StoryEditorOCM
Turizam i gospodarstvoBARAŽNA ‘VATRA‘

Poznati restoran u Zagrebu zasuli lošim recenzijama: ‘Stiglo ih je 120 u isto vrijeme, a sve iz Izraela. A pazite zašto...‘

Piše Paula Butinović/JL
6. kolovoza 2025. - 12:50

Jedna kratka interakcija između konobarice poznatog restorana u Zagrebu i obitelji koja je tamo došla na večeru izazvala je pravu lavinu loših recenzija i prilično poljuljala reputaciju lokala. Tijekom večere u Ježevoj kućici smještenoj u šumi u Parku Maksimir četveročlana obitelj otkazala je narudžbu i napustila restoran, a ubrzo nakon toga počele su lančano pristizati loše recenzije na Googleu, i to njih preko 120.

Do ‘incidenta‘ došlo je u nedjelju navečer. Izraelci su sjeli za stol i naručili hranu. U razgovoru s konobaricom spomenuli su da su iz Izraela, na što je ona, prepričava nam vlasnica, iz zabrinutosti pitala jesu li blizu područja konflikta u Gazi. Nedugo nakon toga, gosti su ustali, otkazali narudžbu i išetali iz restorana. Konobarica je shvatila da su se uvrijedili, ali reakciju koja je uslijedila nitko nije mogao očekivati.

Na Google recenzijama počeo je stizati niz novih objava i ocjena, sve izrazito negativnih. Većinu su činile samo ocjene od jedne zvjezdice bez komentara, a kada su to bili komentari, bili su na hebrejskom ili engleskom, opisujući loše iskustvo, donosi Jutarnji list

Šalju recenzije iz Izraela

- Doslovno odbijena usluga zbog moje nacionalnosti, piše u jednom komentaru autor koji je do sada recenzije ostavljao isključivo na području Izraela. Slijede i ‘Ovo mjesto užasno smrdi‘, ‘Problem s uslugom‘, ‘Neugodna konobarica i općenito nestrpljivo osoblje. Hrana je ispod razine. Ne preporučujem, nikakva kvaliteta za novac. Mjesto nije čisto.‘ zatim ‘Jako loša hrana i usluga‘, ‘Odvratno‘, ‘Užasno iskustvo....

- Konobarica je bila agresivna i usluga loša, mjesto je šokantno, a vlasnici odvratni..., nastavili su se komentari u očitom slučaju ‘review bombinga‘, odnosno ciljanog rušenja ocjene restorana.

Čini se kako je obitelj koja se uvrijedila na pitanje konobarice potaknula sve svoje poznanike na virtualni napad na restoran. Komentari opisuju negativno iskustvo, ali spominju i lošu kvalitetu hrane, unatoč tome što pravi gosti hranu nisu ni kušali. Većina je komentara bila objavljena u isto vrijeme, oko deset sati navečer u ponedjeljak, a po profilima te prijašnjim lokacijama recenzija radi se o izraelskim profilima. Komentari i dalje pristižu, a zbog toga što se nalaze na platformi Google recenzija, postoji malo što ih može zaustaviti. Jedini načini da se šteta sanira jesu da vlasnica izbriše svoj restoran s Google stranica, što će ih ostaviti bez vrijedne virtualne prisutnosti, ili da pojedinačno prijavljuje svaki komentar i ocjenu, što će potrajati, ako uopće bude uspješno.

Vlasnica, Iva Žilić, restoran je otvorila 2020. godine u blizini parka Maksimira, a ta mu je lokacija postala i ključan dio identiteta. Zavučen u ulici Fakultetsko dobro, Kućica je poznata po svojoj djelomično izoliranoj i mirnoj atmosferi. Ježeva je kućica relativno nov restoran, ali je do sada već uspostavila stabilan promet sa stalnim gostima, ali i slučajnim prolaznicima i posjetiteljima parka Maksimira, doznajemo od vlasnice.

Vjeruju u stalne goste

Komentari i ocjene Ježeve kućice do incidenta uglavnom su bili izrazito pozitivni uz nekoliko pritužbi, ali sve u svemu konzistentno dobri. Nakon priljeva komentara od bliskoistočnih ‘gostiju‘ cjelokupna ocjena restorana je na četiri i pol zvjezdice od mogućih pet. Što je još važnije, komentari opisuju nelagodno loša iskustva, što ostavlja loš dojam onima koji će putem njih kasnije odlučivati hoće li otići u Ježevu kućicu na obrok ili ne.

- Iskreno, to smatram maltretiranjem. Radimo već pet godina i nikada nismo imali ovako veliki problem. Vodim restoran najbolje što mogu, trudim se i vjerujem da smo do sada izgradili dobar odnos, kako s radnicima, tako i s gostima. Svi radnici su dobri ljudi, nisu zlonamjerni, nikako agresivni. Situacija je alarmantna i uznemirujuća i trudimo se što prije to riješiti. Ovaj napad ne narušava samo moj ugled i posao, već i posao mojih zaposlenika koji o tom poslu ovise. Već smo neke komentare prijavili pa ih je Google uklonio, ali i dalje ih je puno, mislim da je došlo oko 120 komentara, govori nam Iva Žilić.

Komentari su izmišljeni i zlonamjerni, dodaje, i ne dolaze od pravih gostiju te su potpune laži. Govori kako njihova radnica nije imala loše namjere.

- Upitala ih je nalaze li se blizu nestabilnog područja, kao dio razgovora, nije time mislila ništa loše. Ne vjerujem da se imamo za bilo što ispričavati, ističe.

Iako u čudu oko zbivanja, vlasnica Ježeve kućice kaže da se ne boji previše oko reputacije jer vjeruje u svoje stalne goste.

- Imamo svoje stalne goste. Često nam se vraćaju i vidi se da uživaju kod nas. Tu su i slučajni prolaznici i oni koji vikendom idu u Maksimir pa nam svrate. Zbog ovih nam je komentara pao rejting, da, ali vjerujem da mi živimo od kvalitetne hrane, a ne od recenzija, kaže.

Podršku od gostiju dobili su i kada su na svom Instagram profilu podijelili objavu o napadu na Google recenzijama.

- Uz ocjene koje dobivamo iz Izraela, počeli smo dobivati i ocjene nekih gostiju koji su bili kod nas, ali prije nisu ostavljali recenzije. Sada nam ostavljaju pohvale i pozitivne ocjene, pomažu nam vratiti rejting, izjavljuje Žilić.

Restoran je trenutačno na kolektivnom godišnjem odmoru s kojega se vraćaju 18. kolovoza, a do tada se nadaju da će se cijela priča završiti kako bi se normalno mogli vratiti na posao.

26. listopad 2025 23:22