Šetači ugrijani jaknama i okupani toplim jesenskim tonovima, društvanca planinara i penjača u snježnim zimskim prizorima velebitskoga gorja, pa pastuozni, duhoviti prizori prozaične svakodnevice s radnicima na razrovanim ulicama Gospića – sve se to može pogledati na izložbi "S visina na ulice" Igora Zdunića, talentiranog slikara iz Gospića, koja je otvorena u četvrtak u splitskoj Galeriji Škola. Ovaj slikar mlađe generacije već je prepoznat u splitskim umjetničkim krugovima, a sada je pred publikom Galerije Škola, koju mahom čine učenici Škole likovnih umjetnosti, studenti splitskog UMAS-a, kao i mladi iz obližnjih škola te studentskog Kampusa, predstavio i dio slika iz recentne serije s motivima građevinskih radova u Gospiću. Izložba se realizira kao dio radionice "S visina na ulice: slikanje prizora svakodnevice s Igorom Zdunićem", koju je umjetnik održao s učenicima Škole likovnih umjetnosti Split.
Kako je u tekstu o izložbi napisao Ivor Igrec, kustos izložbe, u središtu dvaju recentnih ciklusa Igora Zdunića nalazi se iskustvo prostora – onoga prirodnog i onoga izgrađenog. Njegove slike nisu samo pejzaži ili scene iz svakodnevice, nego zapisi osobnog iskustva, sjećanja i prisutnosti. Kao ljubitelj prirode i strastveni planinar, umjetnik planine slika iz doživljenog; u novijem ciklusu isti pogled prenosi u urbanije okruženje Gospića, svojega rodnog grada, gdje motivi građevinskih radova, strojeva i radnika postaju svojevrsni pandan planinskim prizorima.
“Dva ciklusa – planinski i gradski – predstavljaju dva pola istoga svijeta: svijet odmora duše u prirodi i svijet radne, užurbane vreve gradske konstrukcije; tišinu i buku, iskonsko i konstruirano.
Umjetnikovo slikarstvo karakterizira snažan impasto – reljefna površina slike stvara materičnost koja gotovo izlazi iz plohe. Time planina postaje živo tijelo: boja i tekstura prenose težinu zemljine kore, vlažnost zraka, čvrstoću debla; planina je struktura svijeta.
Gradski ciklus, nastao u recentnijem razdoblju, donosi promjenu tona i motiva, ali dijelom i pristupa. Umjesto prirodnih masa i tišine pejzaža, pojavljuju se ulice, križanja, kompaktni rezidencijalni blokovi, radnici i strojevi. To su prizori svakodnevice Gospića iz autorove perspektive, koji – poput samih prikazanih motiva – simboliziraju svojevrsni autorov ‘work in progress‘: kao što se na slikama grade ceste i ulice, tako umjetnik otvara nove avenije vlastitog slikarstva.
U njegovu svijetu ljudski rad ima gotovo ritualnu vrijednost; čovjek je u suživotu s materijom, u trajnom procesu izgradnje i obnove. U tehničkom smislu, gradski ciklus pokazuje više reda i strukturalnosti: kompozicije su organiziranije, linije odlučnije. Boja se smiruje, ali ostaje gusta i pastozna. U njegovim gradilištima ima i nečeg autentičnog, gotovo pastoralnog – kao da nastavlja motive hrvatske naive u urbanim arkadijskim prikazima. Radnici su gotovo pastiri betona, a bageri figure neke suvremene mitologije.
Ova izložba, prikladno nazvana ‘S visina na ulice‘, tako ne govori samo o dvama motivima, nego o dvama oblicima postojanja: o čovjeku koji se penje i čovjeku koji gradi. Obojica su prisutni u Igorovu slikarstvu – planinar i radnik, obojica promatrači svijeta u stalnom pokretu. Njegove slike su dnevnik tih kretanja, spomenar iskustva i prisutnosti, pokazatelj koliko je moguće ostati vjeran prostoru iz kojeg potječemo, a istodobno dosegnuti opće značenje”, izložio je Igrec.
Igor Zdunić rođen je 1991. godine u Gospiću. Na sveučilišnom studiju Slikarstvo na Umjetničkoj akademiji u Splitu diplomirao je 2017. godine u klasi Nine Ivančić te je stekao zvanje magistra slikarstva. Danas živi u Gospiću te radi kao nastavnik Likovne umjetnosti u Gimnaziji Gospić. Izložba se može pogledati do 13. studenog.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....