StoryEditorOCM
Panoramasigurna vožnja

ADAC objavio rezultate najvećeg testa zimskih guma do sada; evo koje su se pokazale najboljima, a koje najlošijima

Piše mozaik sd
2. listopada 2025. - 11:52

  Continental, Goodyear, pa čak i Michelin – ove etablirane marke guma vjerojatno su poznate većini vozača. Ali što je s Landsailom, Petlasom i Radarom? Malo tko je čuo za te marke guma.

No, nailazak na takve nepoznate marke postao je znatno vjerojatniji od pojave online kupnje guma. Online trgovine nude brojne nepoznate proizvođače guma uz etablirane proizvode. Međutim, postoje i fizičke trgovine koje nude takve marke. Zašto? Zato što se ovi proizvodi, koji obično dolaze s Dalekog istoka, obično nude po znatno nižim cijenama od guma poznatijih marki, piše ADAC.

Tko ne voli biti u iskušenju povoljnom kupovinom? Ako se Star Performer Stratos UHP nudi za 95 eura po komadu, a trenutni Michelin Pilot Alpin 5 za 177 eura, možete uštedjeti čak 328 eura na setu guma. 

Ali oprez! Svatko tko misli da su sve zimske gume jednako dobre ozbiljno se vara, kao što pokazuje trenutni ADAC test guma. Kako bi dobio što cjelovitiju sliku tržišta, ADAC je ovaj put testirao 31 zimsku gumu u veličini 225/40 R18 – više nego ikad prije.

Lošima se pokazalo 11 jeftinih zimskih guma

ADAC-ovim testerima bilo je važno uključiti predstavnike iz što više cjenovnih segmenata: iz niskobudžetnog, srednjeg i višeg cjenovnog segmenta, poznatog i u industriji guma kao "budžetski", "kvalitetni" i "premium" segmenti. Međutim, granice su ponekad fluidne; "budžetska guma" u početnom segmentu ne mora nužno biti jeftinija od "kvalitetne" gume.

 Lošima se pokazalo 11 guma, i to svih iz početnog segmenta. Njihova ukupna kvaliteta, pa čak i zimske performanse, često su manjkave: CST Medallion Winter WCP1, kao i Petlas SnowMaster 2 Sport i Nankang Winter Activa 4, jednostavno nemaju prianjanje, zbog čega testno vozilo vrlo brzo proklizava na snijegu. Landsail Winter Lander, s druge strane, jedva se zaustavlja na snijegom prekrivenim cestama, dok Evergreen EW66 jedva koči na ledu, piše  ADAC.

image

 ADAC je obavio najveći test do sada, sa čak 31 zimskom autogumom

Afp

To je tim više zabrinjavajuće jer su sve gume sa snježnom pahuljicom na bočnoj strani službeno prikladne za zimsku upotrebu.

No, čak i na mokrim cestama, neki kandidati su pali na testu zbog nevjerojatnog zaustavnog puta. Primjerice, razlika između najbolje i najgore gume na testu tijekom naglog kočenja s 80 km/h je veća od 15 metara. Kada je testni automobil opremljen Goodyear UltraGrip Performance 3 (najbolji u kočenju), automobil opremljen Syron Everest 2 i dalje se kreće nešto manje od 46 km/h (29 mph).  

No, postoje i iznimke među "budžetskim gumama". ADAC-ovi testeri ocijenili su sigurnost vožnje dva modela kao zadovoljavajuću: Matador MP93 Nordicca i Momo W-20 North Pole su gume s malim slabostima, ali i dalje mogu biti prihvatljiva alternativa za one koji ne voze puno.

Srednji segment položio test

To se odnosi i na većinu "kvalitetnih guma“, tj. guma u srednjem cjenovnom segmentu. Osam od jedanaest testiranih predstavnika u ovoj kategoriji dobilo je ocjene "zadovoljavajuće“, što ih svakako čini vrijednima dodavanja na popis za kupnju ako se udubite u detalje i pažljivo razmotrite koje su snage i slabosti važne za vaš osobni vozački profil.

Kleber Krisalp HP3, Nokian Tyres Snowproof P, Ceat WinterDrive, Uniroyal WinterExpert, Fulda Kristall Control HP2, Semperit Speed-Grip 5, GT Radial WinterPro 2 Sport i Giti GitiWinter W2 stoga nisu loši proizvodi.

image

Rezultati jednog od ADAC-ovih testova zimskih autoguma
 

ADAC

Međutim, ADAC ne može baš preporučiti tri gume u srednjem cjenovnom segmentu: Firestone Winterhawk 4, Maxxis Premitra Snow WP6 i Apollo Aspire XP Winter. Iako je Firestone sama po sebi dobra zimska guma: izvrsna je na ledu i snijegu, ali se na suhim cestama osjeća spužvasto i pokazuje nesigurno upravljanje, posebno pri naglim skretanjima. Maxxis i Apollo su slično neuravnoteženi.

Šest dobrih guma u premium kategoriji 

Uravnoteženost je ono što premium gume gura naprijed. Ukupno šest guma dobilo je ocjenu "dobro" - sve premium gume: Goodyear UltraGrip Performance 3, Michelin Pilot Alpin 5, Bridgestone Blizzak 6 i Dunlop Winter Sport 5 nisu napravile greške ni u jednom od kriterija testa. Hankook Winter i*cept evo3 W330 i Continental WinterContact TS 870 P pretrpjeli su samo manje nedostatke u sigurnosti vožnje. Postoji golema razlika između modela na vrhu i onih na dnu tablice.

Naravno, i ovdje postoje razlike: Na primjer, Michelin Pilot Alpin 5 se na zimskim cestama ponaša nešto bolje od Hankook gume (ocjena zimske ceste od 2,1 do 2,6). A što se tiče ekoloških performansi, Goodyear UltraGrip Performance 3, sa svojom velikom kilometražom (76.000 km!) i niskim trošenjem guma, nenadmašna je, pa se pojavila kao ukupni pobjednik u testu. Međutim, ne možete pogriješiti ni sa jednom od šest guma na vrhu.

image

Goodyear UltraGrip Performance 3, sa svojom velikom kilometražom i niskim trošenjem guma, nenadmašna je, pa se pojavila kao ukupni pobjednik u ADAC-ovu testu (ilustracija) 

Afp

Engleski izraz "Dobivate ono što plaćate" jasno je vidljiv u ovom testu guma. Oni koji troše više novca dobivaju bolju kvalitetu - u ovom slučaju, sa šest testiranih premium guma.

U segmentu srednjeg cjenovnog ranga ("segment kvalitete") postoji samo prosječna kvaliteta - ali i kvaliteta s kojom možete živjeti ako znate slabosti.

A oni koji previše štede, nažalost, štede i na sigurnosti, što pokazuje jedanaest proizvoda iz niskobudžetnog segmenta ("budžetske gume") koji se ne preporučuju, s izuzetkom dva bolja modela. 

Testirana veličina gume 225/40 R18 H/V odgovara raznim modelima automobila niže srednje i srednje klase. Raspon se proteže od Audija A3 do BMW-a serije 1, Mercedesa A-klase, Opel Astre i Škode Octavije do Toyote Camry, VW Golfa (testno vozilo) i mnogih drugih automobila. 

ADAC-ovi testovi guma ne uzimaju u obzir samo sigurnost vožnje i ekonomičnost, već i procjenjuju čimbenike održivosti. Utjecaj na okoliš čini 30 posto rezultata ispitivanja. Pojedinosti o sustavu ocjenjivanja objašnjene su u rasklopivim elementima, zaključno napominje ADAC.

image

Uskoro se na mnoge ceste neće moći bez zismkih guma 

Afp
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. listopad 2025 21:15