Osam mjeseci nakon što je u odronu stijene sa Srđa na kolnik Jadranske magistrale poginuo 31-godišnji suvozač i teško ozlijeđen 20-godišnji vozač kombija, Hrvatske ceste odabrale su zagrebačku tvrtku Karst za sanaciju kritičnog dijela obronaka brda Srđ. Ishod je to javnog nadmetanja u kojem su sudjelovale tri tvrtke, a Karst je kao najpovoljniji dobio posao vrijedan 1,66 milijuna eura s PDV-om. Obvezao se na hitne zahvate na 150-metarskom ‘odsječku‘ padine koja godinama ugrožava promet na Jadranskoj turističkoj cesti.
Izvoditelj radova, sukladno ugovoru, ima 60 radnih dana za završetak projekta koji uključuje postavljanje dva reda fleksibilnih zaštitnih barijera, osiguravanje nestabilnih blokova i uklanjanje stijenske mase od koje prijeti najveća opasnost. Zbog složenosti zahvata i nepristupačnosti terena na višim dijelovima padine, u pojedinim će se fazama radova koristiti će se helikopter.
- Odluka o odabiru je objavljena dana 8.listopada, a rok za žalbu ističe 20. listopada. U postupku javne nabave sudjelovala su tri ponuditelja: MONTERRA d.o.o., OCTOPUS RIJEKA d.o.o. i KARST d.o.o. Prema kriteriju za odabir ponude, ponuditelj KARST d.o.o. je podnio ekonomski najpovoljniju ponudu – izvijestili su iz Hrvatskih cesta.
Odabrani KARST d.o.o. Zagreb je, kako se navodi na službenoj web stranici, jedna od prvih tvrtki u Hrvatskoj specijalizirana za geotehničke radove, a ove godine obilježava 30 godina postojanja.
Od svoga osnivanja, tvrtka je usko specijalizirana za izvođenje radova u domeni geotehničkog inženjerstva, kao što su temeljenje, osiguranje građevnih jama, sanacija klizišta, zaštita pokosa, brtvljenja i injektiranja, vodoistražno bušenje i slično., koristeći usluge projektanata s velikim iskustvom. Sam naziv tvrtke dolazi od hrvatske riječi “Krš“, slovenske “Kras”, talijanske “Carso”, engleske “Karst”, a zapravo je naziv za fenomene utjecaja vode na karbonatne stijene i trošenje stijenske mase.
Karst kroz individualan pristup svakom projektu pomaže klijentima u rješavanju problema u geotehničkom inženjerstvu, što učestali odroni s brda Srđ svakako jesu.
Nakon kobnog odrona iz veljače ove godine dubrovački gradonačelnik Mato Franković izjavio je Hrvatske ceste ne mogu biti direktno odgovorne za nesreću, no da bi trebale poduzeti sve potrebne mjere za zaštitu koridor državne ceste na koje se obrušilo kamenje s privatnih parcela.
- Naša je odgovornost tamo postaviti zatezne sprege na koji god način znamo i umijemo i osigurati sigurnost prometa na našoj lokalnoj cesti. Faktički sve iznad ceste, a ovo je daleko izvan nje, je privatno vlasništvo, ali mi moramo znati da se ovo može dogoditi ponovno za pola sata, za dan, dva mjesec ili tri - rekao je Franković te podsjetio kako su Hrvatske ceste 2019. godine obavijestile Grad da su izradile elaborat i dokumentaciju za cjelokupnu sanaciju tog manjeg dijela klizišta od 500, 600 metara.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....