"RoboCop 2" je imao nezaboravnu scenu/reklamu za antiprovalnu zaštitu "MagnaVolt" s ciljem ubojitog neutraliziranja lopova prilikom krađe automobila. Lopov provaljuje u auto u podzemnoj garaži, ali vozilo upravo u tom trenutku aktivira automatsku samozaštitu, sputa provalnika metalnim stezaljkama i strese ga strujom do smrti.
Lako moguće da je scena iz "RoboCopa 2" poslužila kao inspiracija za mračni argentinski triler "4x4" režisera Mariana Cohna i koscenarista Gastona Duprata iz 2019. koji je šest godina kasnije dobio američki remake "Locked", kod nas preveden kao "Zamka", taman da ga gledatelj može pomiješati s još uvijek friškim i istovjetno naslovljenim Shyamalanovim filmom "Trap".
Nastao u režiji Davida Yarokveskog ("Brightburn") i prema scenariju Michaela Arlena Rossa ("Turistas"), "Locked" je svakako na valnoj duljini s "RoboCopom 2". Uvodne scene prikazuju siromašne i zapuštene kvartove američkog velegrada, prosjake, beskućnike...
Razlika je samo što to više nije (bliska) budućnost kao u "RoboCopu 2" nego sadašnjost. A i automobil u kojem će sitni lopov Eddie ("one man show" Billa Skarsgårda nakon nesretnog remakea "Vrane") ostati zarobljen, skupocjeni SUV/terenac u stilu Land Rover Defendera, djeluje poput nekakvog robota, zločestog Transformera ili moderne verzije Carpenterove "Christine". Terenac je dizajniran kao pokretna zatvorska ćelija "hi-tech" vrste.
Zvučno je izoliran, u njemu nema signala, sjedišta su obložena strujom da "tejzaju" nepoželjne suputnike, prozori su zatamnjeni tako da netko izvana ne vidi unutrašnjost vozila i jedna se mlada žena (Sofia Tesema) može našminkati u njihovu odrazu, ali i otporni na metke koji se mogu "ricochetovski" odbiti i prostrijeliti onoga tko ih je ispalio, što će redatelju u završnici "Zamke" poslužiti za atraktivnu akcijsku "slow motion" scenu na tragu filma "Tražen".
Dotad, Eddie će zbog toga završiti s prostrijelnom ranom noge nedugo nakon ulaska u terenac. Eddie je upao u, ispostavilo se, otključano vozilo s namjerom da ga opljačka kako bi mogao platiti popravak kombija i zatvoriti kriminalno poglavlje života, postati bolji i odgovorniji otac kćerkici (Ashley Cartwright) iz braka s bivšom ženom.
No, pritom je upao u zamku vlasnika automobila, bogataša Williama (Anthony Hopkins najprije glasom, zatim i stasom), koji je odlučio uzeti pravdu u svoje ruke pred kraj života (obolio od raka) nakon što su kriminalci poslali njegovu kćerku u grob.
Koncept filma jest da stari milijunaš podvrgava psihološkoj torturi pripadnika mlađe generacije i donje klase propala društva (paljenje hlađenja/grijanja, ponavljanje iste pjesme na radiju) za čije loše stanje smatra krivim upravo ljude poput njega. Međutim, klaustrofobično intonirana i nijansirana psihološka igra mačke i miša prerasta u fizičku/sadističku i eksploatacijsku, dok se Yarkovesky pita tko je pravi negativac filma rastežući premisu dulje nego što je trebao.
Svejedno, "Locked" zanimljivo izvrće "eat the rich" mantru, zaslužnu za recentni filmski trend ("Nož u leđa", "Meni", "Bazen beskraja", "Osveta je poslužena") i oslanja se na trilere kao što su "Telefonska govornica" i "Živ zakopan", pretvarajući terenac u ispovjedaonicu za lopova nakon što Hopkins probudi u sebi Hannibala Lectera iz "Kad jaganjci utihnu" i složi "Slagalicu strave", ponašajući se poput bogataškog Jigsawa. Kad kradljivci utihnu?
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....