Poznati chef i donedavni suvlasnik Noela, Mario Mandarić na društvenim mrežama je otkrio da je već neko vrijeme vlasnik ‘Kulta Plave Kamenice‘. Naime, Mandarić je postao službeni nositelj žigova ‘Kult Plave Kamenice‘ i ‘Plava Kamenica‘. Mandarić je osim toga na Facebook profilu napisao da se za sve daljnje informacije kontaktira njegov odvjetnik.
"Ovim putem želim javno istaknuti da sam ja već duže vrijeme vlasnik registriranih žigova "Kult Plave Kamenice" i "Plava Kamenica".
Stoga pozivam sve koji koriste ta imena u svojim poslovima, naslovima, eventima ili bilo kojoj drugoj komercijalnoj aktivnosti, da se jave mom odvjetniku na mail: [email protected] radi dogovora o najmu prava na korištenje mojih žigova i reguliranja daljnjih aktivnosti pod tim imenima. Jer red je red, a pravo je pravo.
Isto tako, dajem besplatno na korištenje svoje žigove nekome tko ima dobru ideju za koristiti ih. Ideje mi saljite na [email protected]
Da napomenem, žigove je moguće i u potpunosti otkupiti od mene. Sve što trebate je priložiti dokaz da niste jedan od najvećih poreznih dužnika u Zagrebu i da državi ne dugujete 196 000 eura poreza. Nakon te rutinske sitnice, možemo u pregovore, a do tad, mi se vidimo na Adventu na kućici “Kult Plave Kamenice”, a možda i u kojem "Plava Kamenica" javnom WC-u, tko zna", poručio je Mandarić.
O cijeloj situaciji se oglasio i poznati novinar i voditelj Romano Bolković na svom Facebooku koji je istaknuo da kako je moguće da ‘ozbiljan‘ gastro portal ne zaštiti vlastiti brend i da mu ga netko drugi registrira. "U hrvatskoj gastro-sceni nedavno se dogodio presedan koji otvara ozbiljna pitanja o profesionalnosti i poslovnoj pismenosti medija koji se predstavljaju kao autoriteti u ugostiteljstvu. Portal Kult Plave Kamenice, koji godinama javno recenzira restorane, savjetuje goste i radi s velikim sponzorima, nikada nije zaštitio svoj naziv ni brend. Rezultat: ugledni chef i poduzetnik Mario Mandarić postao je službeni nositelj žigova “Kult Plave Kamenice” i “Plava Kamenica” (registracije br. 20241167 i 20241168, Državni zavod za intelektualno vlasništvo RH).
Kako je moguće da se digitalni medij, koji godinama posluje, prima oglašivački novac i tvrdi da je “najutjecajniji gastro portal u regiji”, pokazao ovakvu poslovnu naivnost? Brend je osnovni kapital svakog medija. Registracija žiga je elementarna zaštita identiteta, pogotovo ako portal živi od reputacije i sponzorstava. Mandarić je, nakon godina javnih kritika koje je taj portal upućivao njemu i njegovim projektima, jednostavno iskoristio pravnu prazninu. “Kupio sam i registrirao ono što je bilo slobodno — nešto što su oni sami zanemarili. Ako desetljeće prozivate druge da nisu profesionalni, a ni sami ne štitite vlastiti naziv, to govori sve o razini poslovne ozbiljnosti”, komentira Mandarić.
Ovaj slučaj otvara nekoliko pitanja: Kako portal koji se financira od oglašivača i suradnji nije osigurao osnovnu pravnu zaštitu svog identiteta?
Što takav previd govori sponzorima i partnerima koji plaćaju prisutnost na tom mediju?
Kako javno vjerovati kritikama i ocjenama nekog tko vlastiti brend ostavlja nezaštićenim?
U digitalno doba, gdje se sadržaj i reputacija monetiziraju, pravno vlasništvo nad imenom brenda presudno je za kredibilitet i sigurnost poslovanja. U ovom slučaju pokazalo se da dugogodišnja prisutnost na tržištu nije garancija profesionalnog vođenja brenda. Mandarićev potez stavlja ogledalo pred cijelu scenu: dok KPK godinama ocjenjuje tuđe restorane i propitkuje njihove poslovne odluke, vlastiti temeljni alat identiteta — ime — ostavili su potpuno nezaštićenim. Za svakoga tko radi s medijima ili ulaže u marketing, ovo je ozbiljno upozorenje da reputacija bez pravne podloge može nestati preko noći", napisao je Bolković na svom Facebooku.
Komentar cijele situacije od portala Kult Plava Kamenica tražio je Index, no oni su im kratko odgovorili da će sve riješiti pravnim putem.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....