Često spominjana zbog dotrajalosti, neriješene oborinske odvodnje i opasnosti za vozače i pješake prinuđene na kretanje kolnikom, dionica Jadranske magistrale na potezu od Mosta dr. Franja Tuđmana do Ilijine glavice konačno će u rekonstrukciju. Hrvatske ceste krajem kolovoza projekt su pokrenule s mrtve točke raspisivanjem natječaja za projektiranje rekonstrukcije državne ceste DC8 od mosta dr. Franje Tuđmana do Ilijine glavice u duljini od 3 kilometra.
Otvoreni postupak javne nabave za idejni, glavni i izvedbeni projekt te ishođenje odgovarajućih dozvola za posao vrijedan 85 tisuća eura trajat će do četvrtka, 25. rujna u 11 sati, potvrdili su nam iz Hrvatskih cesta. Odabrani projektant dobiva rok od 300 dana za izradu kompletne projektne dokumentacije za investiciju koja mora zadovoljiti uvjete vožnje od 80 kilometara na sat izvan naselja, odnosno 60 unutar naselja.
Duž magistralne dionice koja će u rekonstrukciju planirana su tri nova parkirališta s ukupno 120 parkirnih mjesta i parking za autobuse, na pozicijama približno na 320 metara, kilometar i pol te 2,8 kilometara od početka dionice.
Na Nuncijati je predviđeno izgraditi pješački pothodnik za sigurniji prelazak ceste na udaljenosti od oko 925 metara od početne točke trase. U obnovu bi išla i postojeća autobusna ugibališta koja bi se potom povezala s pothodnikom. Tehnički će dosta zahtjevno biti fizičko odvajanje južnog prometnog traka od glavne prometnice, na način da bi ‘odvojak‘ poslužio kao servisna cesta s nogostupom i javnom rasvjetom za lakši pristup objektima duž prometnice.
Dionica državne ceste koja središte Dubrovnika spaja s naseljima zapadnog dijela grada kolnikom širokim sedam metara prolazi kroz gusto naseljeno područje s više kuća tik uz prometnicu. Bujice na asfaltu ponavljaju se za svake iole jače kiše. I u projektnom zadatku Hrvatskih cesta ističe se učestalo zadržavanje vode na kolniku zbog loše riješenih poprečnih nagiba, kao i ‘sklonost‘ postojećeg kolnika za pojavu uzdužnih ili poprečnih pukotina i ulegnuća.
Rigoli postavljeni uz rub kolnika za preuzimanje i odvodnju viškova površinske vode nerijetko su pretrpani otpadnim materijalom, pa bi se pristupilo ugradnji odvodnih cijevi većeg profila, promjera jedan do jedan i pol metar. Dodatan problem su i strmine duž trase: radi zaustavljanja učestalog klizanja zemlje i odrona na cestu trebat će dodatno učvrstiti teren.
U svibnju prošle godine gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković i u međuvremenu razriješeni predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić potpisali su Sporazum o suradnji na investiciji rekonstrukcije državne ceste od Mosta dr. Franja Tuđmana do raskrižja Ilijina glavica, čime je ostvaren prvi preduvjet za ostvarenje tog kapitalnog cestovnog projekta.
- Uz proširenje ceste dodavanjem jednog prometnog traka s uređenjem i izgradnjom parkirališta te nogostupa, projektom će se obuhvatiti odvodnja oborinskih voda s ceste i pripadajućih cestovnih površina tako da će se uklopiti u sustav odvodnje Grada Dubrovnika. Investicija će utjecati na kvalitetnije i sigurnije odvijanje cestovnog i pješačkog prometa te adekvatno rješavanje oborinske odvodnje – rečeno je tom prigodom. Hrvatske ceste sporazumom su se obvezale izraditi projektnu dokumentaciju te ishoditi sve potrebne dozvole za rekonstrukciju ceste dok je Grad Dubrovnik preuzeo obvezu izrade projektne dokumentacije sustava oborinske odvodnje kod rekonstrukcije D8 na spomenutom potezu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....