 
Ozvetnici. Tim antisuperjunaka Thunderbolta tako je u novom Marvelom blockbusteru nazvao Alexei Shostakov alias Red Guardian (zabavni David Harbour), ruska verzija Kapetana Amerike. Dakle, Thunderboltsi su drugorazredni Avengersi, Osvetnici sa “z” umjesto “s”. Prikladno za ekipu u kojoj se nalaze sporednjaci, nerijetko i negativci, iz Marvelovih projekata koji su prethodili “Thunderboltima” (“Thunderbolts”).
Red Guardiana i njegovu pokćerku Yelenu Belovu (odlična Florence Pugh) upoznali smo u “Black Widow”, gdje se pojavila i Taskmaster (prebrzo “potrošena” Olga Kurylenko). Ava Starr, zvana Ghost (Hannah John-Kamen), predstavljena je u “Ant-Manu i Wasp”, a Buckyja “Ratnika zime” Barnesa (Sebastian Stan) poznajemo još od serijala o Kapetanu Americi.
“Petparačkog Kapetana Ameriku” Johna Walkera (Wyatt Russell, Kurtov sin sve sličniji ocu) sreli smo u seriji “The Falcon and The Winter Soldier”, kao i negativku “Thunderbolta” Valentinu Allegru de Fontaine (Julia Louis-Dreyfus), koja ih naziva “antisocijalnom tragedijom u ljudskom obliku” i smješta im da se međusobno pobiju, ali oni će se začudo pomiriti, početi surađivati, udružiti se protiv nje i formirati tim odmetnutih agenata. Netko možda kaže “Upoznajte nove Osvetnike”, no likovi su sličniji Marvelovim Čuvarima galaksije i, još više, DC-jevu Odredu otpisanih, gotovo na par koraka od luzerske Mystery Men ekipe (Ben Stiller, William H. Macy, Greg Kinnear...) da je film do kraja skrenuo u autoironiju i samoparodiju; Red Guardian prvi bi mogao biti njihov član.
U tim sličnostima postoje i određene jedinstvenosti. Recimo, Guardians Of The Galaxy i Suicide Squad timovi izopćenika nisu baš patili od depresije, tjeskobe, usamljenosti, traume i melankolije, najviše utjelovljenih u misterioznom, samo na prvi pogled običnom liku, bivšem ovisniku Bobu (Lewis Pullman), niti su imali naizgled suicidalne tendencije.
“Nešto nije u redu sa mnom”, započinje unutarnji monolog o svojim osjećajima Yelena, mlađa adoptivna sestra Natashe Romanoff/Black Widow (Scarlett Johansson), nakon čega je vidimo kako zakoračuje u ambis s druge najviše zgrade na svijetu, Merdeke 118 u Kuala Lumpuru. Iako izgleda da je odlučila baciti se u smrt s nebodera, Yelena je ustvari skočila u akciju, ali svejedno je dobila nesvakidašnje predstavljanje u kojem se akcijašenje isprepleće s njezinim propitivanjem.
“Koji je smisao svega ovoga?”, razmišlja Yelena i pita Red Guardiana osjeća li se ispunjeno kad se sretnu nakon godinu dana. “Svjetlo u tebi je prigušeno”, uviđa on i između redaka kao da traži opravdanje za stišano osvjetljenje filma po mjeri bezbojnih istočnoeuropskih DTV standarda.
Kolorno strši samo pojava superheroja Sentryja u žutom spandeksu, koji ima i svoju tamnu stranu, supernegativnog antipoda The Voida, sposobnog svakoga s kim ima interakciju prebaciti u prazninu, nadrealni prostor (vlastitog unutarnjeg) mraka, crnila i sjena. Režiser off-Hollywood korijena Jake Schreier (“Robot i Frank”, “Gradovi na papiru”, serije “Kidding” i “Beef”) neloše se snalazi u scenama akcije za jednog neakcijskog filmaša.
No, glumci, likovi i njihove emocije, naročito u neočekivano dirljivoj završnici, redateljev su forte u vjerojatno najboljem Marvelovu superjunačkom filmu od “Čuvara galaksije 3” naovamo, čovječnijem i iskrenijem od “Deadpoola & Wolverinea” i posljednjeg “Kapetana Amerike”, pa i manje proračunatom, makar djeluje kao preludij nadolazećim “Osvetnicima”.
“Thunderbolts” se trudi vratiti nekadašnji osmijeh i osjećaje u Marvel s drukčijim likovima (“Nisu super, nisu heroji, ali ne odustaju” ili “Nitko od nas ne može letjeti, samo udaramo i pucamo”), gdjekad i previše da Schreier ne iznalazi čitavo vrijeme dobar balans između komedije i drame unutar normativnog superherojskog akcijskog blockbustera.
Međutim, komedija je potrebna da olakša dramski teret emocionalno ranjivih Thunderbolta (osobito Yelene, progonjene Natashinom smrću i svojim nedjelima) dok se hrvaju sa samima sobom i dobro bi im došla pojedinačna ili kolektivna terapija, koju pronalaze u zajedništvu poput likova iz animiranog filma “Izvrnuto obrnuto 2” i tako se mogu “uzdići do slave”. “Thunderbolts” bi mogli spasiti Marvel prihvaćanjem “stvarne boli” superjunaka i nošenjem s njom.
 
 
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....