Statham, “A Working Man”. Samo prezime Jasona Stathama krasi izvorni plakat akcijskog trilera “Opaki radnik” (“A Working Man”). Stameni Statham konačno je dočekao nešto tako za jedan svoj samostalni film i pridružio se najvećim legendama akcije i starijoj braći po “Plaćenicima” Schwarzeneggeru, Stalloneu, Van Dammeu... čija su prezimena na plakatu bila dovoljan jamac da publika ode u kino.
To je priznanje da je britanski glumac postao akcijski brend, gotovo žanr za sebe, a njegovo prezime zaštitni znak za modernu akciju (prvo “Ubrzanje” i dvojka “Visoki napon”) s daškom staromodnog junačenja na raskrižju filmova Charlesa Bronsona, Brucea Willisa i Stevena Seagala (“Ledeni ubojica” i njegov nastavak, “Transporter1-3”, “Profesionalac”, “Dani gnjeva”...).
Vikend-rezultati “Opakog radnika” dolaze kao potvrda ove konstatacije: Statham je detronizirao “Snjeguljicu” s vrha box-officea i ostvario otvaranje u rangu njegova prošlogodišnjeg kinohita “Pčelar”/”The Beekeper” u režiji Davida Ayera (“Fury”, “Odred otpisanih”, “Sabotaža”).
“A Working Man” je još jedan Stathamov projekt s Ayerom iza kamere, ali i Stalloneom, njegovim partnerom iz “Expendablesa”, u ulozi scenariste nakon filma “Homefront” znanog kao “Neprijatelj pred vratima”. “Pčelar” je ispao prilično ugodno iznenađenje i jedan od boljih Stathamovih “solo” akcića, stoga su očekivanja porasla za “Opakog radnika”, posebice sa Stalloneom u ekipi, no baš i nisu ispunjena, nažalost.
Inspiriran romanom “Levon’s Trade” Chucka Dixona, “A Working Man” je obećavao na papiru i možda bi Stallone osobno prije deset godina glumio u adaptaciji. Stallone je izgradio karijeru na junacima radničke klase, od Rockyja Balboe do Lincolna Hawka (“Over The Top”) i dalje, a jedan takav heroj je i bauštelac Levon Cade. Levon radi na gradilištu, želi dobiti skrbništvo nad djetetom (Isla Gie) od svekra (Richard Heap) nakon smrti supruge i zato je ekstra povezan s Jenny (Arianna Rivas), kćerkom svoga šefa (Michael Peña) koju doživljava kao obitelj i obećao je da će joj “čuvati leđa”, a to obećanje namjerava održati pod svaku cijenu.
No, baš kao i Stathamov “The Beekeeper”, on je i bivši specijalac misteriozne prošlosti, konkretno komandos iz kraljevskih marinaca, pravi “Levon profesionalac” s urođenim nagonom za principe i pravedničko djelovanje. Vojna prošlost junaka oslikana je u vrlo dojmljivoj uvodnoj špici koja montažno poistovjećuje metke i čavle.
Kad neki sumnjivi tipovi dođu na gradilište, Levon će ih srediti koristeći kantu punu čavala, vreću cementa i kramp, prije nego im zaprijeti sačmaricom, ali takve kreativno koreografirane akcijske scene uglavnom se neće ponoviti do odjavne špice, tako da će junak, nakon što Jenny otmu trgovci ljudima povezani s ruskim gangsterima (ponovno negativci nakon što ih je “Anora” prikazala u nešto drukčijem svjetlu), koristiti mahom šake, hladno i vatreno oružje.
Ayer i Stallone propustili su priliku za subverzivnu radničko-klasnu revoluciju i prijelomnu uporabu ostalog građevinskog materijala u akciji, tj. izlijevanja betona po negativcima kao na jednom od plakata, uz neki prigodni “one-liner”, pa “Opaki radnik” brzo gubi svoje “ja” i izgleda kao slabiji nastavak “Pčelara” s prekaljenim pravednikom protiv trgovaca mladim djevojkama umjesto prevaranata koji varaju starije osobe, snimljen prije najavljenog “Pčelara 2”.
Titularni lik je gotovo identičan, kao i organizacija negativaca elaboriranije razgranata u stilu “Johna Wicka” od kojeg je preuzeto i “sommelierstvo” za oružjem, a zaplet dodatno pomiješan s “Komandosom” i, još više, “Tjelesnom stražom”, “96 sati” i petim “Rambom”. Par solidnih “one-linera” (“Murjak si? Volio bi da sam murjak!”, “Nasilje te prati poput oblaka.”) s rijetkim humornim odmakom (“Porezao sam se pri brijanju...”) i to je sve od Stallonea.
Je li Stallone možda predložio Ayeru da snimi Mjesec nenormalno velikim kao u “Plaćenicima” ili ne, ovdje osim toga nema ničeg vizualno grandioznog. Akcija je režirana i montirana bez šušta i gušta, lišena nerva za ritam, koreografiju i ljepotu kadra koji je poružnjen nedopustivo lošim osvjetljenjem, naročito u sceni noćne motociklističke potjere. Ništa od toga ne ide u prilog Stathamu. Njegovo još uvijek impresivno akcijsko herojstvo zavrijedilo je “Opakijeg radnika”.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....