Premijere stranih serijskih aduta, tipa “Igre prijestolja” ili “Zmajeve kuće”, znaju se upriličiti i u domaćim kinima, ali kad su u pitanju hrvatske serije to se baš i ne događa. Međutim, premijera novog hrvatskog sitcoma od ukupno 14 epizoda, ponajvećeg HRT-ova serijskog aduta jesenske sezone, održala se upravo u kinu, i to nije čudno. “Blaž među ženama” je prilično filmičan za jedan hrvatski sitcom i podosta vizualan, sudeći po epizodama koje je potpisnik ovih redaka uspio pogledati “unaprijed”.
Splitske vedute i papirnati brodovi
Dok likovi u prosječnom hrvatskom sitcomu jedva da pomole nos izvan nekog studijskog interijera, najčešće stana, “Blaž među ženama” odvija se povremeno i u eksterijerima. Eksterijeri će biti ekstra zanimljivi splitskoj publici s obzirom na to da se serija snimala u živopisnom gradu pod Marjanom, od Lučke kapetanije i Rive preko Đardina do Splita 3, gdje je najviše i stacionirana, na relaciji stan u neboderu-kvartovski dućan.
Jasno, posrijedi su eksterijerni bljeskovi i prednjače interijeri, ali čak i u tim interijerima redatelj Goran Kulenović (“Bitange i princeze”, “Pjevajte nešto ljubavno”, “Crno-bijeli svijet”), direktor fotografije Ivan Zadro (“Ribanje i ribarsko prigovaranje”, “Zbudi me”, “Bumbarovo ljeto”) i scenografkinja Eda Tutić (kalila se na “Terezi37”, “Escortu”...) čine da serija izgleda vizualno modernije, a ne demode i jeftino.
Modernost potvrđuje već uvodna špica “Blaža među ženama” sa splitskim vedutama i minijaturnim glavnim likovima u papirnatim brodovima, ponajbolja u nekoj domaćoj seriji uopće, ali i sugerira promišljenost u pristupu seriji koja nije sklepana generički, zbrda-zdola. A glavni likovi nisu papirnati ili bar, ako možda tako isprve djeluju (štos s brodovima je, moguće, samoironičan), iz epizode u epizodu dobivaju određenu karakternu puninu.
Radnja se vrti oko titularnog Blaža (Marko Makovičić), blaženog među ženama, od odbjegle bivše supruge (Ecija Ojdanić), naizglednih ljubavnica (Lana Barić) i potencijalnih novih ljubavi (Marija Škaričić), do njegovih triju kćerki (Luna Pilić, Mia Bujan, Sara Parisi).
Blaž bi bio doista “blažen” među ženama da nema njegova susjeda Špire (Slavko Sobin), drugog važnog muškog lika koji se hvali da je “s Rozgom hoda u trećem osnovne” i svako toliko bane u njegov stan kao Kramer u Seinfeldov, premda seriji nedostaje Jerry bez dlake na jeziku, ili novog uposlenika Lučke kapetanije, torcidaša Elvisa (Stipe Radoja).
Zanimljivo je da je Blaž “purger” u Splitu (umjesto neki “dalmoš” u Zagrebu), gdje se preselio zbog ponude da bude šef Lučke kapetanije, a što daje povod Špiru za izjavu kako “ne bere domaće finte” i još neke “riba izvan vode” momente. Srećom, ne računajući “purgera van prirodnog staništa” veći dio glumačke ekipe jest iz Splita tako da Splićani ne bi trebali žugati kao inače na splitski dijalekt zagrebačkih glumaca, neovisno o pojedinim naglašavanjima izgovora u humorne svrhe (“uskoćopizdila”, “po labrnji”).
‘Vidi budale! Di‘?
Većinski splitski nego zagrebački humor zna biti “hit&miss”, ali nikad odveć prizeman i pretežno je dovoljno smiješan na onaj stari način (“Vidi budale”, a budala kaže “Di?”, prolijevanje aperitiva u ruci zbunjenog protagonista nakon seksualne aluzije...) pa kad Kulenović i glumci pogode, komedija pogađa metu u vrlo solidnoj sitcomovskoj seriji s pričom iz obiteljske i susjedske svakodnevice. Humor je situacijski i verbalan, s brzom izmjenom replika iz pera Kulenovića i koscenarista Branka Ružića.
Taman kad se Blaž poželio posvetiti malo sebi i kad mu u goste dođe zgodna djevojka (Barić), od čije će izjave “Ja sam ti večeras za sve” proliti aperitiv, na vrata glavnom liku jedna za drugom banu njegove kćeri (“Šta je kod vas prometno...”, “Ćaća, koliko nas ima...”).
Najstarija, psihologinja, otišla je od muža iz Beograda, srednju je izbacilo iz studentskog doma jer je protestirala protiv slušanja cajki, dok mu je najmlađu, za koju nije ni znao da postoji, poslala bivša žena da brine o njoj dok je ona u USKOK-ovu programu zaštite svjedoka, što je situacija koja “pari Netflix”. Pridodajte i prodavačicu iz dućana kojoj srce treperi za Blažem i eto komplikacija daleko od blaženstva, a to nije sve.
Nakon kinoizleta u žanr trilera (“Smrt djevojčice s žigicama”), Kulenović se vratio komediji po čemu je najpoznatiji i ostvario dobar rad s raspoloženim glumcima, od poznatih faca do mladih nada poput Lune Pilić, otkrića “Svete obitelji”, povremeno zadirući u našu društvenu realnost (strana radnica u dućanu) uz spomen politike (HDZ) ili političara (“Da Plenki i Zoki imaju vanbračno dite, bilo bi duhovitije od tebe”), ali pretežno benigno i politički korektno, s dlakom na jeziku i bez velikog “talasanja”. “Blaž među ženama” ipak računa da će se pred TV parkirati sve generacije gledatelja u realnom vremenu ili uz pomoć snimalice.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....