StoryEditorOCM
Film & TVCINEMARK U KINU

‘Better Man‘: Ja i moj majmun

Piše Marko Njegić
6. siječnja 2025. - 07:30

Set-lista koncerta Robbieja Williamsa u Zagrebu 2013. sadržavala je i pjesmu “Me and My Monkey”, ali da vam je netko rekao kako će 11 godina kasnije u kinima zaigrati biografski film o slavnom pjevaču s njim kao računalno generiranim majmunom, nema šanse da biste mu povjerovali. No, Robbie je za sebe rekao da se osjeća kao majmun dok nastupa i to je bilo inspirativno redatelju/koscenaristu Michaelu Graceyju (“The Greatest Showman”) da snimi “Better Man”.

“Želim vam pokazati kako stvarno vidim sebe”, govori Williams u filmu. Robbiejev glas je prepoznatljiv, a glumac Jonno Davies “skinuo” je njegov govor tijela u “motion capture” ulozi Williamsa kao majmuna. Gracey je snimio “Better Man” kao da snima neki nastavak serijala “Planet majmuna”, ovogodišnje “Novo kraljevstvo”.

FILM: Better Man; biografska drama; Velika Britanija/SAD/Kina/Francuska/Australija, 2024. REŽIJA: Michael Gracey ULOGE: Jonno Davies, Raechelle Banno DISTRIBUCIJA: Blitz OCJENA: *** ½

“Better Man” je visokobudžetni film težak 110 milijuna dolara, a vizualni efekti su djelo novozelandske kompanije WETA koja je radila “Rise Of The Planet Of The Apes” nakon što je revolucionizirala “motion capture” s “Gospodarom prstenova”, “King Kongom” i “Avatarom”.

Doista, film izgleda kao spoj “Rocketmana” i “Planeta majmuna”, što ga čini najneobičnijom biografskom dramom o nekom glazbeniku, čak i u usporedbi s Pharrellovim “biopicom”, snimljenim u formi “Lego” crtića (“Dio po dio”).

Nedvojbeno, Gracey nastoji evocirati zaraznu energiju “biopica” o Eltonu Johnu i “Better Man” u nekoliko navrata režijski izaziva “Rocketmana”, recimo u izvrsnoj “Rock DJ” sceni sa spektakularnom mjuziklovskom koreografijom u eksterijerima i interijerima londonske Regent Street, dostojnom “Najvećeg showmana”.

“Better Man” odlazi i korak dalje u snolikim sekvencijama poput Robbiejeve “brze i žestoke” jurnjave automobilom uz “Come Undone” nakon što je izbačen boy benda Take That (Garyja Barlowa glumi Jake Simmance) da bi sletio u jezero i utapao se naočigled paparazza i obožavatelja koji bljeskaju oko njega poput električnih jegulja koje su Jamieja Foxxa pretvorile u Electra u “Čudesnom Spider-Manu 2”.

Začudo, ne čujemo puno hitova grupe Take That koja je dobila počast u “Anori Seana Bakera s remiksom pjesme “Greatest Day”. Visoki koncept s majmunom čini “Better Man” drukčijim biografskim filmom, iako se drži standardne formule o kaotičnom usponu, padu i novom usponu pojedinog glazbenika koji je imao teško djetinjstvo (otac Peter u tumačenju Stevea Pembertona napustio je obitelj u potrazi za slavom).

Ipak, u usporedbi s formulaičnom dokumentarnom serijom “Robbie Williams” iz 2023., ali i recentnim biografskim dramama o glazbenim zvijezdama (“I Wanna Dance With Somebody: Film o Whitney Houston”, “Bob Marley: One Love”, “Back To Black” o Amy Winehouse), “Better Man” je autentičniji i prilično subverzivan.

Sve samo ne hagiografski film iznosi prljavo rublje i odbija staviti pod tepih ovisnost o cugi i drogi problematičnog pjevača velikog ega (“The Ego Has Landed”), ali i uljepšati njegov karakter kad su u pitanju odnosi s obitelji, prijateljem i bivšom “She’s The One” djevojkom Nicole Appleton iz sastava All Saints (Raechelle Banno).

Čini se da je “Better Man” svojevrsna terapija za Robbieja još više u odnosu na dokumentarnu seriju kako bi se suočio s demonima prošlosti i postao “bolji čovjek” (“Ja sam samo mangup koji je dobio što je htio”). U jednoj akcijskoj sceni Williams se doslovce bori s majmunskim demonima tijekom masivnog koncerta u Knebworthu 2003. i sve to nalikuje na “Planet Of The Apes”.

Film zna ići iz jedne krajnosti u drugu, od takvih blockbusterskih scena preko teatralnih “let me entertain you” plesnih točaka do intimnih trenutaka nalik “kitchen sink”/”working class” drami Kena Loacha ili Mikea Leigha u scenama s Williamsom i njegovom bakom Betty (Alison Steadman) kojoj je posvetio hit-baladu “Angels”.

Međutim, Gracey nekim čudom većinski uspijeva sačuvati balans i “Better Man” funkcionira više no solidno, unatoč tome što se njegov majmunski “gimmick” relativno brzo potroši kao novina, ali ima ironično simboličko značenje za moderne pop-zvijezde koje nisu samo “performing monkeys” nego i djeluju kao umjetna (računalna) tvorevina. Iako Robbie ne postaje “pravi” Robbie Williams do kraja filma, “Better Man” pronalazi čovjeka ispod kompjuterskih piksela njegova majmunskog avatara. 

Mržnja i bogatstvo

Damon Herriman glumi menadžera Take Thata Nigela Martin-Smitha. ”U roku od pet godina zamrzit ćemo jedni druge, ali barem ćemo biti bogati”, kaže on Robbieju i ekipi u jednoj sceni.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. listopad 2025 13:02