 
Rom-com da uđe u program Cannes Film Festivala, k tome američki, sa ženskim zvijezdama poput Dakote Johnson i Adrije Arjone? Šansa za to je minimalna. Međutim, nešto tako je uspjelo “Raskidu” (“Splitsville”). Tri su izvjesna razloga.
“Raskid” je nastao u neovisnoj produkciji, na plakatu ponosno ističe da je “neromantična komedija” i u pitanju je drugi dugometražni film prijateljskog dvojca Michael Angelo Covino-Kyle Marvin, čiji je prvijenac “Uspon” također imao premijeru u Cannesu 2021., s prvim od njih u funkciji redatelja, te obojicom kao scenaristima i glumcima.
Ipak, “Raskid” jest načelno rom-com unatoč tituli “neromantične komedije”, i to ništa manje (ili čak više) od “Spoja iz snova”, također s Johnson u glavnoj ženskoj ulozi, ali daleko je od tipičnog komercijalnog “PG-13” primjerka žanra, kojemu konkurira isključivo po zvjezdanom sjaju glumica i sjajnoj, prozračnoj fotografiji snimatelja Adama Newport-Berre (“Posljednji crnac u San Franciscu”, “Euforija”, “Trepni dvaput”).
“Splitsville” na nezavisnjački način fuzira komedije o muško-ženskim odnosima, ljubavi, braku, nevjeri i ljubomori s likovima koji imaju mane u stilu Blakea Edwardsa (“Desetka”) i Woodyja Allena na potezu od “Annie Hall” i “Manhattana” do “Moćne Afrodite” te modernije rom-comove sklone ekstremnijim scenama i golotinji na granici neprikladnog, tipa “Svi su ludi za Mary” braće Farrelly i “Preboljeti Sarah Marshall” s Jasonom Segelom kao koscenaristom i glumcem.
“The Climb” je načeo te teme, a ovaj film ih potencira, operirajući bez filtera između spomenutih polova (romantične) komedije, Edwardsa, Allena i Segela. Dok Covino malko podsjeća na glumca Joea Pantoliana (“Matrix”, “Bound”), Marvin baca na Segela (u spoju s Jasonom Clarkeom) i ne libi se pokazati penis poput njega u razdoblju kad se toga mnogi srame.
Ton je kao i u “Usponu” naštiman prvom scenom. Carey (Marvin) i njegova supruga Ashley (Arjona) voze se prema kući njegova prijatelja Paula (Covino) i žene mu Julie (Johnson). Ashley je spremna oralno zadovoljiti Careyja u vožnji, ali oni zamalo dožive ozbiljan prometni udes.
“Zašto vam je penis vani?” policajka pita Careyja, koji će ostaviti auto, pobjeći od Ashley kad ona spomene razvod i doći trčeći i plivajući do Paulove kuće, gdje otkriva domaćinima što se dogodilo i doznaje da oni nisu monogamni. Carey će predložiti Ashley otvoreni brak, no stvari se ekstra kompliciraju kad on spava s Julie (“To je bila greška... Je li?”) i inicira njihov razvod.
Paulov ljubomorni “over reaction” ispad rezultira urnebesno realističnom akcijsko-komičnom tučnjavom izražene fizikalnosti s razbijenim pokućstvom i prolijetanjem kroz staklo u “slow motionu”. Scena preslikava muške likove (njihove ishitrenosti, nesigurnosti pa i gluposti) koji imaju podrobniju karakterizaciju od ženskih u filmu izvrsne, histerički zarazne i iznenađujuće nepredvidljive prve polovice te zbrkane, znatno predvidljivije druge.
No, Corvino i Marvin kao da “Raskidom” žele podvući da naši životi, prijateljstva i veze jesu zbrkani, što govore nerijetko britkim dijalozima (“Čini se kao da samo egzistiramo, a ja ne želim egzistirati”) i vizualnim gegovima, ali i neočekivanim citiranjem filma “Nebo boje vanilije”. “Kada spavaš s nekim, tvoje tijelo se obvezuje bez obzira je li ti to radiš.”
 
 
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....