“Zona opstanka” (“Elevation”) najavljena je za “uskoro u kinima” još krajem rujna od strane domaćeg distributera. Postapokaliptični SF akcijski horor imao je premijeru u Americi u studenome, ali do hrvatskih kina na kraju nikad nije stigao. Više od pola godine kasnije “Zona opstanka” je doživjela domaću premijeru na HBO Maxu.
Svaki film zaslužuje biti viđen na velikom ekranu ako se pita potpisnika ovih redaka, ali “Elevation” je jedan od onih pretežno derivativnih uradaka lišenih vlastitog identiteta i realno prikladnijih za streaming tržište, unatoč tome što je solidno sinematičan i ima sjajnu kino-fotografiju Stjenovitih planina iznad Colorada, gdje se odvija radnja.
Ovdje je u pitanju derivat blockbusterskog, visokokonceptualnog SF horora “Mjesto tišine”, što “Zona opstanka” ne skriva, već ponosno ističe na plakatu da je “od producenata” tog filma (i “Pročišćenja”). “A Quiet Place” je imao izvanzemaljska čudovišta osjetljiva na zvuk, zbog čega ljudi koji su preživjeli njihovo desetkovanje čovječanstva nisu smjeli pisnuti ako žele preživjeti.
S druge strane, “Elevation” ima monstruozna insektolika stvorenja zvana Kosci koja su “izazvala kaos na ulicama svih velikih gradova” kad su “izišla iz tla/vrtača bez upozorenja” (“možda su hibernirala tisuću godina”), a iz nekog neobjašnjenog razloga njihov doseg terminacije cjelokupnog čovječanstva je limitiran i ne mogu se popeti iznad 2400 metara, odnosno zaustave se na toj nadmorskoj visini i ne idu ni centimetra poviše.
“2400 je globalna linija života”, javljaju stanovnici visokih mjesta u apokaliptičnom prologu filma kad čujemo upozorenje “Meci ih uspore, ali ne zaustavljaju”. Tri godine poslije čudovišne apokalipse, eto nas na gorju Stjenjak, “80 metara ispod linije”, gdje će se naći mali Hunter (Danny Boyd Jr.) i u zadnji tren izbjeći napad Kosca penjanjem na odgovarajuću visinu.
Hunter je sin Willa (Anthony Mackie, novi Kapetan Amerika) koji će morati napustiti sigurnu zonu da priskrbi klincu odgovarajuće lijekove kad se njegovo zdravlje pogorša, a društvo će mu praviti fizičarka Nina (Morena Baccarin; “Deadpool”) i obiteljska prijateljica Katie (Maddie Hasson). Jasno, pritom će doživjeti bliske susrete s Koscima koji su “Zemljini novi vrhunski grabežljivci” i “osjete i najmanju količinu CO2 koji izdišemo”.
Generička, računalno generirana čudovišta kvare dojam zbog očitog CGI-ja, ali i sve samo ne kreativnog dizajna, izgledajući kao nekakvi hibridi monstruma iz “Mjesta tišine”, “Skylinea”, “Na rubu budućnosti” i “Sutrašnjeg rata”; nikako da dobijemo neka nova istinski impresivna stvorenja kao što su to bili Alien, Predator, Stvor, Sil iz “Vrste”...
Ipak, redatelj George Nolfi (“Nemogući susret”; napisao “Oceanovih 12” i “Bourneov ultimatum”) pokušava to nadoknaditi ponekom uzbudljivom i opipljivo praktičnom akcijskom scenom poput bijega na žičari i dinamičnim preletima dronovske kamere po šumama i gorama, izazivajući u potonjem kamerne akrobacije Michaela Baya iz “Hitne pomoći”, ako se već rijetko bavi gradnjom “suspensea” (scena u rudnicima) i nekim dubljim “real world” konotacijama priče.
Nolfijeva režija čini film sasvim upotrebljivim za “ubijanje vremena” i zamislivim da je mogao nastati u devedesetima. “Elevation” bi tad bio dobrodošla vikend-renta u videoteci u kombinaciji s “Podrhtavanjem”, “Muzejom straha” i “Smrti pod morem”, a njegove monstrume vjerojatno bi kreirao legendarni Stan Winston i načinio ih stvarnijima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....