Kinezi su se ovih dana raspisali o glasnogovornici Bijele kuće Karoline Leavitt (27) i to baš dok su Sjedinjene Američke Države u žestokom trgovinskom ratu s Kinom. Razlog objavama o Karoline je - njezina haljina!
Zanimljivo je da su Kinezi na Weibu (kineskoj društvenoj mreži) objavili fotografije Karoline u zanimljivoj crvenoj haljini s crnim obrubima. Oni tvrde da je kreacija izrađena u tvornici u Mabuu u Kini.
Jedan od kineskih diplomata, generalni konzul Narodne Republike Kine u Denpasaru u Indoneziji Zhang Zhisheng, objavio je sliku Karoline na X-u, sa snimkama zaslona s Weiba, a haljinu je prepoznao jedan radnik iz tvornice u Mabuu.
"Optuživanje Kine je posao. Kupnja kineskog je život", piše u opisu Karolininih fotografija.
Podsjetimo: Karoline je navedenu haljinu nosila na press-konferenciji prije tri mjeseca.
Neki pak tvrde da nije riječ o spomenutoj robnoj marki, već o talijanskom brendu, ali mnogi ističu da čak i ako je došlo do zamjene brendova, ipak se mnogo odjeće koja se nosi i prodaje u Americi proizvodi u Kini.
"Je li licemjerno od Leavitt kritizirati Made in China dok nosi haljinu made in China?", ‘‘Haha! Pljuje po Kini, a nosi kinesko‘‘, "Zašto Karoline Leavitt ne nosi samo odjeću proizvedenu u Americi?", "Klasična taktika političara: krivite Kinu, ali zadržite jeftinu robu", neki su od komentara na X-u.
TikTok je prepun objava o tome koliko luksuznih brendova koristi Kinu za proizvodnju dizajnerskih torbica i druge skupe robe, što se podudara s reakcijom na Leavittovu crveno-crnu haljinu, prema izvješću WWD-a.
"Nakon dana kineskih objava na TikToku u kojima se tvrdi da se luksuzna moda zapravo proizvodi u Kini, pretjeranih priča s nekoliko zrnaca istine, nije ni čudo da je crvena haljina na tajnici za tisak Bijele kuće predmet slične vesele propagande", rekla je Susan Scafidi, osnivačica Instituta za modno pravo na Pravnom fakultetu Sveučilišta Fordham.
Ako gospođa Leavitt uspije pronaći rijetku oznaku "Made in U.S.A." u svom ormaru, njezin bi najbolji način djelovanja mogao biti da se pojavi na sljedećem brifingu noseći svoju odjeću naopačke, s vidljivim oznakama.
"Nisam optimistična, ni za brzo smanjenje carina ni za financijsko zdravlje američkih modnih tvrtki i potrošača", rekla je Scafidi, misleći na trgovinski rat, kako se navodi u izvješću WWD-a.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....