StoryEditorOCM
PanoramaŠTO URADI

Putnici su morali provesti tri sata duže na letu: iPad je prisilio jedan od najvećih zrakoplova na svijetu da sleti

Piše MOZAIK SD
1. svibnja 2025. - 07:15

Rutinski let od Los Angelesa do Münchena za 461 putnika prošloga je tjedna bio neočekivana avantura. Umjesto izravnog leta, morali su preživjeti prisilno slijetanje i kašnjenje od tri sata. Razlog? Zaglavljeni iPada u poslovnoj klasi.

Incident se dogodio u srijedu, 23. travnja, tri sata nakon polijetanja na letu koji obično traje 11 sati. Jedan iPad je zapeo u mehanizmu sjedala poslovne klase. Pokušaji oslobađanja uređaja samo su pogoršali situaciju: iPad se deformirao, što je izazvalo strah od mogućeg požara, piše NDTV.

Litij-ionske baterija, kojima su opremljeni tableti, pametni telefoni i prijenosna računala, mogu biti izuzetno opasni ako se oštete. Ako je baterija stisnuta, probušena ili pregrijana, postoji opasnost od takozvanog "toplinskog bijega" - lančane reakcije s nekontroliranim pregrijavanjem i mogućim požarom ili eksplozijom. U letu takvi incidenti mogu imati katastrofalne posljedice.

image

Airbus A380

Sebastian Kahnert/Dpa Picture-alliance Via Afp

Znakovi moguće opasnosti uključuju oticanje kućišta uređaja, stvaranje topline i dim.

Suočeni s prijetnjom, posada nije riskirala. Odlučeno je da se neplanirano sleti u najbližu prikladnu zračnu luku - međunarodnu zračnu luku Boston Logan. Glasnogovornik Lufthanse objasnio je: "Odstupanje od rute bilo je neophodno kako bi se eliminirao svaki potencijalni rizik, posebno u vezi s mogućim pregrijavanjem."

Nakon što su sletjeli, ukrcao se tim stručnjaka Lufthansa Technika. Sigurno su uklonili oštećen iPad i proveli provjeru. Nakon što se uvjerio da prijetnja više ne postoji, Airbus A380 nastavio je prema Münchenu i tamo stigao 24. travnja, sa zakašnjenjem od tri sata.

Airbus je 27. travnja 2025. obilježio 20 godina od prvog leta svog superjumbo komercijalnog putničkog zrakoplova A380. Iako je proizvodnja diva završila 2021., još uvijek postoji oko 180 zrakoplova u aktivnoj zrakoplovnoj službi od 251 zrakoplova koji su dovršeni tijekom njegove proizvodnje.

Tijekom dizajna zrakoplova registrirano je više od 380 patenata (ovaj broj je čisto slučajan), u rasponu od akustičnih obloga za smanjenje buke u putničkoj kabini do hidrauličkih sustava koji štede težinu i poboljšavaju sigurnost. Oba su postala norma u dizajnu i proizvodnji zrakoplova. Motor Trent XWB A350 čak je prvi put letio pod krilom A380 letnog testnog zrakoplova.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. listopad 2025 10:22