Prezentirajući "Veliko hrabro predivno putovanje" ("A Big Bold Beautiful Journey") pred novinarima, glumica Margot Robbie osvrnula se na komercijalno-kritički krah svog podcijenjenog filma "Babilon" na prijelazu 2022. u 2023. i ustvrdila kako bi ga ljudi mogli zavoljeti za nekih 20 godina. Možda Robbie može nešto slično poželjeti i za "Veliko hrabro predivno putovanje" koje redateljski potpisuje Kogonada, a u njemu glumi i Colin Farrell.
Naime, "A Big Bold Beautiful Journey" doživio je sličnu početnu recepciju kao "Babylon": glumičin novi film ne voli ni publika ni kritika, krahirao je na kinoblagajnama i njegove ocjene su većinski ispodprosječne. No, dok je "Babilon" počeo strelovito rasti u očima potpisnika ovih redaka nakon pomiješanih osjećaja tijekom prvog gledanja i završio pri vrhu liste najboljih filmova 2023. godine, dvojbeno je da će se isto dogoditi s "Velikim hrabrim predivnim putovanjem".
Nije "A Big Bold Beautiful Journey" loš koliko mu nedostaje osjećaja, pa makar pomiješanih koje je izazvao "Babylon" na prvo gledanje. Emocije su zapele negdje na pola puta između velikog ekrana i partera kina, a film je imao sve predispozicije da dirne na osobnoj razini.
Ovaj filmski kritičar i filmofil uvijek pristupa filmu otvorena uma i bio je spreman poći na "Veliko hrabro predivno putovanje" ("Život je bolji kad si otvoren", podsjeća Kogonada), a voli Robbie i Farrella, kao i prethodni redateljev uradak "Poslije Yanga".
Voli i dramski intonirane romantične fantazije "indie" štiha s magično-realističnim, refleksivnim motivima "čarolije vremena i mjesta", odnosno sjećanja i ponovnog proživljavanja prošlosti/ključnih trenutaka u životu, susreta s mlađim verzijama sebe i bliskim osobama koje više nisu sa nama, uz "Sliding Doors" izbore i pitanja što bi bilo kad bi bilo sa nama da smo simbolički prošli kroz jedna, a ne druga vrata.
"A Big Bold Beautiful Journey" je upravo takav film, ali nažalost nije izazvao emotivni učinak kao što je težio, mogao pa i trebao. Ispočetka se činilo da je Kogonada na tragu nečeg posebnog, poigravajući se jarkim koloritom kao Jacques Demy u "Šerburškim kišobranima" kojima odaje počast. "Prognoza je sunčano s neprestanom kišom, tzv. tekuće sunce", javlja radio i (šerburške) kišobrane frekventno otvaraju i zatvaraju David i Sarah (Farrell, Robbie) nakon što se upoznaju na vjenčanju. Kogonada hvata one trenutke kad sunce ljubi kišu i briše suze s neba, stvarajući u tom procesu najljepšu romantičnu boju na svijetu. Film je nesumnjivo vizualno predivan i Kogonada je tu obavio sjajan posao uz pomoć Benjamina Loeba ("Mandy", "Krhotine žene", "Bolesnica", "Scenarij iz snova") koji je snimio i "After Yang".
Međutim, zarana pokušava steći titulu "čudno prekrasno" ili "prekrasno čudno", kakvu stječu filmovi s potpisom Charlieja Kaufmana ("Vječni sjaj nepobjedivog uma", "Anomalisa"), potencirajući neobičnost i pomaknutost u smjeru Yorgosa Lanthimosa ("Jastog"), ali radi to prilično forsirano, a ne "prirodno". Prije nego što se David otisne na vjenčanje, on iznajmljuje auto u agenciji koja je smještena u golemom praznom skladištu i vode je likovi u tumačenju Kevina Klinea i Phoebe Waller-Bridge; potonja s iritantnim njemačkim naglaskom.
Upravo će njihov magični GPS, s izgledom HAL-a 9000 iz "Odiseje u svemiru" i glasom Jodie Turner-Smith, spojiti Davida i Sarah, odvesti ih na "Veliko hrabro predivno putovanje" tijekom kojeg će zakoračiti kroz čarobna vrata i zajedno proživljavati vlastite uspomene i nekadašnje traume, koje su ih oblikovale kao ljude, ne bi li terapeutski zaliječili emotivne rane, doživjeli katarzu i zbližili se kao dvoje ljudi neuspješnih u ljubavi i opreznih kad je riječ o vezivanju.
Recimo, David se vraća u srednju školu gdje je izjavio ljubav tadašnjoj simpatiji (Chloe East; "Fabelmanovi", "Heretik"), ali ona ga je odbila. Oboje se vraćaju u trenutak u vremenu da još jednom popričaju s mladim tatom (Hamish Linklater) i pokojnom mamom (Lily Rabe) s kojom je Sarah voljela gledati film "Veliki". Sve je to dušu dalo za emociju, no scenarij Setha Reissa (dijametralno suprotni "Meni") povremeno ide na kalkulaciju i "self help" dijaloge, neujednačeno isprepleće realizam i fantaziju, misaonu dramu i šareni mjuzikl kao u sceni srednjoškolske izvedbe "How to Succeed In Business Without Really Trying".
Odražava se to i na Kogonadinu režiju (da je on napisao scenarij sigurno bi "A Big Bold Beautiful Journey" bio nijansiraniji, tj. djelovao prisnije, suosjećajnije) i uloge para Farrell-Robbie koji je glumački zanosniji u pojedinačnim scenama nego u romantično-dramskim interakcijama. Kogonada kompenzira slikarskom vizualnošću, odnoseći pobjedu stila nad sadržajem. Ipak, kad "Veliko hrabro predivno putovanje" stigne do odredišta, Kogonada znakovito ostavlja likove i gledatelje pred još jednim vratima. Na njima je da odluče imaju li snage da kroz njih prođu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....