Na čelo splitskog Baleta HNK stigao je Denis Matvienko, ugledni baletan i koreograf, koji je – nakon što je u listopadu najavljeno da dolazi u Split – potpisao i službeno ugovor o angažmanu sa kazalištem.
Matvienko je zaslužni umjetnik Ukrajine, rođen 1979. godine, ima izuzetnu biografiju: bio je baletni prvak vodećih svjetskih baletnih trupa, plesao je na prestižnim pozornicama poput Marijinskog i Boljšoj teatra ili londonskih Covent Gardena i Coliseum Theatre-a.
Ukrajinski baletan studirao je na Kijevskoj državnoj koreografskoj školi u Ukrajini, kasnije na Međunarodnom slavenskom sveučilištu u Ukrajini, gdje se obrazovao za koreografskog mentora i profesora.
Matvienko je debitao kao princ u "Trnoružici" još kao student, nakon čega je otplesao sve velike role klasičnog repertoara, te je kao solist gostovao po cijelom svijetu: od Boljšoja, preko Nacionalnog teatra u Japanu, do pariškog Baleta i Scale.
Po broju osvojenih nagrada za svoje kreacije također spada među najpoznatije i najbolje plesače današnjice. Tako je primjerice 1998. godine osvojio Grand Prix na najznačajnijem svjetskom baletnom natjecanju koje nosi ime Rudolfa Nurejeva i održava se u Budimpešti, a 2005. godine također Grand Prix na Međunarodnom baletnom natjecanju u Moskvi.
Prava je baletna zvijezda.
Kao plesač nastupio je u Zagrebu 2016. godine u KD Lisinski s modernom verzijom Shakespearove tragedije ‘Romeo i Julija‘, nazvanom ‘Radio & Juliet‘. Tada su ga mediji nazvali jednim od “najboljih i najvećih baletnih plesača današnjice" i citirali veliku rusku prima balerinu i koreografkinju Nataliju Makoraovu koja za njega tvrdi: "On je Nurejev, Barišnjihov i Godunov u jednoj osobi, baletni fenomen kakav svijet nije vidio već duže vrijeme. No, on je istovremeno i superstar, čovjek koji snima priloge za Vogue i kojeg prepoznaju i vole ljubitelji u cijelom svijetu.”
Godinu dana kasnije, u zagrebačkoj Areni nastupio je u glavnoj ulozi u ‘Velikom Gatsbyju’, spektakularnoj produkciji koju je prethodno vidjelo 70 tisuća ljudi po svijetu.
Splitska publika imat će ga priliku upoznati kao koreografa u baletnom diptihu ‘Concert class/Šeherezada’ koji će postaviti na splitskoj sceni HNK. Kritičari smatraju da se njegove koreografije odlikuju tehničkom virtuoznošću i dubokom emocionalnom ekspresijom.
Matvienko je prošlog ljeta bio u Splitu i upoznao se sa splitskim ansamblom. Split mu je "legao" na "prvu".
- Moji dojmovi o gradu su svakako pozitivni. Prekrasno ljetovalište, prekrasna obala. Dok sam šetao, pomislio sam: kako je moguće raditi u takvom gradu? - rekao je, šaleći se, za Slobodnu Dalmaciju.
O ansamblu Baleta HNK Split još je dodao:
– Što se tiče umjetnika i ansambla u cjelini, teško mi je reći, ne poznajem ih još dobro. Ali svidjela mi se energija ravnatelja kazališta Vicka Bilandžića, način na koji razmišlja, njegova strategija razvoja kazališta. U suradnji s takvom osobom, siguran sam da možete podići kazalište na potpuno novu razinu – rekao je Matvienko.
Ukrajinski umjetnik je posljednje dvije godine radio u Sloveniji, za ljubljansko Slovensko narodno gledališče Opera in balet koreografirao je u studenom prošle godine balet "Don Quixote" L. Minkusa.
Prethodno je bio umjetnički ravnatelj Novosibirskog akademskog kazališta za operu i balet te docent na prestižnoj Vaganova Akademiji u Saint Peterburgu.
Također je bio autor i sukreator Baletne pozornice, platforme jedinstva ukrajinskih baletnih umjetnika pogođenih ratnim događajima u Ukrajini.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....