“Improvizacijska komedija je kao da ideš u bitku. Ako želiš ubiti, moraš biti voljan umrijeti...” Amazonov “Deep Cover” u režiji Toma Kingsleyja otvara se rečenim citatom koji otprilike prenosi gledatelju što ga čeka od filma s improvizacijskim komičarima i glumcima (Bryce Dallas Howard, Orlando Bloom, Nick Mohammed) infiltriranima u londonsko podzemlje od strane policije. Filmofilima je jedino možda malo zbunjujuć naslov.
Naime, “Deep Cover” se zvao i film Billa Dukea iz 1992. s Laurenceom Fishburneom i Jeffom Goldblumom, također na temu infiltracije u “underground” organizaciju, ali tu se policajac na tajnom zadatku ubacio među dilere droge, a i bio je to ozbiljniji uradak krimi-trilerske vrste.
Novi “Deep Cover” je, pak, zabavna akcijska krimi komedija visokog scenarističkog koncepta s “meta” (filmskim/glumačkim) slojem, dopadljivim likovima i raspoloženim glumcima spremnim za improvizaciju, još jedno ugodno Amazonovo ovoljetno iznenađenje uz “Heads Of State”.
Sve počinje od Kat (Howard u ponajboljoj ulozi dosad), američke glumice koja je došla u London napraviti proboj i postati zvijezda, ali je završila kao učiteljica improvizacijske komedije. Katin novi učenik je Marlon (komičarski neočekivano nadahnuti Bloom), brandovski metodski glumac i alfa muškarac koji svoj posao shvaća ozbiljno i više voli improvizirati nego se držati scenarija, iako je mahom sveden na glumu u reklamama. “Nisi Al Pacino, nemaš to u sebi”, kaže mu agent.
Ekipi na radionici pridružuje se i Hugh (Mohammed; ”Ted Lasso”), sramežljivi informatičar željan improvizacijskom komedijom popraviti svoje samopouzdanje u razgovoru s kolegama i biti manje neprilagođen u uredu. Nakon kratkog i efektnog predstavljanja poluluzerskih likova slijedi zaplet: policijski detektiv Billings (Sean Bean) nudi Kat, Marlonu i Hughu “undercover” posao u vidu infiltracije u podzemlje jer će ih biti teže prepoznati nego policajce.
“Jeste li čuli za Donnieja Brasca? Serpica?”, pita ih Billings, navodeći stvarne infiltratore o kojima su snimljeni filmovi s Pacinom u glavnoj ulozi. Isprve Kat, Marlon i Hugh obavljaju sitne posliće, no kako sve dublje ulaze u likove, tako uspijevaju ući i sve dublje u krimi-organizaciju, dokazuju se dileru Flyju (Paddy Considine) i njegovoj pomoćnici Shosh (Sonoya Mizuno), čak i upoznaju najvećeg kralja londonskog podzemlja Metcalfea (Ian McShane).
“Deep Cover” je na trenutke urnebesno zabavan (scena kad Hugh mora povući par crta kokaina), ali i dovoljno tenzičan kako ulozi postaju sve veći, a linija između glumljenja i življenja “undercover” likova biva tanja i tanja, slično kao i granica između glume i improvizacija ekipe ispred kamere zahvaljujući opuštenom scenariju kojeg, vraćajući se manjim, neblockbusterskim ostvarenjima (“Safety Not Guaranteed”), potpisuje i novovjeki spektakl-maher Colin Trevorrow (“Jurassic World”, ”Jurski svijet: Carstvo”), ujedno i producent filma.
“Ne izvlači me iz lika”, govori Marlon koji u zadatku vidi priliku da se poboljša kao glumac i izvest će sve što treba pa i više od toga jer “scena je to zahtijevala”. “Ajde da vidim da De Niro napravi ovako nešto”, ispali on prije nego se maši motorne pile. Film se ne libi scena karakterističnih za krimiće i posjeduje nešto od Guya Ritchieja (”Lopovi, ubojice i dvije nabijene puške”, ”Gospoda”), ali redatelj nasilje ublažava humorom dok Kat, Marlon i Hugh izbjegavaju metke i improvizacijom pokušavaju ostati na životu. “Jebeni glumci, a?”
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....