Šašavi petak je u nastavku mogao biti samo još šašaviji. To je od pamtivijeka pravilo nastavaka: brže, više, luđe. Doduše, prethodni "Šašavi petak" ili "Freaky Friday" iz 2003. nije nužno tražio nastavak. Bio je to novi istoimeni film nastao prema romanu Mary Rodgers s početka sedamdesetih nakon onog starog s Barbarom Harris i Jodie Foster iz 1976. godine koji je inicirao "body-switch" ili "body-swap" trend ("Veliki", "Kakav otac, takav sin", "Zamjena"...).
No, posljednjih godina u modi su tzv. "legacy" nastavci i samo ove sezone imamo ih nekoliko, "Karate Kid: Legende", "Znam što si radila prošlog ljeta", "Golfbrejker 2", "Goli pištolj". Morao je tako valjda svanuti i "Šašaviji petak" ("Freakier Friday"). Ipak, dobra vijest jest da je nastavak ispao bolji od očekivanog i da će u njemu zasigurno guštati obožavatelji(ce) prethodnika s uigranom duom Jamie Lee Curtis-Lindsay Lohan u ulogama sredovječne majke i tinejdžerske kćeri (Tess i Anna Coleman) koje se često svađaju i jednog dana će, kad kušaju magične kineske kolačiće sudbine, zamijeniti tijela i naći se u koži one druge da se pomire.
Godinama kasnije, Anna više ne svira u bendu nego radi kao menadžerica mlade pjevačice (Maitreyi Ramakrishnan), k tome postala je i sama (samohrana) majka buntovne tinejdžerice, a Tess je baka. Njezina kći je Harper i glumi je nadarena Julia Butters, otkriće Tarantina iz "Bilo jednom u... Hollywoodu".
Znači, imamo tri generacije Colemanki, a kao da nije dosta što se majka i kćerka svađaju jednako poput Anne i Tess nekad, Harper bi mogla dobiti polusestru u vidu britanske "gen Z" vršnjakinje opsjednute modom Lily Davies (Sophia Hammons) koja je na korak od "opasne djevojke" i sa njom jedva izlazi na kraj u razredu, kamoli potencijalno i kod kuće.
Naime, Anna se zaljubi u Lilyna samohranog oca (Manny Jacinto), a nakon vremena ljubavi slijedi vjenčanje, protiv čega su izričito obje tinejdžerice, posebice Harper ako to podrazumijeva selidbu u London. Međutim, kad sve četiri spletom okolnosti završe na seansi kod gatare (Vanessa Bayer) koja čita iz dlana, eto novog "suludog presijecanja putova" s mantrom "Promijenite srca čiju manu znate i dosegnite mjesto kamo pripadate", samo četverostranog.
Dakle, slijedi ko(z)mička četverostruka promjena tijela sukladno i potrebi da "Šašaviji petak" u tjelesnoj zbrci bude ravnopravniji recentnoj "body-switch" komediji "Obiteljska zamjena" i nadmaši primjerke žanra od 2003. naovamo ("Ponovno 17", "Od klinke do komada", "U tuđoj koži"...) koji se znao uvući i u akciju ("Čovjek bez lica"), SF triler ("Izvan/sebe") i horor ("Freaky").
Ovog puta su se Anna i njezina kćerka našle u tuđem tijelu ("šugava obiteljska kletva"), kao i Tess i Lily. Samohrana majka i baka postale su tinejdžerice i obratno, a jedna (još) nije članica obitelji. Zvuči prilično komplicirano i treba proći nekoliko minuta da gledatelj pohvata tko je točno tko dok redateljica Nisha Ganatra, poznata po filmovima "Kasno navečer" i "Visoki ton", prvenstveno rabi "body-swap" zaplet u svrhe (tjelesne) komedije.
Ganatrina namjera je da najprije nasmije i zabavi poklonike prethodnika, potencijalno i neke nove kinogeneracije, pa onda ostavi i nešto materijala za transgeneracijsko razmišljanje o obiteljskim odnosima, boljem otkrivanju sebe i svog identiteta u tijelu nekog drugog, tj. "fortune cookie" učenju životnih lekcija prilikom sagledavanja nekih stvari iz tuđe perspektive.
Gdjekad je to gotovo urnebesno i na rubu subverzije, tipa da tinejdžerica u tijelu 60-i-nešto godišnje bakice poseže za tabletama kalcija kad promijene tijela, ali ne i naglaske. Curtis je posebno raspoložena za (tinejdžersko) glupiranje i fizički humor, nesputana u ulozi stvorenoj da potencira njezinu komiku, a u stopu je prati i Lohanica, posebice kad, kao neiskusna tinejdžerica, zavodi odraslog bivšeg dečka Jakea (Chad Michael Murray).
Lohan je napokon dobila povratnički kinotretman nakon streamingovskih rom-comova ("Ljubav u božićno doba", "Irska želja", "Naša mala tajna") i proživljava novu glumačku mladost nakon dugogodišnjih "celebrity" problema kakve je uspjela nadići pa ima smisla da ponovno kanalizira samu sebe iz tinejdžerskih dana otprije dvadeset(ak) godina, kad je bila prerano ubačena u okrutni svijet odraslih, što film o zamjeni tijela kao da je i navijestio.
Nešto slično prolazi i Butters: mlada glumica u vrijeme prijašnjeg "Freaky Friday" filma nije bila ni rođena, a već je u "Once Upon a Time In... Hollywood" bila daleko ispred svojih godina (sjetite se briljantne scene s DiCapriom) i sada utjelovljuje ženu u kasnim tridesetima. Tarantino bi za soundtrack "Šašavijeg petka" zasigurno odabrao pjesmu "Girl, You‘ll Be a Woman Soon".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....