sol na ranu stiže vijest kako je domaći prehrambeni div, Podravka, dignuo cijene čak 88 svojih proizvoda!

Na to poskupljenje se referirala i Facebook stranica Halo, inspektore, koja je organizirala bojkote trgovina, a potom su uslijedili žestoki komentari. Podravka je digla cijenu svoje čuvene Vegetu, gotovih jela, sardina, čajeva, šunke, pilećih i purećih prsa, kranjske kobasice, štrukle, riže, pekmeza, kiselih krastavaca…, izvijestili su, te prenijeli odgovor iz Podravke.

– Podravka će od 15. rujna prema trgovcima korigirati cijene manjeg broja proizvoda kod kojih je došlo do značajnog rasta nabavnih cijena ključnih sirovina zbog rasta cijena sirovina na tržištu, poput kakaovca ili govedine (čija je cijena sirovine porasla za više od 50 posto).

Podravka na tržištu danas nudi oko tisuću proizvoda, a korekcija cijena odnosi se tek na nekoliko desetaka proizvoda koji sadrže sirovine čija je cijena drastično rasla. Iako se rast cijena sirovina odražava na veliki broj naših proizvoda, poskupljenja smo zadržali na minimalno mogućem opsegu, dok smo ostalo pokušali amortizirati internim optimizacijama troškova, bez dodatnog prijenosa opterećenja na kupce – odgovorili su im, između ostalog, iz Podravke.

image

Martina Dalić, predsjednica Uprave Podravke

Zeljko Hajdinjak/Cropix

"Iako se ovdje radi o samo jednom poslovnom, ali vrlo bitnom subjektu u sektoru hrane, prema raspoložim podacima na sve strane su počela poskupljenja koja recimo nisu zabilježena od zime ove godine. Domino-efekt koji slijedi nimalo ne ulijeva optimizam jer potrošači svakodnevno mogu na vlastitom novčaniku osjetiti što Hrvatskoj znači turizam koji je generirao novi rast cijena. Posebice u primorskim krajevima.

(Nažalost, rast cijena potiče i naš nedostatak samodostatnosti u sektoru proizvodnje hrane koji postaje sve evidentniji.)

Tako su i oni koji žive od turizma postali taoci trgovačke pohlepe, ali i masovnog turizma koji nam se dogodio i vratio kao bumerang za tržište osnovnih kućanskih potrepština. Istina, za sada, nešto je manji brojčano ukupni rezultat nego prošle godine, ali je potrošeno više (jer su cijene daleko više od prošlogodišnjih – op.a.).

I da ne bi ostalo sve samo na riječima evo najnovijeg primjer dodatnog poskupljenja. Popularni Jeger Sljeme koji proizvodi PIK Vrbovec, a u ovom slučaju prodaje Kaufland prošli je mjesec bio 3,99 eura, a danas 4,29 eura. Poskupljenja od puzajućih postaju brzinska i nemaju namjeru usporiti.

Primjera ima puno. Potrošači to najbolje znaju. Bitno je da nam se govori kako živimo bolje nego ikad. Da, neki doista žive bolje, a neki preživljavaju jer im plaće i mirovine i dalje ne prate rast cijena. Koji se sada ponovno događa na dnevnoj razini...", navode u Halo, inspektore.

–​ Ne samo da dižu cijenu nego i smanjuju pakiranja, kiseli krastavci bili 750 ml, sad 660.

Podsjetimo, guverner HNB-a Boris Vujčić ovih je dana istaknuo kako je stopa inflacije zadnja tri mjeseca porasla zbog rasta cijena hrane, a da je rast cijena hrane rezultat nekoliko čimbenika – od viših troškova uvoza namirnica poput mesa i kave, do rasta proizvođačkih cijena. Prema njegovim riječima, inflacija je posljedica snažne domaće potražnje i niske produktivnosti domaće poljoprivrede.

image
Nera Simic/Slobodna Dalmacija
image

Tvornica tjestenine Podravka

Ivana Grgic/Cropix
26. listopad 2025 17:57