Sjećamo se Omble, za obilnih padalina i Palata se još povremeno ‘aktivira‘, ali Ljuta? Vijest o zamućenju izvora konavoske rječice koja je sinonim bistroće, zabrinula je dio potrošača koji gravitiraju tom vrelu u srcu zaštićenog krajolika.
Iako su iz Konavoskog komunalnog društva u petak ujutro izvijestili da je mutnoća izvora Ljuta te u vodoopskrbnoj mreži unutar dozvoljenih vrijednosti, a voda, uz redovitu kontrolu i dezinfekciju, pogodna za piće, direktora KKD-a Marka Glavića pitali smo za pojašnjenje kratkotrajnog zamućenja:
- Naša Ljuta konavoska dosad nije imala nikakvih problema s mutnoćom pa čak ni ovaj put nije to bilo neko preveliko zamućenje. Na izvoru smo našli 8 NTU-a (mjerna jedinica za mutnoću vode op.a.), a dozvoljena granica je 4. U takvom slučaju mi po zakonu moramo prijaviti povećanu koncentraciju iako je tih 8 jedinica uočeno samo na izvoru i u početnom dijelu mreže koja ide gravitacijski, ona se čak nije dala na oko ni primijetiti, samo se instrumentom utvrđuje. No, mi smo u skladu sa zakonom preventivno izdali priopćenje o zamućenju Ljute koje je trajalo samo 24 sata i već smo izvijestili javnost da je sad voda sasvim uredna za piće – kaže nam Glavić i prisjeća se kako se ovakva situacija dogodila 2022., baš u ovo vrijeme, krajem ožujka i početkom travnja:
- Bila je ovih dana stvarno ekstremna količina padalina, što je dovelo do površinske reakcije na izvorištu, nije to bilo nekakvo onečišćenje ili zamućenje kakvo se znalo događati na Ombli prije postavljanja pročistača. Po aktualnoj klasifikaciji, ta je voda bila u kategoriji zdravstveno neispravnih zbog nešto povećane mutnoće, ali ne i mikrobiološki štetnih. Apsolutno nema razloga za brigu, i mi smo je doma najnormalnije pili. Postavili smo i cisternu kako zakon nalaže, ali iskreno nitko nije došao s bidonom po vodu jer je svatko kad doma otvori pipu, vidio da je bistra pa nije ni išao do cisterne – pojasnio nam je direktor Konavoskog komunalnog društva. Na upit koliko potrošača gravitira ovom izvorištu, odgovara:
- Istočni dio Konavala, odnosno svi potrošači od Prevlake do Pridvorja i s druge strane do Radovčića. To je nešto malo manje od polovice Konavala, s tim da mutnoća vode iz Ljute, pogotovo kod smanjene zimske potrošnje, uopće nije ni ušla u sustav. Mi je de facto pumpamo samo jedanput dnevno, navečer, i ona se potom stabilizira. A mutnoća je ovdje bila samo za Grudu koja se generalno gravitacijom bez pumpanja opskrbljuje direktno iz Ljute, te manji dio Lovorne gdje voda također dolazi gravitacijom. Sva druga naselja gdje se voda pumpa uopće nisu imali problem. Čim smo mi primijetili povećanu mutnoću, nismo ni pumpali jer imamo dovoljnu zalihu vode u rezervoarima tako da zamućenje nije ni ušlo u sustav vodoopskrbe. – rastumačio nam je sugovornik.
Zanimalo nas je i postoji li na izvorištu kakav sustav za filtriranje pitke vode i je li pročistač uopće isplativ:
- To su ogromne investicije, osim što koštaju, ti sustavi traže i održavanje, membrane ili koja bi već bila tehnologija, godišnje bi trošile veliku energiju i svake godine bi ih trebalo na membranama ciklički mijenjati dijelove. Mislim da bi za taj jedan dan zamućenja koji se dogodio u tri godine, to bila prevelika investicija, a i ovaj događaj ničim nije ugrozio zdravlje potrošača ili niti općenito predstavlja zdravstveni rizik. A za ugradnju opreme za filtriranje vode vodu koja je 364 dana u godini zdravstveno ispravna i odlična kvalitete, mislim da nema smisla. Jer sustav za pročišćavanje vode mora stalno biti aktivan, a to znači ogroman utrošak energije, što bi se sigurno odrazilo i na konačnu cijenu vode za korisnike. To bi apsolutno bilo nepotrebno. Ovo zamućenje se dogodilo sad i možda neće ponovno sljedećih par godina, a i cijeli se događaj odnosio na nekih niti 500 do tisuću domaćinstava koji vodu iz našeg izvora primaju gravitacijom. U Ljutoj stvarno imamo odličnu kvalitetu vode i nema nikakve potrebe za pročistačem – poručio je Marko Glavić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....