StoryEditorOCM
Turizam i gospodarstvoLUKSUZNO ZDANJE

Villu Jasne Kralj turisti ocjenjuju najvišim ocjenama: ‘Svakog gosta osobno dočekam, to je ono što čini razliku‘

Piše Maja Rilović Koprivec
27. travnja 2025. - 15:41

Imati najviše ocjene i laskave recenzije gostiju u turističkom poslu pa još tu razinu održati godinama, nije mala stvar. Dubrovačka Villa King jedna je od takvih vila za turistički smještaj. Izvrstan položaj, luksuzno i ugodno uređenje ipak ne bi bili dovoljni da o vili i gostima ne brine cijela obitelj Kralj, a pokretačka snaga vođenja i uređenja triju apartmana u vili je gospođa Jasna Kralj. Iskusnoj poslovnoj ženi i iznajmljivačici dizajn i istančan ukus obilježili su život jer se godinama bavila modnim dizajnom. Dubrovčani se još s nostalgijom sjećaju njenog butika “Marđino” 1980-ih jednog od prvih u Dubrovniku gdje su se kupovali odjevni predmeti vrhunske kvalitete. ‘Ne znam drugačije, uvijek želim dati najbolje’, reći će i danas Jasna Kralj, koju je nedavno Hrvatska gospodarska komora pozvala kao predavačicu na kongres RealDU da govori o tajni savršenih recenzija njene Ville King i njenom putu do izvrsnosti. O tome smo razgovarale i za Moskar, kako bi i drugi dubrovački iznajmljivači koji upravo otvaraju svoje apartmane doznali koja to mala poboljšanja donose tako iznimne rezultate.

image
Tonći Plazibat/Cropix

- Imam osjećaj da je u društvu općenita prisutnost dati što manje, a što više uzeti, naravno uz čast onim iznimkama koji drugačije razmišljaju. Jako puno putujem pa doživljavam različita iskustva, ponekad odem u hotel nekada u privatne apartmane i vidim da je u svijetu sve više prisutan trend da se gosti i domaćini ne vide, upute se šalju na mobitel, kroz aplikaciju... Ne dao Bog da ti nestane baterije ili da dođeš u nepoznati grad po noći. Vlasnici apartmana ne odgovaraju odmah na poruke, ako vam iskrsne problem, nego tek na odlasku dobijete generičku poruku u kojoj vas traže da obavezno napišete recenziju. Moja obitelj uvijek dočekuje sve naše goste, nikad ih ne pustimo niti da odu bez osobnog pozdrava i zahvale. Sasvim je drugačije kada gosti koji dolaze u nepoznatu zemlju i grad osjećaju da smo im 24 sata na usluzi ako nešto zatreba, mada možda gost niti ne želi daljnji kontakt. Ima različitih ljudi, onih koji nikada nisu zadovoljni, no kada si ti kao domaćin tu, prepoznaš situaciju s gostom i djeluješ odmah, to čini razliku. To je razlog našeg uspjeha da smo godinama zaredom uspjeli održati visoke ocjene.

- I lijepo uređeni apartmani poput Vaših sigurno doprinose tim visokim ocjenama.

- Takav uspjeh je sklop apsolutno svega od uređenja od spremnosti na ulaganja. Naši ljudi nisu spremni na ulaganja. Ostavljaju stari namještaj koji je možda star i lijep, ali ne odgovara više prostoru. Mi svake godine minimum uložimo 10 do 15 posto ukupnih prihoda ponovo u kuću. Svake godine nešto obnavljamo. U biznisu morate stalno ulagati, stalno imati uzlaznu putanju. Onog trenutka kad ste u ravnoj liniji, već ste gotovi. Dolaze nove generacije, niču novi objekti. Naša je specifičnost i u tome što je to naša obiteljska kuća u kojoj mi i stanujemo. Od 2010. godine kada smo krenuli u obnovu kuće mi smo svake godine mic po mic nešto novo kupovali, uređivali. Mijenjali smo i neke stvari koje su bile krasne, ali smo ih ipak promijenili jer gosti osjećaju svaku stvar koju postavite u apartmanu. Kako se rade apartmani? Tako da svi ostave što manje stvari, kako bi onaj koji čisti prašinu imao što manje posla. I mi smo to prošli, ali sada radimo tako da gost mora osjetiti toplinu naše kuće, a ne hladan prostor u koji će samo ubaciti kufer. Ljudi osjećaju prostor, slike, dodatnu vazu, usklađene boje, detalje koji čine razliku.

image

Najvažnija je dobrodošlica

Villa King
image
Villa King

Koliko je onda važno angažirati profesionalne dizajnere interijera?

- Ako netko nema osobno smisla za uređenje, uvijek bih preporučila profesionalca. Ima puno mladih ljudi, dizajnera koji tek počinju s poslom. Ja sam modni dizajner, uređenje interijera mi je blisko, a opet struka je struka i na početku sam uvijek osnovne postavke dobivala od arhitekata. To je jako važno jer arhitekti znaju dobro iskoristiti prostor. Svakako bih preporučila da se investira u nekoga tko će osmisliti prostor, da se ne upuštaju sami.

- Puno ovisi o kategorizaciji, pravilnicima i uvjetima koje država propisuje za apartmane i iznajmljivače, mada su nažalost zastarjeli?

- To je nepotrebno spominjati, tu kaskamo stalno, obećavaju se novi propisi, a nikako da se donesu. Evo još čekamo da krene nova najavljena regulacija prometa oko Grada, a nitko ništa ne zna. Sve se nekako radi bez dubinske analize i uključivanja puno elemenata da bi se našlo pravo rješenje, a to nije lako. Da smo to počeli prije 30 godina već bi imali rješenje. Bila sam u Cinque Terre, tamo su svi gradići u stijenama povezani tunelima. Nisu to nemoguće stvari. Željela bih da sve bude bolje, ljuti me i kritiziram koliko smo neuređeni, da nam trava raste uz cestu, da na placi nema ničega već u 10 sati. Volim popričati s gostima, i tu vidim jednu dobru stvar, a ta je da goste zaslijepi ljepota našega staroga grada i onda sve oko njega ne vide. Sve im je predivno, Grad ih osvaja tom svojom posebnošću. To je naša sreća.      

- Što poručujete onima koji tek kreću u iznajmljivačke vode, i razmišljaju hoće li u prostoru urediti više jedinica ili jednu veću?

- Na malom objektu ne možete dobiti visoku kategoriju, pa mislim da tu nema velike računice. Ne možete gostu dati komfor koji mu je potreban i onda ocjene koje vam garantiraju popunjenost ne mogu biti visoke. Mali iznajmljivači s malim apartmanima, bez minimum šest mjeseci rada nemaju prostora za puno očekivane zarade iako porez koji plaćamo po krevetu zaista nije velik i mi nismo svjesni kako nam je izuzetno povoljno raditi ovaj posao. Sve ovisi o lokaciji na kojoj jeste, jer velika je razlika gledamo li širi centar grada ili još šire sa Župom i Cavtatom. Preporučila bih urediti apartman s minimum dvije spavaće sobe od 60, 80 četvornih metara, što je optimum za postići bazu koja će osigurati dobar posao. Svakako bih uzela arhitekta i dizajnera interijera da osmisli osnovni prostor.

image
Tonći Plazibat/Cropix
image

Svaki detalj u prostoru je važan

Villa King

Kojih je pet stvari ključno za iznajmljivača?

Sljedeći detalji su jako važni: kakvu posteljinu birate, je li to satenska posteljina, kakvi su jastuci, kakvo je suđe i ima li ga dovoljno, svaki taj detalj je važan. Za konačan uspjeh je strahovito važno da osoba brine o svojim gostima. Ako već ne živi u samom objektu, da ga bar dočeka. Istina je da mlađi ljudi više vole da nema domaćina, no čak i oni moraju znati da ste tu za njega bude li potrebno. Zahvaliti mu porukom, ali ne ga i tražiti da ostavi review. Ponekad prostor i ne mora biti super uređen, ali ta gostoljubivost, trud da gostu bude lijepo nije samo na riječima, to je ono što gost ocijeni i to su sitnice koje se mogu napraviti u objektima kakav je naš i to je ono što je Vlada prepoznala kada je izdvojila domaćine. To je duša našeg turizma. S druge strane nije dobro kada zbog turista kvaliteta života ljudi opadne, a to se nama u Dubrovniku dogodilo. Mi kao građani nemamo nikakve sadržaje, a imamo puno problema gužve, visoke cijene, promet. To se treba promijeniti jer i to se reflektira na turiste.

29. listopad 2025 12:17