Dubrovnik među svoje strateške ciljeve godinama ubraja kreiranje novih i podizanje kvalitete postojećih programa, sadržaja i proizvoda. Mnogo se radilo na ideji cjelogodišnjeg turizma. Mnogo se govorilo o potrebi prilagodbe digitalnom dobu. U turizmu, iznimno dinamičnoj industriji, influenceri sad diktiraju trendove. Platforme, prije svega Instagram, YouTube i TikTok, lansiraju nova viralna turistička odredišta, a Dubrovnik je dokaz kako mjesta snimanja popularnih serija postaju magnet za novije generacije putnika.
Kada se gleda dobna struktura dubrovačkih gostiju, najveći je udjel onih od 25 do 34, a osobito veliki porast se bilježi za skupinu od 18 do 24 godine. Ta nova generacija voli lijepa odredišta poput Dubrovnika, Instagram lokacije, ali traži još. Popis trendova koji vladaju među generacijom Z objavio je Skyscanner, popularna internetska platforma za usporedbu putnih troškova i metatražilica za planiranje i rezervaciju putovanja, od prijevoza do smještaja.
Generacija Z voli putovati, a osim popularnih odredišta, traže iskustvo koje odražava njih same. Analiza istraživanja provedenog među 20 tisuća ispitanika, u suradnji s još nekoliko globalnih platformi, pokazala je da će ta generacija 2026. birati prema samoj ponudi smještaja, arhitekturi i dizajnu. Tražit će kvalitetne spa tretmane i trgovine lokalnih beauty brendova. Nadalje, cijene mir i prirodu, ne vole pretjerane gužve. Iako im solo putovanja nisu neprivlačna, mladi putnici ponovno otkrivaju ljepotu putovanja s obitelji radi stvaranja novih uspomena, bijeg od svakodnevice, ali i uštede.
Koriste usluge niskobudžetnih avioprijevoznika, putuju s ruksakom, a potrošit će na autentične proizvode i usluge. Zato im je na drugom mjestu afiniteta nešto što se u nas gleda s prijezirom - „supermarket safari”. Ovi putnici ne idu mnogo u skupe restorane, radije posjećuju trgovine. Štoviše, trgovine posjećuju kao turističke atrakcije, u potrazi za autentičnim proizvodima.
- Možda će netko reći da potrošnja diktira tržište i otud toliko kineskih proizvoda, ali u Dubrovniku je stvarno uočljiv nedostatak autentičnih lokalnih suvenira u ponudi – komentira Katica Tepavac, dubrovačka vodičica.
Bez obzira na dob, današnji gost traži dvije stvari: vrijednost za novac i upravo spomenutu autentičnost.
- Tko želi doživjeti autentičnu gastronomsku priču, Dubrovnik s okolicom ima sjajnu ponudu. Mislim da smo u tom segmentu jaki. S druge strane, ponekad kaskamo s praćenjem novih trendova. Možda je banalan primjer, ali američki gosti, koji traže aktivan odmor, pitaju za pickleball. Naši ljudi za to nisu ni čuli. Osim toga, Dubrovnik je destinacija koja nudi ogromne mogućnosti za razvoj storytellinga. Nažalost, vlada jednoličnost u kojoj manje-više svi rade iste ture i programe, i pored toliko inspirativnih priča vezanih uz ovaj grad. Moj agencija radi ture po Minčeti i Bokaru, kao ‘non-touristy experience‘ ili ‘off the beaten path‘. Prema podacima Društva prijatelja dubrovačke starine, tri, četiri tisuće posjetitelja svakodnevno,u vrhu sezone, posjeti zidine, dok predziđe obiđe tek stotinjak ljudi. Ima tih niša koje nisu iskorištene. Pozitivan primjer je kolegica Marija Milovac koja radi jedinstvenu turu ‘Haunted Dubrovnik‘. Bilo bi sjajno kad bismo imali više takvih, originalnih priča – komentirao je Marko Miloš, dubrovački vodič i vlasnik putničke agencije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....