 
Kolaboracija između zvjezdane hollywoodske glumice/oskarovke Jessice Chastain i cijenjenog meksičkog redatelja festivalskih filmova Michela Franca ("Nakon Lucije", "Novi poredak") prilično je neočekivana, ali očito nije slučajna. Chastain je 2023. glumila u Francovu filmu "Memory" koji je imao premijeru na festivalu u Veneciji. Dvije godine kasnije, redatelj i glumica snimili su još jedan film, "Snovi" ("Dreams"), premijerno prikazan na Berlinaleu.
Jessica je, uz Tima Rotha, jedina hollywoodska zvijezda ovjekovječena pred kamerom Meksikanca, i to dvaput, baš poput spomenutog glumca. "Sjećanje" je preskočilo hrvatske velike ekrane, ali "Snovi" su se premijerno ukazali na FMFS-u koji je 2022. ugostio Francov "Zalazak sunca" ili "Sundown" s Rothom; njihov prvi zajednički film je "Chronic".
Unutar Francova opusa "Memory" (i "Chronic") relativno strši kao njegov odgovor na "oskarovske" uratke o demenciji ("Still Alice", "Supernova", "The Father"...), iako je, dakako, bio bliži Hanekeovoj teškoj drami "Amour" nego melodrami "The Notebook".
"Dreams" je, pak, prepoznatljivi Francov film, režiran s distance, u kliničkom i pesimističkom stilu, stvoren da društveno-politički provocira, uznemiruje, izaziva nelagodu. Jasno je to već od ironičnog naslova ("Snovi") kojemu nedostaje prefiks "američki"; "american dream(s)", je li.
Ipak, naslov "Dreams" slučajnim namjernicima daje neku lažnu nadu dok se snovi ne uruše i pretvore u gorku javu, kao i početno pozicioniranje filma kao ljubavne priče između američke bogatašice Jennifer (Chastain) i meksičkog baletana Fernanda (Isaac Hernández).
Ferando je prebjegao iz Meksika, prešavši granicu u kamionu kao ilegalni imigrant, riskirajući život kako bi preko San Antonija stigao do San Francisca i vidio se s Jennifer koja se bavi filantropijom i financira baletnu školu u Mexico Cityju, gdje su se i upoznali.
Prije nego što se domogne njezina stana, žedni, dehidrirani Fernando uleti u restoran i na brzinu iskapi nečiju čašu vode, ostavljenu na stolu, dok ga ne izbace napolje. Slično i Jennifer reagira kad ga ugleda kao žena naizgled kontroliranih emocija žedna ljubavi i seksa ”nabrzaka” s (mlađim) muškarcem slobodnog duha i izvan njezinog sterilnog bogataškog svijeta kojemu netko poput Fernanda ne pripada.
Kemija među njima je opipljiva i na trenutke se čini da ćemo gledati novi erotski triler a la "Babygirl", samo bez Nicole Kidman i Harrisa Dickinsona, fokusiran na još jednu napaljenu, nezadovolj(e)nu bogatašicu i znatno mlađeg frajera, ovdje mladog meksičkog imigranta/baletana (umjesto stažista) koji priprema ulogu Crnog labuda "u Labuđem jezeru". "Snovi" dijelom mogu proći za maraton s "Požudom", premda je Jennifer čak bliža liku Shiv Roy iz "Nasljeđa" (Sarah Snook) nego Kidmaničinoj Romy.
Ili bar Franco tako oslikava hladan svijet nje i njezine obitelji, oca-udovca Michaela (Marshall Bell) i brata Jakea (Rupert Friend), u kojem mitski "američki san" podrazumijeva brendirane krpice i torbice, privatne zrakoplove i terence s osobnim vozačem kojima je sklona kamera direktora fotografije Yvesa Capea ("Sveti motori"), redateljeva čestog suradnika.
Svakako, Franco je u trendovskom satiričkom "eat the rich" modu, nastavljajući preokupacije iz njegovog ponajboljeg, tematski sličnog ostvarenja "New Order" o eskalirajućem jazu između bogatih i siromašnih, s time da ovdje motivu klase dodaje i motiv spola i rase. Romansa je osuđena na neuspjeh prije nego vidimo Jennifer ljutitu jer se osjeća isključeno kad Fernando razgovara na španjolskom s meksičkim konobarom, unatoč tome što odbija naučiti taj jezik.
Jennifer krije Fernanda, izbjegava otkriti prirodu njihova odnosa i ljubuje s njim daleko od javnosti i tuđih pogleda kako ne bi ugrozio njezin društveni status ("Sramiš se da te vide sa mnom? Ne želim se skrivati!"), što njemu dozlogrdi i ostavi je, nakon čega ona opsesivno i arogantno želi da joj se vrati i pokreće daljni lanac nesreće.
Fernando i Jennifer zrcale nategnute odnose Meksika i Amerike u imigrantskoj drami o sudaru klasa i rasa krajnje nevjerojatnog tajminga. "Snovi" su odsanjali košmarnu današnjicu s pobunama protiv deportacija na ulicama Los Angelesa.
 
 
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....