Pokrenut je i projekt sanacije zasjeka na potezu od ACI Marine do Čajkovića, odnosno postavljanje zaštitne mreže. Ugovorena je izrada projektne dokumentacije s izrađivačem tvrtkom Graf doo, koja je u tijeku
S prvotnih 300 tisuća eura, cijena sanacije padina Srđa radi sprečavanja po život opasnih odrona, dosegnula je čak 1,2 milijuna eura. Zbog zaštite obronaka i primjena zone posebnog prometnog režima odgođena je za 2. lipnja, a prvo će se sanirati 150 metara najkritičnije dionice:
- Zbog postojanja velikih stjenskih masiva na brdu Srđ, projektanti su napravili dva reda tzv. hvatača kamena. Svaki ima tri sekcije, svaka sekcija 80 metara, tako da projicirana cijena više nije 300 tisuća eura, nego milijun i 200 tisuća eura. Unatoč činjenici da je obuhvat puno veći nego što se prvotno planiralo i da je cijena puno veća, uz suglasnost Vlade RH, odnosno resornog ministra Butkovića, dogovoreno je da Hrvatske ceste raspišu natječaj, a Vlada će osigurati potrebna sredstva za zaštitu 150 metara, pojasnio je dubrovački gradonačelnik Mato Franković razloge poskupljenja projekta iznad kolnika jadranske magistrale na ulazu u Dubrovnik.
Kod Hrvatskih cesta raspitali smo se o prirodi i rokovima sanacije Srđa:
- Hrvatske ceste d.o.o. aktivno su se uključile u rješavanje hitne i izvanredne sanacije najugroženijeg dijela padine iznad državne ceste DC8, u dužini od oko 150 metara, na području Srđa, iznad dijela Dubrovnika. Kao što Vam je poznato, problem je u učestalim odronima stijena koji predstavljaju prijetnju sigurnosti prometa na našoj cesti, ali i stambenih i ostalih građevina. Odroni se iniciraju na padini van cestovnog zemljišta. Prepoznajući problem, Vlada RH je na sjednici 27. veljače odobrila hitnu i izvanrednu sanaciju najugroženijeg dijela padine iznad državne ceste DC8 na području Srđa kod grada Dubrovnika. Iznos od 300 tisuća eura za hitnu sanaciju najugroženijeg dijela padine iz proračuna Hrvatskih cesta određen je određen prije cjelovitog sagledavanja najugroženije dionice – kažu iz HC i potvrđuju kako su u skladu s tim inicirali žurno projektiranje zaštite od odrona na najugroženijem potezu, duljine 150 metara.
- Izrađeno je idejno rješenje zaštite padine brda Srđ na potezu ispod kritičnog dijela padine. Provedena je analiza stijenske mase, te je izrađeno tehničko rješenje koja osigurava dostatni nivo zaštite od predvidljivih odrona stijenskih blokova. Odabrani sustav zaštite ostvarit će se ugradnjom dvaju redova fleksibilnih žičanih barijera koje mogu zaustaviti veće odlomljene blokove. Analize stručnjaka su pokazale da blokovi iz šireg područja obuhvata mogu pasti u predmetno područje zaštite, stoga je i postavljanje barijera potrebno na širem području. Isto tako, analize pokazuju da zbog konfiguracije padine postoji velika mogućnost prelijetanja blokova preko jednog reda barijera, što je značajno poskupilo zahvat. Hrvatske ceste su prihvatile idejno rješenje, nakon konzultacija s odgovornim projektantom, te naručile glavni projekt koji će svakako biti revidiran od neovisnog stručnjaka – ističu iz Hrvatskih cesta te najavljuju kako se u ovom slučaju ne radi samo o sigurnosti prometa na državnoj cesti, niti je problem moguće rješavati u području obuhvata cestovnog zemljišta., te će kritičnu dionicu od budućih odrona osiguravati u suradnji s Gradom Dubrovnikom.
Iz dubrovačke gradske uprave kažu kako je njihov zadatak rješavanje vlasničkih odnosa na tom području kako bi se osigurala što brža provedba projekta.
- Vezano za sanaciju padina uz ceste koje su u ingerenciji Grada Dubrovnika, Grad je za prometnicu od Sustjepana do ACI marine u Komolcu pokrenuo procedure osiguranja ovog područja kako bi spriječila, odnosno minimalizirala, opasnost od odrona na gradsku cestu. Naime, predstavnici nadležnog upravnog odjela početkom godine obišli su lokaciju od naselja Čajkovići do Sustjepana s predstavnicima jedne od vodećih tvrtki za proizvodnju zaštitnih mreža i zaštitnih barijera te je od strane istih napravljen prijedlog idejnog rješenja sanacije predmetne dionice. Radi se o kompleksnim radovima koji uključuju postavu zaštitnih mreža, kao i zaštitnih barijera, a koji prema okvirnoj procijeni iznose 1,4 milijuna eura.
Grad Dubrovnik je pokrenuo predradnje koje se odnose na izradu izvedbene projektne dokumentacije sanacije predmetnog dijela na navedenoj dionici. Izrađen je geodetski snimak za Čajkoviće - Sustjepan, zatražene su ponude za projektiranje te je kroz plan nabave predviđen iznos za izradu projekta sanacije. Budući da se trenutačno ne može pokrenuti postupak nabave, isti će biti pokrenut po okončanju izbora za gradonačelnika.
Osim navedenog, pokrenute su i predradnje za izradu projekta sanacije zasjeka na potezu od ACI Marine do Čajkovića, odnosno postavljanje zaštitne mreže. Ugovorena je izrada projektne dokumentacije s izrađivačem tvrtkom Graf doo, koja je u tijeku.
Još krajem veljače na navedenoj dionici uklonjeno je svo vidljivo nestabilno kamenje. Naime, čim su zamijećene nestabilne stijene i kamenja s mogućnošću urušavanja, odmah je angažiran ugovorni izvođač radova održavanja nerazvrstanih cesta na području Grada Dubrovnika tvrtka Atis d.o.o., tvrtka Graf d.o.o. u svrhu nadzora nad predmetnim radovima uz iskustvenu pomoć stručnih djelatnika tvrtke Terratech d.o.o., specijaliziranih za zaštitu pokosa.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....