Malena je šansa da vas ne dirne “Super/Man: Priča o Christopheru Reeveu” (“Super/Man: The Christopher Reeve Story”) ako ste voljeli glumca koji je nezaboravno utjelovio Čovjeka od čelika i odrastali s njime u ulozi DC-jeva superherojskoj besmrtnika.
Atletski građeni Christopher Reeve načinio je da “povjerujemo kako čovjek može letjeti” i obilježio mnoga djetinjstva u osamdesetima kao dežurni spasitelj svijeta, hvatajući helikoptere u padu s nebodera (“Superman”), braneći Zemlju od svemirskog generala Zoda (“Superman II”) i zamrzavajući jezero da ugasi požar (“Superman III”).
Upravo zato Reeveova tragična nesreća na jahanju 27. svibnja 1995., nakon koje je, jedva preživjevši, ostao paraliziran od vrata naniže, imala je još šokantniji učinak. Ako jedan Superman, bolne li ironije, može stradati i ostati nepokretan, koliko je tek onda krhak običan čovjek. Vijest o nesreći bila je prosvjetljujuća po pitanju smrtnosti za ovog kritičara, tadašnjeg tinejdžera, koji nije još prebolio tragediju Brandona Leeja na snimanju “Vrane” dvije godine ranije.
No, glumac se, metafilmski, pokazao kao pravi Superman i dokumentarac podsjeća kako je bio spreman na sve superljudske fizičke izazove oporavka od nesreće, još teže od zahtjevnih priprema za ulogu Čovjeka od čelika, odbijajući klonuti duhom i utjelovljujući karakteristike junaka u stvarnom životu, ne samo na ekranu (čelična volja, hrabrost, izdržljivost).
Sve to “Priču o Christopheru Reeveu” pretvara u inspirativan, ali i intiman komad filma, osnažen s puno obiteljskih kućnih videa s glumčevom suprugom Danom i djecom, ali i računalno animiranom kamenom skulpturom Supermana koja simbolički lebdi u svemiru, što gdjekad zna djelovati odveć pompozno, kao i glazba Ilana Eskherija.
Reeve u dokumentarcu definira heroja kao “običnu osobu koja pronalazi snagu da ustraje i izdrži unatoč ogromnim preprekama”, što je on i napravio, postavši aktivist za prava osoba s invaliditetom, iako je promovirajući “Supermana” skromno rekao “Odigrao sam ulogu, nisam ja taj čovjek”, svjestan svojih ljudskih mana. Redateljski dvojac Ian Bonhôte i Peter Ettedgui pristupa s puno respekta prema Reeveu kao (super)čovjeku, no istovremeno ne uljepšava biografske činjenice kronicirajući njegov život prije i poslije nesreće.
“Super/Man” otkriva da je Reeve imao vječito nezadovoljnog oca, prošao razvod roditelja, ali i vlastiti (rastavio se od prve supruge Gae Exton) te se neuspješno pokušavao otarasiti imidža Supermana koliko god neki drugi njegovi filmovi bili dobri (romantična fantazija “Somewhere In Time”), a uloge hrabre (gay poljubac s Michaelom Caineom u Lumetovu “Deathtrap”). Ipak, sve to pada u sjenu njegove nadljudske borbe da ne izgubi volju za životom i nastavi živjeti, što je i napravio, čak i ponovno glumio i režirao (televizijski remake “Prozora u dvorište”).
“Ti si još uvijek ti i volim te”, rekla mu je Dana nakon grozne nesreće i bila je njegova najveća podrška, kao i obitelj/djeca i nekadašnji glumački cimer s Juilliarda, odličan prijatelj Robin Williams. Na pamet pada scena iz “Supermana” kad Čovjek od čelika spasi Lois Lane: “Ti držiš mene? Tko drži tebe?!”. Reevea je držala supruga i održala ga na životu nadljudskim, superjunačkim trudom. Superman je imao svoju Superwoman. Dana je (ne)skrivena superheroina dokumentarca “Super/Man: The Christopher Reeve Story”.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....