Prometna nesreća u kojoj su prije nekoliko dana sudjelovala dva osobna automobila na izlazu iz naselja Rogotin na državnu cestu ponovo je podsjetila na opasnost prometovanja na tome dijelu Jadranske magistrale. Kao i kod prijašnjih nesreća, otežavajuća okolnost je loša preglednost za vozače koji se uključuju na državnu cestu D8 zbog ograde postavljene na mostu Crna rijeka.
Kad se radila rekonstrukcija lijeve obale Crne rijeke u duljini od 220 metara, lokalno stanovništvo očekivalo je da će biti i riješen problem s ogradom na mostu, ali to se nije dogodilo, odnosno tim projektom Grada Ploča, Hrvatskih voda i Županijske uprave za ceste, vrijednim oko milijun eura, most preko Crne rijeke nije obuhvaćen. Grad Ploče i Mjesni odbor Rogotin godinama traže od nadležnih institucija da riješe ovaj problem.
Oštećenja traže sanaciju
Svjesni su toga i u Hrvatski cestama, pod čijom se ingerencijom trenutno nalazi most. U utorak su otvorene ponude koje su poslale tvrtke zainteresirane za izradu idejnog, glavnog i izvedbenog projekta sanacije mosta koji će uključivati sanaciju uočenih oštećenja i nedostataka na mostu. Hrvatske ceste izdvojit će 50 tisuća eura za taj zadatak, a posao će se obaviti na temelju rezultata dobivenih u istražnim radovima prije čak sedam godina.
Most Crna rijeka dug je 31,1 metar ima tri raspona – od 10,30, 10,50 te opet 10,30 metara, koje čine slobodno oslonjeni nosači. S krilima upornjaka, most je ukupno dug 35,5 metara, a rasponska konstrukcija mu je od spregnutog sustava armiranobetonske ploče. U uzdužnom smjeru je u padu 0,6 posto od Ploča prema Dubrovniku, dok je u poprečnom smjeru kolnik u padu 2-2,5 posto u lijevu stranu.
Redovnim pregledima i specijalističkim pregledom te istražnim radovima mosta provedenim 2018. godine, uočena su razna oštećenja te je donesena odluka da most treba u sanaciju. Naime, u projektnom zadatku stoji da se na pješačkim hodnicima mjestimično odlama zaštitni sloj betona vijenaca i nastale su poprečne pukotine zbog neizvedenih dilatacija. Ograda je korodirana, oštećena je AKZ zaštita i profil ograde.
Osim toga, problem je i to što su prijelazne naprave preasfaltirane, zbog čega su nastale pukotine na površini kolnika te što uslijed procurivanja dolazi do vlaženja upornjaka i stupišta pa posljedično do ljuštenja betona. Prilikom pregleda utvrđeno je i da su rasponski nosači nedovoljne debljine, a i djelomično iskrivljeni, a ni čelični ležajevi su korodirani i degradirani su. Ništa bolje nije ni stanje armature. Iz svega nabrojanog može se zaključiti da je mostu Crna rijeka potrebna ozbiljna rekonstrukcija.
Prije rekonstrukcije - oprez
Kada je u pitanju opasnost prometovanja na tome dijelu Jadranske magistrale zbog loše vidljivosti uzrokovane ogradom na mostu, najvažniji je stav Hrvatskih cesta kako je potrebno povećati širinu mosta za otprilike 1 metar sa svake strane, odnosno obavezno s južne, kritične, strane. Time bi se, kako stoji u projektnom zadatku, osigurala sigurnost prometovanja pješaka, te provelo uklapanje mosta sa postojećom prometnicom na način da postojeća pješačka ograda ne ometa vidljivost poglavito na izlasku iz mjesta Rogotin. Uz to, planira se izraditi i glavni geotehnički projekt rasvjete mosta.
U svrhu izrade projektne dokumentacije, treba provesti i istražne radove na konstrukciji, napraviti vizualni pregled stupova, upornjaka, kosina uz upornjak, rasponske konstrukcije i opreme mosta, kao i svih drugih vidljivih površina s kategorizacijom oštećenja. Radovi neće moći započeti ni bez geodetskog snimanja površine mosta i bušenja valjaka promjera, kao i ispitivanja tlačne čvrstoće betona.
Koliko će sve to skupa trajati, u ovom se trenutku nitko ne usuđuje prognozirati. A dok se ne obavi sanacija mosta, koja uključuje pomicanje sporne ograde zbog bolje vidljivosti, nema druge nego vozače pozvati na dodatni oprez, posebice u ljetnim mjesecima kada je promet na Jadranskoj magistrali izrazito gust.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....