Skidanje predstave ‘Robi K/Crvenkapa je mrtva‘ sa repertoara u siječnju za glumce splitskog HNK je šokantna i iznenađujuća.
U kazališnu upravu dolaze novi ljudi, što već samo po sebi izaziva uzbuđenost među zaposlenicima koji se pitaju na koji će način to utjecati na repertoar i što će sve to značiti za ansambl i pojedince u njemu. Naravno da se prvi potezi novog v.d. intendanta stoga prate s velikom pažnjom i pokušava se iščitati odakle pušu najprije politički a onda i umjetnički vjetrovi.
Prema izjavi koju je v.d. intendanta Božo Župić dao medijima, u pitanju su "tehnički razlozi" skidanja predstave jer da je uvažen zahtjev tehničke službe da se između dvije operne izvedbe ‘Nikole Šubića Zrinskog‘ ne premještaju scenski rekviziti. Jer je to "scenski zahtjevno".
Kao da smo amatersko kazalište a ne nacionalna kuća, to je otprilike takav argument.
Tehnička služba je prateća služba umjetničkom svijetu, oni su profesionalci i čudno je da je njihov organizacijski problem dobio i čak i sindikalnu dimenziju. Sindikat kazališta o tome piše priopćenje, toliko je to velik problem o kojemu se dosad nije znalo, mislili smo da im je to svakodnevni posao.
Do sada se na "tehničke razloge" otkazivanja predstave pozivalo radi bolesti nekog od glumaca ili pjevača, u pravilu u zadnji čas. A sada su baš ovoj predstavi, baš ‘Robiju K.‘ presudili "tehnički razlozi" i to – mjesec dana ranije.
Svakako vrlo nepopularna odluka na samom početku mandata novog v.d. intendanta, praktički prvi radni dan, koji se umjetničkim autoritetom tek treba nametnuti zaposlenicima kazališta. U svojoj prvoj izjavi medijima je kazao da se ne radi o skidanju predstave, nego njenom "prolongiranju", pa će se onda vrlo brzo vidjeti kada će ponovno ‘Robi K‘ na repertoar. Ako govori istinu.
I dok se komentiraju u javnosti već objavljena imena novih ravnatelja – Siniša Popović na čelu Drame, Jelena Bosančić Opere i Mirna Sporiš Baleta – koji imaju mandat "prijelazne uprave" do izbora intendanta javnim natječajem, zbrajaju se i kontradiktorni dojmovi o mandatu sad već bivšeg intendanta Vicka Bilandžića.
Dok mu se s jedne strane zamjera da je podbacio u kadroviranju i onom što se zove "međuljudski odnosi u ustanovi", s druge strane iza njega ostaju neke predstave i suradnje sa autorima koji su u dvije i pol godine donijele repertoarnu svježinu splitskoj publici, i neku drugačiju kazališnu estetiku.
Počev od ‘Robija K./Crvenkapa je mrtva‘ Viktora Ivančića koja je nagrađena najvišom nagradom kazališnih kritičara u prošloj sezoni i svuda jednako izazivala interes publike. Prije nekoliko dana gostovala je u Osijeku i bila izvrsno primljena, jednako kao i u Zagrebu, Rijeci ili Varaždinu.
Pa Pavičićeva ‘Crvena voda‘ koja je također pokazala najbolje umjetničke dosege splitskog glumačkog ansambla, publici vrlo omiljena Smojina ‘Tiha noć‘, dok je ‘Građanin Matijanić‘ podsjetio Splićane na prerani odlazak kolege novinara, žrtve nakaradnog zdravstvenog sustava...Tu je i baletna ‘Snježna kraljica‘ koja će trajati dugo i gotovo da je isto popularna koliko i vječno rasprodan ‘Orašar‘. Prvi put je izvedena opera ‘Dioklecijan‘ našeg velikog Ive Tijardovića...
U Splitu su gostovali redatelji značajnih umjetničkih biografija, poput Boruta Šeparovića, Kokana Mladenovića, Zlatka Pakovića, Miloša Lolića, Ivice Buljana, Ivana Lea Leme, u baletu Denisa Matvienka, Svebora Sečaka ili Valentine Turcu.
I o tome se na kraju jedino i radi – ako ćemo pričati o umjetnosti i kazalištu, a sve drugo je put nizbrdo. U provincijalnost.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....