Medvjedić s prepoznatljivim crvenim šeširićem i plavim kaputićem, koji naprosto obožava sendvič od marmelade, jedan je od najpoznatijih britanskih brendova. Na plišance dragog malog mede možete naletjeti doslovce na svakom koraku u Londonu, a njegov kipić vas pozdravlja na stanici Paddington po kojoj je dobio ime kad ga je tamo pronašla obitelj Smith. Paddington se iz knjiga za djecu s potpisom Michaela Bonda preselio najprije u crtiće, zatim i filmove.
Prvi i osobito drugi “Paddington” ispali su remek-djel(c)a u fahu filmova za djecu i obitelj. Nestrpljivo očekivani treći dio serijala, “Medvjedić Paddington u džungli” (“Paddington In Peru”), nije toliko sjajan kao prethodnici, ali je podjednako dobronamjeran, dopadljiv pa i emotivan, te još uvijek iznad sličnih hibridnih računalno animiranih/igranih ostvarenja kao što su “Alvin i vjeverice”, “Hop”, “Štrumpfovi” ili “Sonic”; samo mu “Petar Zecimir” donekle može konkurirati.
Treći film je od Paula Kinga preuzeo Dougal Wilson i debitirao kao redatelj, Emily Mortimer je uletjela kao zamjena za Sally Hawkins u ulozi Paddingtonove adoptivne majke Mary Brown, a medvjedić odlazi na drugi kraj svijeta, u džunglu rodnog Perua. Dakle, dosta je toga drukčije (“Medvjedić Paddington 3” postaje avanturistički dječji film s vodenim brzacima i tarantulama), no opet i isto u tonalnom smislu.
Avantura počinje kad Paddington dobije britanski pasoš i bude primoran odletjeti u Peru s Mary, njezinim suprugom (Hugh Bonneville) i njihovom djecom (Madeleine Harris, Samuel Joslin) da posjeti depresivnu tetu Lucy koja do njegova dolaska misteriozno nestaje iz Doma za umirovljene medvjede pod vodstvom časne u izvedbi oskarovke Olivije Colman. Ni pet ni šest Paddington kreće pronaći tetu uz pomoć Smithovih i vodiča Cabota (Antonio Banderas).
Colman i Banderas su u elementu kao Nicole Kidman i Hugh Grant u prijašnjim dvama filmovima, pri čemu Antonio igra nekoliko likova s obzirom da Cabota progone duhovi predaka koji su tragali za El Doradom. Potraga za El Doradom je centralni zaplet, s time da ona ima simboličnu vrijednost za Paddingtona, ali i Smithove koji više ne provode puno vremena zajedno, poput traganja za Svetim gralom u trećem “Indiani Jonesu” (obitelj je najveće blago).
Kad smo kod Indiane Jonesa, treći “Paddington” pronalazi akcijsko-pustolovnu inspiraciju u njegovoj prvoj avanturi “Otimači izgubljenog kovčega” (kotrljajuća kugla) i kaskaderskoj komici Bustera Keatona (matematički precizno izračunati pad zida hrama kao pad kuće u filmu “Steamboat Bill Jr.”), dok je u prethodnicima posvetu dobio Charlie Chaplin.
Nastavak nosi i određenu edukativnu notu za mlađe gledatelje ne samo u pogledu filmskih referencija (tu su i “Aguirre” i “Fitzcarraldo” Wernera Herzoga), nego i medvjedićeva podrijetla, tj. motiva stranca iz Perua koji dobiva državljanstvo u počesto ksenofobičnoj Britaniji, ali je ponajprije “kids movie”. “Paddington 3” na momente djeluje kao oživljena slikovnica (u jednoj sceni vodene boje na slici postaju pokretne) te posjeduje bajkoviti “touch” i (s)likovnost filmova Wesa Andersona. Napravite klincima sendvič s marmeladom od naranče i pođite u kino.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....