Početak izložbene sezone Salona Galić za 2025. godinu krenuo je sjajno, atraktivnom izložbom "Totem(i)" splitskog umjetnika Dražena Pejkovića.
Izložba otvorena večeras privukla je pažnju Splićana, a kako i ne bi? Šećete li kroz Marmontovu, ne propustite prošetati kroz Pejkovićev magični kreativni svijet.
O izložbi je njezin kustos, cijenjeni povjesničar umjetnosti i likovni kritičar Ive Šimat Banov, zapisao:
‘‘Gdje smjestiti ovo djelo pitanje je knjigovodstvene činovničke napasti, koja voli sortirati i složiti. Iskreno, nemam nimalo volje ovo djelo uglavljivati (učenije kontekstualizirati), tražeći mu legije srodnika i rodbine do sedmoga koljena. Jer mogu u svojoj analognoj pustopašnosti i u svojemu malom znanju nabrajati imena i djela ili pak, zamisliti kako bi neki apstraktni ekspresionist (De Kooning ili J. Pollock) reljef boje stvrdnjavao u željezo, i iz dvodimenzionalnoga stvorio prostorno zahtjevno trodimenzionalno tijelo. Eto, tome sam najbliži.
Doduše, može se ovo djelo uglaviti u neki zakašnjeli enformel, pa i tzv. lijepi enformel…itd. Sve se može. Sve do granice naravi ovoga djela, koje je plodom čovjeka od krvi i mesa. Po toj naravi, ovo djelo donosi novost. Jednostavno rečeno; kipar ne može emigrirati iz samoga sebe. Premda sam od "izuma“ i usplahirenih potraga za novim jako umoran, nalazim da je novo samo novi čovjek. Njegova zadaća nije da viđeno podvostruči, prepiše, ili prevede s jednog jezika na drugi; njegova je zadaća da iznovice stvori viđeno.‘‘
Pejkovićeva izložba ostaje otvorena do 20. veljače 2025. godine, a ulaz je slobodan.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....