Uranjeni kandidat za najgori film 2025. godine pa i šire jest "Rat svjetova" ("War Of The Worlds"), Amazonova nova verzija legendarnog znanstveno-fantastičnog predloška H.G. Wellsa. Katkad zloglasnih nula posto na Rotten Tomatoesu ne mora nužno značiti da je u pitanju nešto baš tako istinski loše, ali u slučaju "Rata svjetova" jest.
Traljava režija, gluma na rubu nehotične komedije, krajnje neuvjerljivi vizualni efekti, prozirna reklama za Amazonove proizvode... Ovo je loš film od glave do pete koji se na prvi pogled izdaje kao visokobudžetni SF triler/"disaster" blockbuster kakav je bio Spielbergov "War Of The Worlds" iz 2005., a zapravo je jeftino streaming djelce.
Nije iznenađenje da je Amazon plasirao "Rat svjetova" na streaming servis bez posebnih najava. Navodno je film snimljen još 2020., u vrijeme pandemije korone, a tako i izgleda, evocirajući nesretno razdoblje kad su se poštivali protokoli na setovima i glumci jedva da su imali interakciju uživo i istovremeno boravili u kadru. "War Of The Worlds" je pokušao doskočiti tome šlepajući se na val tzv. laptop ili "screenlife" filmova s pričom u potpunosti ispričanom putem računalnih ekrana.
Taj novi tip tehnoidnih filmova, nerijetko nastalih pod producentskom palicom Timura Bekmambetova, preuzeo je štafetu od "found footage" ostvarenja i počeo cvasti taman netom pred koronu ("Pretraživanje", "Prekid prijateljstva 1&2"), reflektirajući naš moderan "online" život ispunjen gledanjem zaslona ispunjenog drugim zaslonima i najavljujući "Zoom" pozive tijekom pandemije kao "novo normalno" u pogledu komunikacije.
Neki od tih filmova znali su iskoristiti limite žanra, "Gost", "Profil" i "Majka je nestala", te kritizirati moderno nadgledanje svega i svakoga, ali ne i "Rat svjetova" koji neuspješno kombinira "screenlife" (više) i "found footage" estetiku (manje). Uzimajući u obzir radio-dramu Orsona Wellesa o alienskoj invaziji, donekle ima smisla da je nova adaptacija "War Of The Worlds" posegnula za svedenom egzekucijom i da cijeli film pratimo preko ekrana, odnosno onoga što, dok sjedi za kompjutorom, vidi glavni lik, "domestic terror analyst" Will Radford (Ice Cube), a i dašak "found footage" stilizacije nije posve deplasiran sjetimo li se "Cloverfielda".
Potencijal je opstojao i u ideji da izvanzemaljci zapravo traže naše podatke, uz to što imaju destruktivne porive za uništavanje gradova koordiniranim napadom. No, sve pada u vodu kad čujete Cubea kako pred ekranom viče "Take yo‘ intergalactic asses back home!" i smjesta postanete nostalgični za Will Smithovim "E, to je ono što ja zovem bliskim susretom!"
Novi "Rat svjetova" djeluje kao svojevrsni "Dan nezavisnosti" s Temua ili u produkciji zloglasne kompanije Asylum (kompjutorski virus za uništavanje alienskih došljaka uključen), s nespretno nadodanim paranoidno-konspiracijskim podzapletom u vezi američke vlade, ali po mjeri prvoloptaških teorijsko-zavjereničkih TikTok videa.
Artificijalni film počesto izgleda i da ga je radio AI kao tik-tokovski spoj "War Of The Worlds" i "Independence Day", uz korporativnu natuknicu za ubacivanje reklama Amazonu. Nije dostatno što budući muž Willove kćerke radi kao Amazonov dostavljač. Spasitelji svijeta hakirat će mobitel slučajnog prolaznika i potkupiti ga Amazonovom poklon-karticom da riskira život i (pre)okrene pali dron na pravu stranu kako bi mogao nastaviti let.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....