StoryEditorOCM
DubrovnikEVO ŠTO NAPRAVITI

Dobili ste pokvareni proizvod? ‘Kupio sam ‘mrtav‘ frižider, novi sam usred ljeta čekao tri mjeseca‘

Piše Dubravka Marjanović Ladašić
11. prosinca 2025. - 17:39

Kupio sam frižider koji uopće nije radio. Bio je nov i ‘mrtav‘. Čekao sam 3 mjeseca da mi dostave novi - prvi je primjer koji iznose kupci nezadovoljni kupljenim proizvodima. 

Čini se da je u ovom segmentu sve teže ostvariti svoja prava. Ako niste uporni i ne poznajete zakon, teško ćete izaći na kraj s nekim trgovcima i proizvođačima. Zato je dobro upoznati se sa svojim pravima i prije nego krenete u kupovinu nekog proizvoda, posebno skupljeg. 

‘I nikome ništa‘

- Trgovina u kojoj sam ga kupio ogradila se da oni ne proizvode frižidere, dok je proizvođač tvrdio da ih nema na stanju u Hrvatskoj. Novi su mi povukli iz Mađarske i nikome ništa, ni popusta ni odštete - požalio se ovaj Dubrovčanin. 

Kontaktirali smo Hrvatsku udrugu za zaštitu potrošača te od njihova tajnika Tomislava Lončara dobili brz i iscrpan odgovor na naša pitanja. Na prvi primjer osvrnuo se riječima:

- Za proizvod je odgovoran trgovac koji ga je prodao, a ne proizvođač. Trgovac mora organizirati servis i popravak ako to potrošač traži i to u primjerenom roku.

Potrošač se može pozvati na materijalni nedostatak, i ako se on ustanovi, dužni su mu zamijeniti proizvod, a ako ga nema, moraju mu vratiti novac prema računu – njegov je savjet.

U drugom primjeru dogodilo se jako loše iskustvo s jednom trgovinom u kojoj ženi nisu htjeli vratiti, a niti zamijeniti neotvoren, nekorišten proizvod u originalnom pakiranju i s računom. Bez ikakvog razumijevanja, jednostavno ‘ne može‘, iznosi svoje iskustvo drugi kupac. 

Ako neće, prijavite ga

- Na žalost, Zakon o zaštiti potrošača ne poznaje povrat novca za ispravan proizvod. Kad su se radile izmjene zakona mi smo to predlagali, ali nas sami potrošači nisu podržali – istaknuo je ovu žalosnu činjenicu Tomislav Lončar.

- Zato je dobro zamijeniti za nešto drugo u visini cijene prethodnog proizvoda prema dobrim trgovačkim običajima. Ako trgovac to ne želi, napravite prijavu državnim inspektorima uz obrazloženje da ste bili u trgovini (i u koje vrijeme) i da nisu pristali na zamjenu – naglasio je i poslao kontakte Državnog inspektorata – adresa je Šubićeva 29, 10000 Zagreb, broj telefona (01) 237 5100, web: https://dirh.gov.hr/ , email: [email protected]; https://dirh.gov.hr/podnosenje-prijava/83.

- Člankom 142. stavkom 1. Zakona o zaštiti potrošača propisano je da će inspektor uzeti u obzir predstavku tek nakon sto je potrošač iscrpio pravni put iz članka 10. ovoga Zakona, a stavkom 2. ZZP-a je propisano da se predstavka potrošača podnosi pisanim putem te da mora sadržavati ime, prezime i adresu potrošača, točne podatke o trgovcu za kojeg se tvrdi da je povrijedio pojedinačno pravo potrošača te navođenje činjenica koje ukazuju na povredu pojedinačnog prava potrošača, kao i odgovor trgovca na pisani prigovor i/ili reklamaciju potrošača, odnosno pisani prigovor i/ili reklamaciju podnesenu trgovcu ako trgovac nije odgovorio u propisanom roku i na kraju datum i potpis potrošača odnosno njegova punomoćnika – odgovorio je Tomislav Lončar.

image

Kućanski aparati valja birati kod razumnih trgovaca

Duje Klaric/Cropix

Obavijestite prijatelje na društvenim mrežama

- Svakako razmislite o tome hoćete li slijedeći put nešto kupovati u trgovini koja ne omogućava povrat novca ili barem zamjenu proizvoda i o tome obavijestite svoje prijatelje na društvenim mrežama – još je jedan njegov savjet.

- Svaki proizvod mora biti popravljen u primjerenom ili razumnom roku od dana kada je kvar prijavljen. Na žalost, što je primjereni rok znaju samo u Ministarstvu gospodarstva, a za nas potrošače on je što kraći, a za servisera i trgovca što dulji – ironizira.

- Kada potrošač smatra da je rok predug pa bilo to i 5, 10 ili bilo koji broj dana, treba od servisera tražiti potvrdu da proizvod nije popravljen. Rok nikako ne bi smio biti dulji od 45 dana – ističe naš sugovornik.

- U slučaju popravka i preuzimanja proizvoda trebaju vam produljiti jamstvo za svaki dan koji ste bili bez proizvoda. Ako se mijenja vitalan dio proizvoda, onda morate dobiti novo jamstvo za cijeli proizvod. Zatražite od servisera (ili onoga kome je proizvod dan na popravak – trgovac) potvrdu da proizvod nije popravljen i s tom potvrdom u trgovini gdje je proizvod kupljen trebate dobiti novi proizvod. Ako serviser ne želi dati potvrdu, prijavite ga državnim inspektorima – savjetovao je na kraju.

11. prosinac 2025 17:39