 
Fotozezancija s prizorima iz trilera "Kuc kuc" i natpisom "Jedine dvije osobe koje su porazile Johna Wicka" znala se jedno vrijeme dijeliti na društvenim mrežama. Jedna od te dvije osobe je, zanimljivo, Ana De Armas. "Knock Knock" nije vizionarski film, ali suprotstavio je Anu i Keanua Reevesa 2015., svega godinu dana nakon izlaska prvog "Johna Wicka".
Deset godina kasnije, nakon što su snimljena još tri "Johna Wicka", Reeves i De Armas dobili su priliku za svojevrsni revanš. On baš kao John Wick ili "Baba Yaga", ona kao Eve Macarro. Film koji je trasirao njihov susret zove se "Balerina" ("Ballerina"), a dolazi "iz svijeta Johna Wicka", što se ponosno ističe na plakatima i foršpanima, jednako kao i Keanuovo ime uz Anino.
Međutim, kao u slučaju novog "Karate Kida", treba upozoriti Reevesove fanove: Keanu se ukazuje jednom u prvoj trećini, kad se "Balerina" nadovezuje na scenu iz "Johna Wicka 3", sagledanu iz Evine perspektive ("Kako da slijedim vaš primjer? Izgleda da već jesi..."), te u završnici filma.
No, Reevesova pojava u finalu ima dovoljnu minutažu da zadovolji poklonike glumca i njegova lika, a Wick i Eve tad će nakratko i odmjeriti snage. Pojava Keanua je dvosjekla katana za "Ballerinu" koja se odvija između "Johna Wicka 3" i "Johna Wicka 4". Pomoću Wicka "Balerini" je lakše otplesati box-office ples, ali istodobno joj je i teže izići iz njegove sjene.
"Ballerina" se referira na popularni serijal u produkciji studija Lionsgate vratolomnom/kostolomnom kaskaderskom akcijom i angažmanom važnih sporednih likova, poput Winstona (Ian McShane) i Charona (pokojni Lance Reddick), a tu je i uvijek rado viđeni Daniel Bernhardt kao jedan od negativaca s kojim će se nakon Wicka potući i Eve.
Skladatelj Tyler Bates opet potpisuje glazbu i povremeno varira poznatu "wickovsku" temu, dok je fotografija Romaina Lacourbasa ("Colombiana", "96 sati: Istanbul") u skladu s plavetnom i neonskom klupskom vizualnom poetikom prethodnih snimatelja Jonathana Sele i, posebno, Dana Laustsena, koji je preuzeo kameru od "Johna Wicka 2" nadalje.
Ipak, svijet "Johna Wicka" s plaćenim ubojicama, pravilima i posljedicama toliko je potentan da trpi osvetničke potpriče poput "Balerine", u kojoj Eva postaje baletanska plaćena ubojica, a odlučuje se osvetiti ljudima odgovornima za smrt njezina oca kad je bila mala, koje predvodi Gabriel Byrne u "bad guy" modu iz "End Of Days" i naoružan izjavom "Jedan pravilno usmjeren metak može promijeniti svijet" u filmu gdje je ispaljeno ne manje od 1000 hitaca.
Iako "Ballerina" slijedeći "Johna Wicka" ne uspijeva izgraditi vlastitu mitologiju, neovisno o natruhama nečeg većeg (Eva izbačena iz rajskog vrta), trudi se barem imati svoj identitet sa scenama koje posjeduju komičnu "slapstick" akcijnost i dodatno proširiti "wickovski svijet".
U tom procesu film je ispao iznenađujuće solidan franšizni "spin-off", nemjerljivo bolji od "wickovske" serije "The Continental", ali i većine recentnih ženskih akcija ("Anna", "Kate", "Plaćenica", "Jolt", "Metak i milkshake", "Proud Mary", "Ritam tijela", "Ava", "Presretač", "Majka", "Posljednje upozorenje", "Canary Black", "G20"), uključujući i južnokorejsku "Balerinu" s kojom nema ama baš nikakve veze osim što dijele isti naslov.
Glavni zalog za to su uživljena De Armas i kreativne scene akcije, implementirane na pola puta između klasičnijeg stila poznatog redatelju Lenu Wisemanu ("Umri muški 4.0", "Underworld") i estetike "Johna Wicka", preseljene u najbolje novije ženske akcijske filmove poput "The Villainess" i "Atomic Blonde", na koju se "Ballerina" nadovezuje prizorom kina s retrospektivom Tarkovskog (ovdje "Andrej Rubljev", tamo borba ispred platna gdje se prikazuje "Stalker").
Glumica je u Bond-hitu "Za smrt nema vremena" pokazala potencijal nove ženske akcijske zvijezde i akcija joj dobro pristaje, borilačke vještine također (usmjerila je jedan uistinu impresivan "mawashi geri" u glavu protivnika), kao i improvizatorske borbe uz korištenje svega što dođe pod ruku, od klizaljki do posuđa, pa ima smisla briljantan trenutak kad Eva i njezina protivnica u žaru borbe padnu na daljinski upravljač koji šalta TV programe gdje se vrte "The Three Stooges", "Airplane" i "Steamboat Bill, Jr." Bustera Keatona, djedice kaskaderstva.
To su dobrodošli odmaci od pretežno žestoke akcije s kulminacijom u eksplozivnoj sceni ambijentiranoj u oružarnicu prepunu ručnih granata (Ana je bomba!) i vatrenom završnom duelu s bacačima plamena mitskih konotacija. Kad Eve uzme bacač plamena i iskorači iz mraka tunela spremna rigati vatru po neprijateljima, ona je više od "Balerine". Praiskonska žena-zmaj.
 
 
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....