Maestro Hari Zlodre, koji će 14. srpnja na otvorenju 71. Splitskog ljeta ravnati praizvedbom opere "Dioklecijan" Ive Tijardovića, gostovao je u 20. epizodi teatarskog podcasta "Casting" Hrvatskog narodnog kazališta Split.
Dirigent s velikim iskustvom u izvođenju djela Ive Tijardovića i Jakova Gotovca govorio je o ostavštini ta dva velika znamenita Splićanina.
Osim ravnanja brojnim izvedbama najpopularnijih Tijardovićevih djela, opereta "Mala Floramye" i "Spli‘ski akvarel", maestro Zlodre dirigirao je i Tijardovićevim zanemarenim djelima, kao nedavno operetom "Avantura u Šangaju".
Pred Zlodrom je i prva puna scenska izvedba opere "Dioklecijan" koju je Tijardović smatrao svojim kapitalnim djelom.
Na pitanje zbog čega opera još nije postavljana, maestro Zlodre je odgovorio: "Čini mi se da su neki moji dični prethodnici, kojima je upravo Tijardović dobro armirao njihove pozicije, kad ih je molio da postave Dioklecijana, u početku rekli: ‘To je fino, hvalevrijedno, moglo bi se postavit, da bi se onda najednom sjetili da im je ostao plin kod kuće upaljen‘“, sarkastično komentira maestro Zlodre.
O samoj operi u kontekstu opusa Ive Tijardovića Zlodre kaže: "Ako su njegova poznata djela light, nešto za široki puk, ‘Dioklecijan‘ je ozbiljna opera. Kao da usporedite Richarda Straussa i Johanna Straussa“.
U razgovoru s urednikom i voditeljem podcasta Davorom Vukovićem, Zlodre je pričao o tome kako se još u djetinjstvu zaljubio u glazbu i dirigiranje. "Oduvijek sam bio, a i danas sam, fasciniran tom materijalizacijom zvuka koji ide s jedne točke na drugu. Kao u ‘Gospodaru prstenova‘!“
20. epizoda castinga dostupna je na YouTube kanalu HNK Split na adresi https://youtu.be/-AmTyfc5Moc?si=bTbxuGvxznQdKE1L te na kazališnom Spotify kanalu na adresi https://creators.spotify.com/pod/profile/davor24/episodes/Glazba-je-dar-svemira--Hari-Zlodre--Casting-podcast-HNK-Split20-e35evso.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....